کد خبر: ۷۳۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: در حالی که ربات چت هوش مصنوعی (ChatGPT) ادعا نمی کرد که یک دامپزشک است، اما نشان داد که آزمایش خون و علائم سگ می تواند نشان دهنده کم خونی همولیتیک با واسطه ایمنی (IMHA) باشد.

به گزارش حکیم مهر، یکی از کاربران توییتر ادعا کرد که چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT با تشخیص دقیق بیماری خونی که دامپزشکان قادر به شناسایی آن نبودند، جان سگش را نجات داده است.

این کاربر که در توییتر با نام کاربری @peakcooper با نام «کوپر» شناخته می شود، اظهار داشت که سگش به نام «ساسی» به بیماری منتقله از کنه مبتلا شده است، اما با وجود انجام درمان های تجویز شده، علائم بدتر شده است.

وی در توییتر نوشت: «ChatGPT جان سگم را نجات داد. پس از اینکه سگم به بیماری منتقله از طریق کنه مبتلا شد، دامپزشک درمان مناسب را برای او آغاز کرد و با وجود کمخونی جدی، به نظر می رسید که وضعیت او نسبتاً خوب است.» اما پس از چند روز، کوپر در پست توییتری خود نوشت: «اوضاع بدتر شد.»

وی نوشت: «من متوجه شدم لثه های او بسیار رنگ پریده شده اند، بنابراین سریع به دامپزشک مراجعه کردم. آزمایش خون یک کمخونی شدیدتر را نشان داد، حتی بدتر از روز اولی که مراجعه کردیم. دامپزشک آزمایش های بیشتری را برای رد هر گونه عفونت های دیگر های منتقله از طریق کنه انجام داد، اما جواب آزمایشات منفی شد.»

کوپر مجددا سگ خود را نزد دامپزشک برد، اما آنها نتوانستند تشخیص بیشتری بدهند و به او توصیه کردند که صبر کند و ببیند که وضعیت سگ چگونه پیشرفت می کند.

وی در توییتر نوشت: در این مرحله، وضعیت سگ بدتر و بدتر می‌شد و دامپزشک نمی‌دانست که این بیماری چه چیزی می‌تواند باشد. آنها پیشنهاد کردند منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، که پاسخ قابل قبولی برای من نبود، بنابراین به سرعت برای گرفتن مشاوره دوم به کلینیک دیگری رفتیم.»

وی افزود: در این بین به ذهنم رسید که ChatGPT به طور بالقوه می تواند در تشخیص پزشکی بسیار خوب باشد، بنابراین وضعیت را با جزئیات کامل برای او تشریح کردم.

کوپر نتایج واقعی آزمایش خون رونویسی شده چند روزه را وارد کرد و خواستار تشخیص بیماری سگ خود شد.

در حالی که چت ربات هوش مصنوعی ادعا نمی کرد که یک دامپزشک است، اما نشان داد که آزمایش خون و علائم سگ می تواند نشان دهنده کم خونی همولیتیک با واسطه ایمنی (IMHA) باشد.

او سپس این تشخیص اولیه را نزد دامپزشک دیگری برد که آن را تایید کرد و شروع به درمان مناسب سگ کرد.

کوپر گفت که ساسی از آن زمان تاکنون تقریباً بهبودی کامل یافته است.

منبع: Business Standard

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
1
خبر دادم در مورد واردات نهاده‌های تولید مکمل ، و برای اولین بار پرورش ملکه زنبور عسل در بوشهر و چند خبر دیگر به ایمیل منتشر نکردی بعد اینهم خبر شد؟!!!
هوش طبیعی دامپزشکان مغلوب هوش مصنوعی شد؟!!! آفرین
البته اینها همش شعار و تبلیغاتیه من با این سنی که دارم ۳۰ یا نزدیک ۴۰ ساله از این حرفهای یک من یک غاز رسانه‌های بزرگ زیاد شنیدم که هیچکدام به هیچ‌جا نرسیده مثلا در زمان دانشجویی در مطبوعات حرف از درمان بیماریهای ژنتیکی تا چند سال آینده بود و الان ۳۰ سال بعد از آن چند سال میگذرد کرونا را هم نتوانستند درمان یا پیشگیری کنند! فقط بیماری بوجود می‌آورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تنها هنر علم و صنعت امروزی اضافه کردن سوراخ‌های گرد پشت موبایلهاست ، تا یکی دو سال پیش ۳ تا بود الان شده ۵ تا و تا چند سال دیگر با پیشرفت علم میشود ۳۰ تا و پشت موبایلها سوراخ سوراخ میشه و می‌توان بجای آبکش از آنها استفاده کرد ، در حالی که خشکسالی در اروپا داره گسترش پیدا می‌کنه و مثل کرونا وایستادن تا لابد ایمنی زیستی جمعی پیدا بشه خودش درست بشه، ولی اونچه مهمه موبایله که سوراخش زیاد بشه و خودبخود زیاد نمی‌شه باید علم به کمکش بیاد ، از تغییرات اقلیمی و محیط زیست و این‌ها هم که خودش درست میشه چند تا جلسه تو سازمان ملل و اینطرف و اینطرف گرفتند تمام شد رفت استغفرالله خدا ترسید آب و هوا رو درست کرد، آلودگی های زیست محیطی که هیچی اونها که لابد ربطی به انسان ندارن! از ازدیاد جمعیت و کمبود منابع طبیعی که نمیگم!
در مورد پزشکی که گفته شد طرح ژنوم انسانی بود که گفتند ۳۰ سال طول می‌کشه تا حالا باید تمام میشد نمی‌دونم چی شد با اختصاص بودجه و مشارکت چندین کشور ۳ ساله حدود بیست و خرده سال پیش تموم شد ولی نتیجه ؟ هیچ! زمان اوباما چند صد میلیون دلار تصویب کردند برای تحقیقات بیماریهای عصبی مثل آلزایمر و پارکینسون و تحلیل مغز bse کدوم نتیجه و کدوم درمان؟! خلاصه اینکه علم و مهمتر از اون بهره‌وری مفید و کاربردی علمی به انتهای خودش داره نزدیک میشه متاسفانه
نظر شما
ادامه