کد خبر: ۷۴۳۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر:  چهارمین دوره رویداد ملی دامپزشکی (دام تاپ4) به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و با مشارکت شماری از حامیان علم و فناوری به صورت حضوری و مجازی با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: این مسابقه در ۷ محور اصلی، زیست فناوری نوین در تشخیص و درمان دامپزشکی، سلامت انسان و دام، کارآفرینی در دامپزشکی، تولید محتوای آموزشی در دامپزشکی، تغذیه دام، طیور و آبزیان، حضور موثر تکنولوژی‌های نوین و IT در دامپزشکی، روش‌های مدیریت نوین در دامپزشکی برگزار شد.

«دکتر فرشید خیری» افزود: این ایده با هدف خلق ایده‌های فناورانه و حمایت از آن‌ها برای راه اندازی یک کسب و کار و ارائه محصول و یا خدمت دانش محور در حوزه دامپزشکی برگزار شد.

وی گفت: در این رویداد تعداد ۱۳۲ ایده از سراسر کشورو از استان‌های فارس، کردستان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، کرمان و مازندران به دبیرخانه مسابقه ارسال و پس از ارزیابی داوران ابتدا در مرحله اول تعداد ۵۹ ایده و در مرحله دوم تعداد ۱۵ ایده به مرحله نهایی مسابقه و ارائه در حضور داوران و حاضرین، راه یافت.

خیری افزود: هیئت داوران از میان این ۱۵ ایده با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر نوآوری، جذابیت، شفافیت، قابلیت پیاده سازی و ارزش آفرینی و امکان تجاری سازی، تعداد ۱۰ ایده را شایسته تقدیر و ۵ ایده را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در این مسابقه ایده‌های طرح فناورانه‌ی زیر به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند:

- رتبه اول: ساخت رپید تست تشخیصی بیماری مشمشه در اسب (ستاره احسانپور)

- رتبه دوم: پانسمان هوشمند ترمیم زخم مزمن (اشکان صادقی)

- رتبه سوم: به کار بردن عصاره مالت به جای داروی کتوز (فاطمه ختوان)

- رتبه چهارم: تولید و پرورش زنبور عسل حاوی ژن تولیدکننده انسولین به روش مهندسی ژنتیک (محمد محمدی)

- رتبه پنجم: دان‌خوری الکترونیکی هوشمند برای پرورش صنعتی بوقلمون (فرزین بنگر)

فرشید خیری یادآور شد: همزمان با برگزاری رویداد ملی دام تاپ ۴ و با همکاری سازمان دامپزشکی استان، دو کارگاه تخصصی دام و طیور برای متقاضیان صدور و یا تمدید پروانه درمانگاه دامپزشکی و مسئولین فنی بهداشتی واحد‌های دامپروری و مرغداری با امتیاز بازآموزی از سوی شرکت رویان دارو یکی از حامیان مالی ایده شو دام تاپ در واحد شهرکرد برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سمت مخاطبین قرار گرفت.

وی گفت: در این رویداد صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت فناور آناپلاستینست مستقر در مرکز رشد سلامت دانشگاه آزاد شهرکرد، شرکت مکمل سازی هشتگرد، شرکت داروسازی رویان دارو، شرکت تحقیقاتی و داروسازی عرفان دارو و صندوق بیمه بانک کشاورزی به عنوان حامیان مالی دام تاپ ۴ حضور داشتند.

خیری بیان کرد: برگزیدگان این رویداد از امتیازات ارزنده‌ای مادی و معنوی نظیر جوایز نقدی، معرفی به مراکز رشد دانشگاه برای استقرار، معرفی به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارزیابی ایده از نظر علمی، فنی و اجرایی و فراهم آوردن امکان سرمایه گذاری و دریافت ۳۵ امتیاز بازآموزی نظام دامپزشکی برخوردار می‌شوند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
1
بارک الله
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
1
داور باید خودش از جنس کارافرین باشه این ایده ها چقدر اشتغالزایی انجام میدن وچه گرهی از مملکت باز می کنند این داورهایی که انتخاب کردید خودشون چند طرح ابتکاری دارند ویا چند طرح کارافرینی؟
نظر شما
ادامه