کد خبر: ۷۱۵۷

حکیم مهر - سپهر سلیمی از حامیان حیوانات با ارسال یادداشتی برای مدیرمسئول حکیم مهر مطالب منتشره از قول وی در خبرگزاری مهر را تکذیب و تأکید کرد که با نابودسازی حیوانات شهری مخالف است.

در یادداشت ارسالی وی آمده است :

" صبح امروز از طریق یکی از دوستان در جریان انتشار خبری به نقل از خبرگزاری مهر در خصوص نابود سازی حیوانات شهری در پایگاه خبری حکیم مهر قرار گرفتم. متاسفانه مطلبی که خبرگزاری مهر منتشر کرده است برداشت نادرستی از یکی از مطالب وبلاگ بنده به نشانی ( اینجا) و با عنوان «صادرات گربه های ولگرد، تنها باعث افزایش آنها جهت درآمدزایی بیشتر می شود » می باشد. در مطلب وبلاگ به صراحت گفته بودم که برخوردهای حذفی به این شکل و تا وقتی که بودجه ای از سوی شهرداری و دولت هزینه می شود به هیچ وجه مفید فایده نخواهد بود و اگر فایده ای می داشت سالها قبل مشکل حیوانات شهری حل می شد.

همچنین در آن مطلب اشاره شده بود که تا وقتی که برای نابودسازی حیوانات شهری بودجه تعلق گیرد، پیمانکاران و افراد مسئول جهت کسب درآمد بیشتر به دنبال افزایش حیوانات شهری هستند تا در برابر لاشه کشته شده آنها درآمد بیشتری کسب کنند و این مساله در نهایت باعث مرگ و آزار تعداد بیشتری از حیوانات شهری می شود.

متاسفانه خبرنگار محترمی که این نوشته را برای تولید خبر از روی وبلاگ بنده برداشته است در این خصوص دچار کم دقتی و سهل انگاری شده است و آن تیتر غلط را به آن مطلب اختصاص داده است. اگر با دقت به خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر دقت کنید متوجه می شوید که تیتر و پاراگراف اول در تناقض با بخش های دیگر خبر است، زیرا که در تیتر و پاراگراف اول آمده که دولت برای نابود سازی حیوانات شهری بودجه اختصاص دهد ولی در پاراگراف چهارم آمده که برای نابودسازی حیوانات شهری نباید بودجه اختصاص پیدا کند ! تقریباً دو ساعت پس از انتشار این مطلب و بعد از دیدن این مطلب، با نوشتن یادداشت کوتاهی این مطلب و تیتر را تکذیب کردم. متاسفانه با توجه به اینکه در خارج از ایران به سر می برم پیگیریهایم برای حذف مطلب تا کنون به نتیجه نرسیده است ولی با نوشتن مطلبی در وبلاگم ( در اینجا ) در این خصوص توضیح دادم. همچنین در روزهای گذشته با جستجوی تیتر مطلب فوق در اینترنت سعی کردم خبر اشتباه درج شده در سایتهای دیگر را تصحیح نمایم و بر این اساس عرض می کنم که در این خصوص اصلاً مصاحبه ای انجام نشده است و خبر فوق برداشت غلطی از مطلبی بوده که صد در صد با کشتار حیوانات به شکل فوق مخالف بوده است و از طرف دیگر بنده مخالف آزار و اذیت حیوانات شهری به هر شکل ممکن بوده و هستم و آرشیو وبلاگ دوستداران حیوانات و محیط زیست با بیش از 8 سال فعالیت به خوبی گواه این حقیقت است. لذا از جنابعالی که از افراد خوشنام و خوش اخلاق عرصه اطلاع رسانی و حامیان راست کردار حیوانات هستید انتظار دارم با درج این توضیحات در ذیل آن خبر و همچنین در خبری جداگانه نسبت به اطلاع رسانی صحیح در این خصوص اقدام نمائید."

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه