کد خبر: ۷۳۰۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: به منظور قطع زنجیره انتقال آنفلوآنزای پرندگان، طیور باغ پرندگان اصفهان مایه کوبی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس نقش موثری دارد گفت: رعایت حداکثری شرایط امنیت زیستی و اقدامات به موقع مدیریت مراکز پرورشی و نگهداری همچون باغ پرندگان در این زمینه ضروری است.

«دکتر بدیعی» گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیش از ۲۰۴ گونه از پرندگان دردنیا گزارش شده است و طیف وسیعی از گونه‌ها را آلوده می‌کند.

او افزود: در باغ پرندگان اصفهان ۱۳۸ گونه و بیش از ۲۸۰۰ قطعه پرنده نگهداری می‌شود که با توجه به جمعیت متمرکز پرندگان زینتی در باغ پرندگان و اهمیت و ارزش اقتصادی آن و به دلیل لزوم پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پرندگان حساس در این مجموعه واکسیناسسیون شدند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
1
یعنی تا حالا به اینهمه گونه درهم و برهم نگهداری شده درکنار هم و مستعد آنفولانزا که با مراجعه کنندگان هم در تماس بودند واکسن نمیزدند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
2
1
در باغ پرندگان اصفهان تا جایی که ما دیدیم پرنده ها در تماس مستقیم انسان نیستند و تیتر خبر هم نشان نمی دهد برای اولین با واکسیناسیون باشد.بهرحال باغ پرندگان در همه دنیا بعلت قرارگرفتن پرندگان حساس و مقاوم در یک محیط از عوامل خطر Hpai می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ما اصفهانی هستیم شاید شما یکبار رفته اید، بعضی پرندگان در محیط آزاد هستند و لااقل همگی با مراقبین خود که در تماس هستند
نظر شما
ادامه