کد خبر: ۷۱۵۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
در روز ملی دامپزشکی صورت گرفت:
«دکتر محمد لطفی‌زاده» طبابت را ویترین دامپزشکی عنوان و تأکید کرد که دامپزشکان توانمندی‌های زیادی از جمله جراحی و درمان حیوانات دارند اما حیطه کار آنان محدود به حیوانات نیست و انسان را هم در برمی‌گیرد ...

حکیم مهر: برنامه زنده قرارگاه شبکه قرآن سیما، جمعه بستری برای معرفی رشته دامپزشکی بود.

به گزارش حکیم مهر، در این برنامه که هر جمعه برای انعکاس فعالیت‌های نماز جمعه در سطح کشور پخش می‌شود، یک دامپزشک روحانی از تنوع و گوناگونی رشته دامپزشکی و نقش ویژه دامپزشکان در تأمین بهداشت عمومی گفت.

«دکتر محمد لطفی‌زاده» که در نماز جمعه تهران مسئولیت میز امانت کتاب را به‌عهده دارد و چندین سال است با معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه همکاری دارد در این برنامه، طبابت را ویترین دامپزشکی عنوان و با ذکر چند مثال تأکید کرد که دامپزشکان توانمندی‌های زیادی از جمله جراحی و درمان حیوانات دارند اما حیطه کار آنان محدود به حیوانات نیست و انسان را هم در برمی‌گیرد.

وی با طرح تعداد عوامل بیماریزای قابل انتقال بین حیوان و انسان (نیمی از 1709 عامل بیماریزا و 70 درصد عوامل عفونی) به نقش دامپزشکان در پیشگیری از حملات بیوتروریستی هم اشاره کرد و افزود : کار در دامپزشکی وابسته به عشق و علاقه است و جلوگیری از ورود دام بیمار و غذای ناسالم به جامعه مصداق نهی از منکر و اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

لطفی‌زاده در ادامه ضمن تبریک 14 مهر به همه همکاران دامپزشک در کشورمان، به همکاری بین پزشکان و دامپزشکان هم اشاره‌ای داشت و نمونه آن را همکاری بین‌المللی کالمت و گرن در تولید واکسن ب.ث.ژ عنوان کرد.

حجت‌الاسلام لطفی‌زاده همچنین یکی از کارهای دامپزشکان را پاسخ به شایعات و شبهات عنوان و با ذکر یک استدلال درباره قیمت هورمون رشد و نیز روش‌های مدیریتی و بهبود تغذیه در مرغداری‌ها گفت: با قاطعیت و صراحت به مردم عزیز می‌گویم (مرغ هورمونی) صحت ندارد و لذا با خیال آسوده به مصرف گوشت مرغ بپردازند.

در بخشی از این برنامه، این دامپزشک روحانی به فعالیت‌های خود در نماز جمعه تهران هم اشاره کرد و توضیحاتی درباره میز کتاب و نحوه به امانت سپردن کتب به نمازگزاران ارائه نمود.

لینک کامل برنامه که از ساعت 11 و 30 دقیقه به معرفی رشته دامپزشکی اختصاص داشت:

https://telewebion.com/episode/0x299eff2

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دکتر امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
5
16
مرحبا و دستمریزاد به جناب دکتر لطفی زاده بزرگوار.
واقعا ایشون از دامپزشکان افتخار آفرین هستند که با انتخاب راه درست (از جمله تاسیس همین "
حکیم مهر" و یا ملبس شدن به لباس روحانیت) خدمات زیادی به دامپزشکی کشور کرده اند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
1
6
ایشون توی سیستم دامپزشکی هم فعالیت دارن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
4
7
خدا قوت خسته نباشید
دکتر قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
3
3
احسنت بر دکتر لطفی زاده عزیز که در تمامی زمینه ها علم وعمل را به هم آمیخته و مایه افتخار جامعه دامپزشکی هستند. آرزوی موفقیت و سلامتی و خدا قوت براشون دارم
سید شهرام میرزمانی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
1
2
عالی است نشان از دقت نظر ایشان و استفاده درست از فرصت ها برای تقویت دامپزشکی در کشور است
نظر شما
ادامه