کد خبر: ۷۳۰۶۴

حکیم مهر: معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: تیمی از یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی در سطح شهر همدان پس از مواجهه با یک قلاده شغال با چهره ظاهری و رفتاری که بیانگر ابتلا به هاری بود و قصد حمله به محیط بانان را داشت با شلیک گلوله تلف کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، جمعه گذشته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: امروز سه مورد گازگرفتگی توسط گرگ در سطح شهر همدان گزارش شد که در اسرع وقت به محل اعزام و اقدامات اولیه درمانی روی این افراد مجروح انجام شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال گزارش های متعددی از گزش شهروندان توسط یک گونه وحشی، تیم واکنش سریع متشکل از معاون محیط طبیعی محیط زیست، یگان حفاظت و محیط بانان زبده و توانمند آشنا به حیات وحش تشکیل شد.

«مهدی صفی خانی» افزود: به دنبال بررسی این موضوع و با توجه به گزارش های دریافتی مشخص شد که یک گونه وحشی با احتمال قوی مبتلا به هاری با جولان در سطح شهر همدان به رهگذران حمله ور شده و آنها را زخمی کرده است.

وی توضیح داد: گشت زنی تیم های پیش بینی شده مجهز به تجهیزاتی نظیر سلاح بی هوشی، ساچمه زنی، سلاح جنگی، پروژکتور و دیگر لوازم در محدوده های گزارش شده آغاز شد.

صفی خانی اضافه کرد: گشت زنی این تیم ها در جمعه شب و شنبه صبح بی نتیجه بوده بنابراین با توجه به بازگشایی مدارس در روز یکشنبه و نگرانی خانواده ها از حمله حیوان وحشی به فرزندانشان دامنه گشت زنی وسیع تر شده و از توان تیم های شهرداری نیز کمک گرفته شد.

وی بیان کرد: تیم های پیش بینی شده اقدام به گشت زنی در مناطق مسکونی محدوده هنرستان، روحانی، شکریه، جوادیه، شهرک مدرس و دانشگاه بوعلی، باغ های فخرآباد، لونا پارک، بلوار ارم، گنجنامه، بلوارهای ارم، جوان، پردیس و اعتمادیه کردند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی گسترده در زمینه احتمال حمله گرگ بنابراین شماره تلفن ۱۵۴۰ نیز آماده دریافت گزارش های مردمی درباره مشاهده گونه های وحشی در سطح شهر و حمله های احتمالی بود.

صفی خانی گفت: به تیم های محیط بانی تاکید شده بود که در گام نخست زنده گیری حیوان در دستور کار باشد و در صورت حمله ور شدن گونه وحشی و احتمال بروز آسیب جدی، نسبت به تلف کردن حیوان وحشی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: حوالی بامداد امروز تیم های یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی در منطقه پردیس بودند که یک قلاده شغال به سمت آنها حمله ور اما پیش از وارد کردن هر گونه آسیبی با شلیک گلوله تلف شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان تاکید کرد: با وجود اتلاف گونه وحشی اما همچنان رعایت نکات ایمنی ضروری است و باید خانواده مراقب رفت و آمد فرزندان به ویژه در ساعات خلوت روز باشند.

صفی خانی با بیان اینکه گشت زنی تیم های یگان حفاظت محیط زیست همچنان ادامه دارد افزود: این گونه شغال پس از اتلاف برای انجام آزمایش تحویل دامپزشکی شد.

 

نظر شما
ادامه