کد خبر: ۷۳۶۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس دامپزشکی اسدآباد از گزارش تلفات در برخی از زنبورستان های این شهرستان خبر داد و گفت: علت بروز تلفات در دست بررسی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حسین وثوقی‌کیا» اظهار کرد: برخی از زنبورستان های شهرستان اسدآباد دچار تلفات در برخی از کندوهای زنبورعسل خود شده‌اند که هنوز علت آن مشخص نبوده و در دست بررسی است.

وی از زنبورداران درخواست کرد تا از هر گونه ورود و خروج و جابجایی کندو تا اطلاع ثانوی در شهرستان اسدآباد اکیدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه زنبورداران هر گونه تلفات غیرعادی زنبورستان‌های خود را به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند، افزود: از زنبورداران درخواست داریم تا از هر گونه ورود و خروج و جابه‌جایی کندو تا اطلاع ثانوی در شهرستان اسدآباد اکیدا خودداری کنند.

وثوقی کیا با تاکید بر خودداری از حمل و نقل و جابه‌جایی زنبورهای تلف شده به مکان های دیگر توسط زنبورداران تصریح کرد: در صورت وجود هر گونه تلفات احتمالی در زنبورستان ها دفن بهداشتی آن در همان زنبورستان ضرورت داشته و نیاز است زنبورداران نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

وی در ادامه یادآور شد: توصیه می‌شود زنبورداران از تغذیه کندوها با مواد غیرمجاز که مورد تایید دامپزشکی نیست، اکیدا خودداری کرده و برای هر زنبورستان آبخوری جداگانه تعبیه و علاوه بر آن تمامی موارد امنیت زیستی و قرنطینه ای بهداشتی در زنبورستان‌ها رعایت شود.

رئیس دامپزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: در صورت بروز تلفات در زنبورستان‌ها استفاده از داروهای اسیدی فایر به نسبت دو سی‌سی در یک+یک لیتر به صورت شربت به زنبوداران پیشنهاد می‌شود، علاوه بر آن استفاده از سرکه سیب به نسبت هفت سی‌سی به اضافه ۲۵ سی‌سی به صورت شربت نیز در زنبورستانها را به زنبورداران توصیه داریم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
1
سلام این توصیه درمانی براساس جه رفرانسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
1
کلینیسین دامپزشک زنبور و ماهی در خیلی از شهرستانها و حتی مراکز استان وجود نداره همینم نتیجش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
1
ک.................. آقای مهندس حرفات تناقض داره میگی علت بیماری در دست بررسی هست بعد میای نسخه تجویز می‌کنی فلان کنید بمان کنید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
0
درمان حمایتی احتیاج به تشخیص نوع عامل بیماری نداره و کمک به بهبودی میکنه
نظر شما
ادامه