کد خبر: ۷۲۵۲۲
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دیدار انجمن‌های صنفی واکسیناسیون کشور:
نائب‌رئیس انجمن صنفی مراکز واکسیناسیون استان فارس نیز ضمن انتقاد از تشکیل مراکز واکسیناسیون وابسته گفت: انجام کار پیشگیری و درمان توسط یک نفر یا یک مرکز اشتباه بوده و درمان و واکسن قابل تجمیع نیست ...

حکیم مهر: انجمن‌های صنفی و نمایندگان مراکز واکسیناسیون کشور با رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا دیدار کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی کشور، در این دیدار که انجمن‌های صنفی واکسیناسیون و برخی از نمایندگان مراکز واکسیناسیون مستقل کشور حضور داشتند، به بررسی مشکلات این صنف پرداخته شد.

درمان و واکسن قابل تجمیع نبوده و تاسیس مراکز واکسیناسیون وابسته درست نمی‌باشد

در ابتدای جلسه «دکتر محمدتقی نجابت» نائب رییس انجمن صنفی مراکز واکسیناسیون استان فارس ضمن انتقاد از تشکیل مراکز واکسیناسیون وابسته گفت: «انجام کار پیشگیری و درمان توسط یک نفر یا یک مرکز اشتباه است. این دو مقوله کاملا جدای از هم می‌باشد و تضاد منافع دارد. هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اهداف تفاوت دارند و اینکه هر دو کار به یک نفر داده شود اشتباه است. درمان و واکسن قابل تجمیع نیست. به همین منظور است از هر لحاظ که بررسی کنید تاسیس مراکز واکسیناسیون وابسته درست نمی‌باشد.»

وی ادامه داد: «از منظر عدالت نیز نگاه کنیم این موضوع درست نیست. اگر قرار است به درمانگر کمک شود بهتر است به جای واکسن دارو در اختیارشان قرار داده شود. دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و ضوابط مراکز واکسیناسیون و درمان باید از هم جدا شوند.»

انتقاد از امتیاز حداقلی برای تاسیس مراکز واکسیناسیون

دکتر نجابت در قسمت دیگر از صحبت‌های خود به امتیاز حداقلی برای تاسیس مراکز واکسیناسیون اشاره و گلایه کرد: «چرا باید مراکز واکسیناسیون کمترین امتیاز را داشته باشند، در حالی که داروخانه‌ها بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند؟ چه دلیلی دارد کسی که تازه فارغ‌التحصیل شده و هیچ تجربه‌ کاری ندارد بلافاصله بتواند مرکز واکسیناسیون تاسیس کند؟ خواسته ما این است که امتیازها یکسان، این مشکلات اصلاح و ضوابط درست شود.»

ندیدن آیتم‌های مختلف تعرفه واکسیناسیون و ابلاغ دیرهنگام تعرفه‌ها

وی همچنین ندیدن آیتم‌های مختلف تعرفه را مشکل دیگر مراکز واکسیناسیون دانست و افزود: «بحث فروش مستقیم به دامداری‌ و مرغداری‌ها مشکل‌ساز است. وجود هلدینگ‌ها بسیار آسیب‌رسان است. در هر استانی واکسن باید در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار بگیرد. این در حالی است که گاها دیده می‌شود انجام واکسیناسیون توسط مسئولین فنی فارم‌های بزرگ به شدت به دامپزشکی و سلامت جامعه آسیب می‌زند.»

ابلاغ دیرهنگام تعرفه‌ها، بحث مقایسه تعرفه‌ها با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر به خصوص سازمان نظام مهندسی، مالیات بالای مراکز واکسیناسیون، دست کم گرفتن توان بخش خصوصی، گلایه از ورود بخش دولتی در اجرا و... سایر مواردی بود که نمایندگان مراکز واکسیناسیون در این نشست به آن پرداختند و خواهان رسیدگی به هر کدام از این موارد بودند.

سازمان نظام دامپزشکی حامی بخش خصوصی است

در ادامه جلسه «دکتر حامد زارعی» رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز با شنیدن گلایه‌های صنف گفت: «سازمان نظام دامپزشکی حامی بخش خصوصی است و هم به می‌تواند بین انجمن‌ها و مجاری دولتی نقش واسطه خیلی خوبی ایجاد کند و پیگیر مطالبات شما باشد.»

برای بنده هم جای سؤال است که چرا هنوز امضا صورت نگرفته و تعرفه‌ها ابلاغ نمی‌شود

وی تصریح کرد: «بحث تعرفه‌ها به واقع از سمت سازمان نظام در حال پیگیری است. پیشنهاد تعرفه‌ها حتی در ریاست قبلی سازمان نظام نیز آغاز شده بود ما نیز پیگیری‌های لازم را کرده و کارهای کارشناسی آن انجام شده و تا آن جایی که دست ما است کارها انجام شده است. تمامی مراحل طی شده و‌ منتظر امضای وزیر محترم جهاد کشاورزی است که این قسمت متاسفانه ۶-۵ ماه به طول کشیده است و‌ برای بنده هم جای سؤال است که چرا هنوز امضا صورت نگرفته و تعرفه‌ها ابلاغ نمی‌شود. بنده به جد بر این مساله واقف هستم که تعرفه‌ها ذاتا کم است. اما ناگزیر هستیم در چند سال متمادی بجنگیم تا تعرفه‌ها را بالا ببریم. بنده این را می‌دانم که کل خدمات بهداشتی دامپزشکی در یک دامپروری زیر ۲ درصد است.»

تعارض منافع شدیدی بر صنف دامپزشکی حاکم است

دکتر زارعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «صنف دامپزشکی گستردگی حوزه و مشاغل را دارد که تعارض منافع شدیدی بر آن حاکم است و همین امر نگذاشته است یک همبستگی خوب بین صنف ایجاد شود و چون عدم همبستگی از بیرون دیده می‌شود سوء استفاده از آن زیاد است.»

وی توضیح داد: «یکی از کارهایی که به کمک همه همکاران می‌خواهیم انجام دهیم این است که باید به یک هم‌افزایی و تصمیم برسیم تا بتوانیم با تکیه بر آن و دور از حواشی و دعواهای رسانه‌ای و کشمکش با این سازمان و آن سازمان، قدرت نظام دامپزشکی را بالا ببریم.»

طرح سازمان دامپزشکی، طرح همیار دامپزشک نیست و به اشتباه برای بعضی از اعضای صنف مطرح شده است

دکتر زارعی همچنین در جواب گلایه واکسیناسیون‌ها به پیشنهاد جدید سازمان دامپزشکی در خصوص طرح همیار دامپزشک گفت: «طبق گفته ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور و مختصاتی که ما از طرح دریافت کردیم این طرح، طرح همیار دامپزشک نیست و به اشتباه برای بعضی از اعضای صنف مطرح شده است و این صرفا طرح واکسیناسیون عمومی کشوری است. با توجه به مذاکرات صورت گرفته در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور مقرر شد همه استان‌ها توان نیروی انسانی خود را به ما اعلام کنند و ما بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد و نظام دامپزشکی در این بخش به کمک سازمان دامپزشکی خواهد آمد و از اعضای سازمان نظام در این زمینه استفاده خواهد شد. تا زمانی که نظام توان انجام کار واکسیناسیون را داشته باشد هیچ نیروی خارج از نظام وارد این قضیه نخواهد شد.»


انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Lithuania
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
1
3
نیاز است دستورالعمل ویرایش سیاستها و ضوابط تاسیس مراکز واکسیناسیون از درمانی جدا شود . همانگونه که داروخانه ها و آزمایشگاهها ،
ویرایش ضوابط و سیاستهای خودشان را بصورت مجزا دارند.
هر کس کار تخصصی خود را انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
اشتباه مثبت دادم. میخاستم منفی بدم داداش اوضاع جمعیت دامی بخاطر بی کفایتی جهاد کشاورزی اونقدر وحشتناکه که واکسن که باید روی درمان باشه . بنظرم دارو ها بزارن رو درمان.
پیرادامپزشک
|
United States of America
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
1
4
اکثر همکاران پیرادامپزشک عضو نظام که تمدید عضویت ندارند غیرفعال نیستن فقط به دلایل گفته شده و تضاد منافع و کم اهمیت بودن مجوز و در دسترس بودن واکسنها نیازی به پرداخت عضویت و تمدید مجوز نمی بینن و مراکز هم تمایلی به معرفی آنها برای دریافت مجوز ندارند پس این بحث نیاز به مدیریت دارد و کمبود نیرو نداریم از طرفی تعرفه ها بیشتر در حد شوخی هست و در شرایط کنونی که جمعیت دامی روستاها کم و هزینه ها بالاست نیاز به پیگیری و به روز شدن این تعرفه ها داریم
پاسخ ها
نجابت
| Lithuania |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
در خصوص بررسی راهکارهای چگونگی پرداخت حق بیمه ارزان قیمت دوستان پیرادامپزشک و واکسیناتور هم پیشنهاداتی ارایه شد. با توجه به عدم همخوانی افزایش نرخ تعرفه خدمات دامپزشکی بویژه واکسیناسیون و رشد چند برابری حق بیمه ،
اکثرا مدیران مراکز واکسیناسیون، واکسیناتورها و پیرادامپزشکان توان پرداخت حق بیمه حدود یک میلیون هفتصد هزار تومانی در ماه را ندارند مقرر شد این موضوع پیگیری شود شاید بتوان فشار مالی (بیمه ای) واکسیناتورها و پیرادامپزشکان را تقلیل داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
5
دکتر جان، میگم هنوز وقت اون یک ماه که سه ماه پیش گفتین طرح اجرایی ماده 19 رو اجرا کنین نرسیده ؟؟؟؟
با این سیستم معیوب ، یک ماه که سهله، بعد از یک قرن هم اتفاق خاصی نمیفته ...........
ناشناس
|
Lithuania
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
3
0
تفکیک سیاستها و ضوابط تاسیس و فعالیت درمانگاهها، مجتمع های درمانی و بیمارستانها از مراکز واکسیناسیون میتواند راهکار مناسبی جهت استقلال بیشتر مراکز واکسیناسیون باشد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
8
مسی بلاخره جام جهانی برد ولی تعرفه ها هنوز مشخص نشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
3
0
آقای دکتر زارعی چرا هنوز مراکز وابسته فعالیت دارن. مراکز وابسته باعث بیچاره شدن کاردان ها شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
مراکز وابسته باعث بیچارگی کاردانها نشده اند. فروش مستقیم‌ واکسن به دامدار باعث بیکاری کاردانها شده. باید فرهنگ تزریق واکسن توسط واکسیناتور احیا شود. باید مراکزی که واکسن فروشی میکنند بعنوان متخلف تعطیل شوند.
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
1
کاش دو سازمان نظام و دامپزشکی به این حرف عالمانه دکتر زارعی عمل کنند که:

«از منظر عدالت نیز نگاه کنیم این موضوع درست نیست. اگر قرار است به درمانگر کمک شود بهتر است به جای واکسن دارو در اختیارشان قرار داده شود. دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و ضوابط مراکز واکسیناسیون و درمان باید از هم جدا شوند.»

این یعنی صدور پروانه درمانی و داروخانه در قالب یک پروانه برای یک نفر.
این کار نه تنها به عدالت نزدیک تر است بلکه به سلامت هم نزدیک تر است. (سلامت کاری و سلامت حرفه ای و سلامت از دیدگاه بهداشتی و مصرف دارو و ..‌.).

امیدواریم این فرمایش رئیس سازمان نظام دامپزشکی، روزنه ای را باز کند تا عالمان و دلسوزان سلامت حداقل روی این موضوع فکر کنند و بحث کنند، و نهایتا تصمیم بر له یا علیه آن بگیرند.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
4
خوب بودش جناب دکتر نجابت به جای ایراد به مراکز وابسته، صحبتی هم درباره شرکت های زنجیره میکرد که مثل توده بدخیم دامن مراکز مایه کوبی رو گرفته چه مستقل چه وابسته
پاسخ ها
نجابت.
| Lithuania |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
وقت بخیر
حداقل دو بار به این موضوع پرداخته شد پیشنهاد شد به دلایل مختلف، قطعا بهتر است محل تامین واکسن مورد نیاز فارم ها(مرغداریها و گلوداریها) بجای زنجیره ها و مراکز پخش، از مراکز واکسیناسیون شهرستان محل فعالیت فارم صورت گیرد تا موجب تقویت مراکز واکسیناسیون و واکسیناتورهای متطقه گردد.
.این موضوع بصورت مکتوب هم به سازمان دامپزشکی اعلام شده است.
نجابت
| Lithuania |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
همکاران مراکز واکسیناسیون وابسته موجود در کشور از پیشنهادات بنده و تیم همراه متضرر نخواهند شد هدف از طرح این مسایل ، اصلاح و عدم تکرار مسیر غلط گذشته بدلیل تبعات فنی و موضوع اشتغال است.
بطور قطع دوستان مراکز وابسته موجود کشور،
در صورت ممانعت قطعی از صدور مجوز مراکز وابسته جدید سود خواهند برد و شرایط کنونی کاملا به نفع مراکز وابسته ی موجود است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
آقای دکتر نجابت علت دشمنی شما با مراکز وابسته و داروخانه هاچیست؟ ................
اهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
2
آقای نجابت چرا برای فروش یک شیشه واکسن بدنبال گرفتن دارو برای کلینیسین هستید،بخدا همه چیز واکسن نیست ما قسم خوردیم و مدرک گرفتیم اگر اینجور باشد همه باید همه چیز بگیرن و ای کاش بحث زنجیره که دامان مراکز مایه کوبی را گرفته بیشتر بحث می‌کردید!!!
پاسخ ها
نجابت
| Lithuania |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
قبلا هم در راستای موضوعِ بررسی راهکارهای تقویت مراکز واکسیناسیون( چه مستقل و چه وابسته موجود) و
لزوم تامین واکسن فارمها و زنجیره ها صرفا از طریق مراکز واکسیناسیون شهرستان محل فعالیت فارم و حذف مجوز توزیع مستقیم واکسن مورد نیاز از طریق زنجیره ها و مراکز پخش ، با سازمان دامپزشکی مکاتبات زیادی انجام داده ایم.
نجابت
| Lithuania |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
جناب آقای اهری گرامی
بنده با فروش واکسن مخالفم و معتقدم نیاز است واکسن توسط واکسیناتور تزریق شود تا ضمن رعایت مسایل فنی و اشتغال موجود برای واکسیناتورها، جایگاه همکاران پیرادامپزشک تخریب نگردد.
شاید بتوان با اجرای این روش و جلب رضایت نسبی واکسیناتورهای عزیز ،
طرح های خرید خدمت را نیز با کمک آنها بهتر اجرا نمود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
1
جناب آقای زارعی ، وعده رئیس سازمان برای عضویت این ده هزار نفر زیر دیپلم در سازمان نظام دامپزشکی را چکونه توجیه می کنید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
با سلام.
در زمان های نه چندان دور سازمان دامپزشکی در خیلی از مناطق کشور برای کسانی با مدارک عجیب و غریب مثل لیسانس شیمی، عطاری و...، پروانه/مجوز داروخانه صادر کرده است و یا برای مراکز درمانی دامپزشکی (و بعضا برای کاردان های عزیز) مجوز واکسیناسیون واکسن های دامی که چند قلم بیشتر نبودند مثل آنترو و قانقاریا و احتمالا ارائه واکسن های طیور که در حد دو سه قلم بیشتر نبوده است مثل B1 و لاسوتا و گامبرو صادر نموده است. خوب بدیهی است که این نوع تصميمات ""بنا به ضرورت"" بوده است؛ دامپزشک نبوده، خیلی جاها دکترهای دامپزشک نمی رفتند و غیره و غیره. در حال حاضر که در کنار گسترش واحدهای دامداری، بویژه در صنعت طیور، ظهور و بروز سویه های مختلف ویروس در بیماری های مختلف ویروسی طیور، افزایش قابل توجه فارغ التحصیلان مقاطع مختلف دامپزشکی، توسعه عجیبی در اقلام واکسن ها، برندهای مختلف و غیره اتفاق افتاده، آخر با چه استدلالی، با استناد به کدام قانون، آئین نامه یا دستورالعمل، بخشنامه، منطق علمی‌ و...، برخی آقایان هنوز برای صدور پروانه یا مجوز واکسیناسیون توأم با پروانه مراکز درمانی برای یک نفر دکتر دامپزشک اصرار می فرمایند.
دامپزشک 83
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
5
"برای بنده هم جای سؤال است که چرا هنوز تعرفه‌های بخش خصوصی ابلاغ نمی‌شود!" این سخن از رییس سازمان نظام دامپزشکی بسیار بعید است، به سرانجام رساندن ابلاغ تعرفه ها مهمترین وظیفه ایشان بعنوان نماینده بخش خصوصی دامپزشکان یک کشور است حتی شده با اعتصاب غذا پشت درب وزارتخوانه ی کشاورزی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
6
جناب دکتر زارعی عزیز
شما در جایگاهی نیستید که برای شما سئوال باشد که چرا تعرفه ها هنوز اعلام نشده.
دوست بزرگوار ، فعلا شما در جایگاه پاسخگویی قرار دارید
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
2
آقای نجابت چرا انتخابات هیات مدیره تعاونی مسکن نظام دامپزشکی فارس در مجازی اطلاع رسانی نشد؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
اعضای تعاونی مسکن بالغ بر ۲۵۰ نفر هستند ولی مجمع با ۱۱ نفر برگزار شد. چون هیچکس به جز این ۱۱ نفر از مجمع خبر نداشتند. آگهی ها فقط در روزنامه چاپ شد
نظر شما
ادامه