کد خبر: ۷۳۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل از افتتاح ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی این دانشگاه با حضور وزیر علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل از تکمیل ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی درسطح استان‌های شمالی کشور و افتتاح آن عصرچهارشنبه با حضور وزیر علوم وتحقیقات خبر داد.

«دکتر اکبرحاجی زاده» گفت: دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به عنوان تنها دانشکده دولتی و تخصصی درسطح استان‌های شمالی کشور است که بعد از حدود یک دهه از زمان کلنگ زنی آن در شهرستان آمل افتتاح خواهد شد.

او ادامه داد: این دانشکده در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع وبا زیربنای ۴۸۰۰ مترمربع در ۴ طبقه، شامل بخش‌های اداری، کتابخانه، ۱۲ آزمایشگاه سکوبندی شده دامپزشکی، ویروس شناسی، انگل شناسی، بهداشت موادغذایی، بافت شناسی وغیره است.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با بیان اینکه برای ساخت و تجهیز این دانشکده درمجموع حدود ۵۳ میلیارد تومان ازمحل اعتبار‌های ملی و وزارت علوم ونیز مشارکت خیرین شهرستانی هزینه شده است، اضافه کرد: با ساخت و تجهیز این دانشکده برای ۵۰۰ دانشجوی رشته‌های دامپزشکی از فضای مناسب آموزشی و آزمایشگاهی مجهز واستاندارد بهره‌مند شدند.

دکتر حاجی زاده افزود: ساخت خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه نیز به مناسبت دهه مبارکه فجر امسال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع در ۴ طبقه و ۸ سوئیت به ظرفیت ۳۲۰ نفر شروع شده و حداقل تا ۴ آینده ساخته خواهد شد.

او گفت: برای ساخت این خوابگاه، سازمان برنامه و بودجه، ردیف مستقل اعتباری از محل تملک و دارایی‌های شهرستان آمل در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی واختصاص داده است که درمجموع با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

دکترحاجی زاده با اشاره اینکه در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ دانشجو در دانشکده‌های دامپزشکی، مهندسی فناوری‌های نوین، زیست فناوری و گیاهان دارویی به عنوان چهار دانشکده دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: این دانشجویان در ۵ رشته کارشناسی ارشد و ۸ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی دردانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل که از سال ۱۳۹۲ به عنوان تنها دانشگاه دولتی این شهرستان تاسیس شده، به تحصیل می‌کنند.

او به وجود ۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه دولتی درآمل اشاره کرد وگفت: دو عضو این مجموعه به نام‌های "دکتر بهرام قربانی" و "دکتر هادی رضا زاده" چندی قبل به عنوان دانشمندان یک درصد دنیا پذیرفته شدند.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل همچنین به جایگاه علمی این دانشگاه درآخرین رتبه بندی دانشگاه‌های کشوری اشاره کرد وگفت: بر اساس ۳ رده بندی که دانشگاه‌های بالای ۴۰ سال، دانشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ سال وکمتر از ۲۰ سال ارزیابی شدند، که دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در میان ۲۸ دانشگاه با قدمت کمتر از ۲۰ سال در رتبه پنجم قرار گرفت.

دکتر حاجی زاده اضافه کرد: این دانشگاه همچنین براساس شاخص‌های مقاله‌های علمی واعضای هیات علمی درمیان ۲۸ دانشگاه دولتی با قدمت کمتر از ۲۰ سال در رده نخست قرار گرفت.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود تیرناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
1
4
وقتی همه بیتلمال ودارن میفروشن .......... اینا حرف از افتتاح میزنن ...................
نظر شما
ادامه