کد خبر: ۷۳۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور: مطالبه و تحقق کشتار مجاز، بهداشتی و حلال باید به یک ظرفیت فرهنگی و گفتمان استانی در ایلام تبدیل شود

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، جلسه کارگروه امنیت غذایی استان با حضور «حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید اسماعیل حسینی مقدم» نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام برگزار گردید.

این گزارش حاکیست نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه گفت: امنیت غذایی و وفور نعمت دعای حضرت ابراهیم (ع) به درگاه خداوند است. امنیت، زیرساخت اصلی در شکل‌گیری ممالک است. ما با یک جنگ ترکیبی تمام عیار با دشمنان مواجهیم. گاهی دشمن از طریق جنگ‌های بیولوژیک ورود پیدا می‌کند. یکی از میادین اصلی جنگ در جهان کنونی در بخش مواد غذایی وکمیت وکیفیت آن است.

دکتر حسینی مقدم افزود: سازمان دامپزشکی در بحث دام و فرآورده های خام دامی متولی تحقق سلامت جامعه است. متأسفانه استان ایلام در بحث گوشت سالم و حلال با مخاطره مواجه است و در بخشی از موضوع به همین خاطر آمار بیماری مشترک انسان و دام بالارونده است. در نسبت آمار کشتار غیر مجاز دام هم ایلام دارای مقام است.

نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: اختصاص جلسات کارگروه امنیت غذایی در استان به موضوع کشتار غیرمجاز مبارک است اما کافی نیست و باید از تجربیات سایر استان‌ها نیز استفاده شود. یک بخش مهم هم موضوع فرهنگ سازی است که باید زیر نظر کارگروه امنیت غذایی و در طی برنامه دراز مدت صورت گیرد تا فرهنگ اصلاح شود. کمیته فرهنگی باید زیر نظر کارگروه امنیت غذایی شکل بگیرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد دو اولویت مهم در استان در موضوع مبارزه با کشتار غیر مجاز وجود دارد . یکی فرهنگ‌سازی است تا مطالبه و تحقق کشتار مجاز، بهداشتی و حلال به یک گفتمان استانی تبدیل شود و دیگری  به نظر می‌رسد "فعال‌سازی کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان" باشد که معمولاً زیر نظر استانداری محترم و دبیری دامپزشکی صورت می‌گیرد و نهایتاً مدیریت مورد نیاز طرح ریزی و اعمال  و بودجه‌های لازم اختصاص یا از ظرفیت بخش خصوص استفاده می‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
0
خوبه این یکی حاج آقا اینبار به سلامت گوشت هم اشاره ای کرد
نظر شما
ادامه