کد خبر: ۷۲۳۰۱

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: کلاس‌های بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مدارس شهرستان فهرج برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «بمان دشتی» از دانش آموزان به عنوان همیار دامپزشکی یاد کرد و هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح معلومات و آگاهی و آموزش گسترده در مورد بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان عنوان کرد.

او افزود: فراگیری و شناخت بیماری‌ها از سوی دانش آموزان و انتقال آن به خانواده می‌تواند طیف گسترده تری از مردم را زیر پوشش قرار دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان کرد: در این کلاس ها، دانش آموزان راه‌های انتقال بیماری‌های مشترک از جمله: تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و؛ و روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها را آموزش دیدند.

او تصریح کرد: همچنین در این کلاس‌ها تاکید شد، دانش آموزان در منازل به عنوان همیار دامپزشکی از مصرف گوشت قرمز و مرغ کشتار نشده در کشتارگاه‌ها و فاقد تاریخ و برچسب دامپزشکی و همچنین مصرف شیر پاستوریزه نشده به دلیل انتقال بیماری‌ها جلوگیری کنند.

بماندشتی بیان داشت: در این کلاس‌ها به دانش آموزان توصیه شد از دست زدن به سگ‌ها و گربه‌ها بپرهیزند؛ زیرا شایع‌ترین موارد حیوان گزیدگی و هاری از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد و خطر ابتلا به بیماری از این طریق وجود دارد.

 

نظر شما
ادامه