کد خبر: ۷۲۲۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دام های عشایر کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید محمد آقامیری» روز سه شنبه در آیین همایش شبانان و گله داران عشایر استان ایلام در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ اظهار داشت: طبق اذعان سازمان بهداشت جهانی دام، کشور ایران در زمینه واکسیناسیون دام و مبارزه با بیماری های واگیروار دامی جایگاه مطلوبی دارد و در این زمینه رشد داشته است.

وی افزود: برای توسعه خدمات دامپزشکی و با هدف پاکسازی ۶ بیماری از جمله شاربن، پی پی آر، لمپی اسکین، هاری و تب برفکی برنامه هایی در دست اقدام است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور حفظ جمعیت عشایری و صادرات محصولات عشایر به ویژه دام های مازاد به بازارهای بین المللی را از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برشمرد و یادآور شد: در قالب اردوهای جهادی عملیات های پیشگیری از بیماری، ارائه خدمات درمانی دامی و جهاد تبیین در حوزه عشایری برنامه ریزی شده است.

آقامیری با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تامین می شود، ادامه داد: مسوولان کشور با وجود برخی مشکلات و کمبودها در راستای خدمات رسانی به جمعیت عشایر کوتاهی نمی کنند.

استاندار ایلام هم گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان پرداخت و ۲۲ میلیارد تومان برای بهسازی ایل راه ها هزینه شده است.

«حسن بهرام نیا» افزود: ۶ هزار تن نهاده دامی توزیع و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ راس دام مازاد به خارج از کشور صادر شده و پنج هزار راس دام دیگر آماده صادرات است.

وی ادامه داد: عشایر از لحاظ شهامت و رشادت همواره در صف مقدم هستند و بار اصلی عرصه تولید و اقتصاد نیز بر دوش این قشر است.

بهرام نیا تاکید کرد: رسانه های معاند با بزرگنمایی و سیاه نمایی مشکلات سعی در پمپاژ ناامیدی در بین مردم می کنند، در حالیکه باید دستاوردهای انقلاب و نظام در قالب جهاد تبیین به مردم معرفی شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
0
سلام چرا صدور پروانه داروخانه دامپزشکی در مشهد متوقف شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
4
افزایش ۳۸ درصدی دقیقا یعنی چه؟!
یعنی پارسال اینقدر کمتر پوشش داده شده؟
خب چرا؟
و مهمتر اینکه چرا امسال این رشد را داشتیم؟
آیا آمار دام اضافه شده؟
یا توان سازمان دامپزشکی ۳۸ درصد بیشتر شده و توانسته این رشد را تحقق ببخشد؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
با کدام واکسن !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
اصلا بگن 37 یا 48 یا 100 کی میخاد بفهمه کی راستشو میگه
دور هم هستیم دیگه یه عددی گفته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
احسنت این یعنی چهار دهم یک درصد پیشرفت در عملیات واکسیناسیون
نظر شما
ادامه