کد خبر: ۷۱۵۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تبصره یک ماده هفت قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی می‎گوید : "در صورتی که رئیس جمهور افراد انتخابی شورای مرکزی را برای ریاست سازمان مناسب تشخیص ندهد، شورای مرکزی موظف است‌ حداکثر ظرف دوهفته افراد دیگری را انتخاب و معرفی کند."...

حکیم مهر – سایت سازمان نظام دامپزشکی بدون مقایسه آراء انتخابات دوره سوم و چهارم انتخابات شورای مرکزی به یادآوری نحوه انتصاب رئیس این سازمان در دوره سوم (قبلی) پرداخت.

این سایت درباره دوره‎های قبلی با انتشار عبارت "وزیر وقت جهاد کشاورزی به احترام آراء و نظر جمعی، منتخبی که حائز بیشترین تعداد آراء شورای مرکزی شده بود را برای دریافت حکم ریاست سازمان نظام دامپزشکی به رئیس جمهور معرفی کرد" بطور تلویحی از وزیر جهاد کشاورزی خواست به رأی اعضاء شورای مرکزی دوره چهارم احترام بگذارد.

بر اساس صورتجلسات منتشره از جلسات رأی‎گیری برای معرفی نامزدهای ریاست سازمان نظام دامپزشکی به وزیر جهاد کشاورزی و متعاقباً رئیس جمهور، تاکنون رویه معمول، انتصاب فرد حائز بیشترین رأی در این جلسات بوده است.
تنها تفاوت در این میان به نحوه انتصاب دکتر سید محمد آقامیری به ریاست سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم مربوط است.
در حالی وی با اختلاف 3 رأی حائز رتبه برتر در رأی‎گیری نخستین جلسه شورای مرکزی دوره قبل شده بود که در انتخابات مجمع شرکت نکرده و بعنوان نماینده انتصابی وزیر جهاد کشاورزی به شورای مرکزی راه یافته بود.

این مسئله دقیقاً مبنای ابهام کنونی در انتصاب رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی است. حال که نماینده منصوب وزیر جهاد کشاورزی در میان سه نفر منتخب شورای مرکزی برای ریاست شورای مرکزی حضور ندارد بنابرادعای دکتر کامران ملک‏پور، عضو هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در سایت خبرآنلاین، وزیر جهاد کشاورزی تمایلی به این سه منتخب نشان نمی‎دهد و مانند دوره قبل به نظر می‌رسد تمایل بیشتری برای انتصاب نماینده دولت به ریاست سازمان غیردولتی نظام دامپزشکی وجود دارد. امری که هر چند به نظر دموکراتیک نمی‎رسد اما غیرقانونی هم نیست.
تبصره یک ماده هفت قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی در این زمینه می‎گوید : " در صورتی که رئیس جمهور افراد انتخابی شورای مرکزی را برای ریاست سازمان مناسب تشخیص ندهد، شورای مرکزی موظف است‌ حداکثر ظرف دوهفته افراد دیگری را انتخاب و معرفی کند. "
با توجه به این تبصره قانونی برخی گمانه‎زنی‎ها حاکی از تمایل طیف منسوب به وزیر جهاد کشاورزی برای انتصاب دکتر انصاری‎فرد به ریاست سازمان نظام دامپزشکی است اما از سوی دیگر طیف منسوب به مدیر فعلی سازمان نظام دامپزشکی هم به دلیل کسب آراء بیشتر در جلسه شورای مرکزی، انتصاب در این سمت را حق خود می‎داند.

(دوره اول شورای مرکزی)

 (دوره دوم شورای مرکزی)

(دوره سوم شورای مرکزی)

(دوره چهارم شورای مرکزی)


صرفنظر از دو سوی این طیف، این نکته را هم نباید از نظر دور نگه داشت که تبدیل سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی به تبلیغ مستقیم یا غیرمستقیم برای هر یک از نامزدهای ریاست این سازمان بخصوص مدیران فعلی صحیح به نظر نمی‎رسد.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
آقای دکتر لطفی زاده
بازهم با سازمان دامپزشکی معامله کردی؟!!!
رونوشت:
...
عضو نظام
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
........... به این صورت با خواست وزیر قبلی ........ از این رویه خوشحال و مصرور ..... به یاد داشته باشید که ............ لطف جناب اسکندری ...............
عضو نظام
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
0
0
من اگر جای ...... وزیر ونماینده انتصابی ایشان بودم هرگز با تحمیل خود به یک تشکل مردم نهاد موافقت نمی کردم بی شک تنها رئیس سازمان نظام بودن مهم نیست بلکه وجاحت و مقبولیت صنفی مهم است مثل رئیس قبلی سازمان نظام که ....... و همیشه به چشم نماینده انتصابی دیده می شد نه نماینده صنف دامپزشک
دامپزشک تیز
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
0
0
آقا چرا سایت نظام ننوشته که کی رأی اول (منتخب) رو توی انتخابات دوره اول آورده
دكتر رضایی
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
0
0
با سلام به خوانندگان سايت حكيم مهر
ما ايراني ها ذاتا خوش استقبال و بد بدرقه هستيم.
مگر نمي گفتيد آقاي دكتر ... ( حكيم مهر خودم بجاي شما نقطه چين گذاشتم - جگر شير نداري سفر عشق مرو - كار رسانه اي كردن توي دادگاه صندلي اجاره كردن هم داره) راي اول را آورده بود اما اسكندري حق اونو خورد و {دکتر} آقاميري رو معرفي كرد پس اين سند ها چي مي گيند؟!!!
من كه از عملكرد دكتر آقاميري بسيار راضي هستم و مطمئن هستم كه همه بخش خصوصي دامپزشكي از ايشان راضي باشند. خدا پدرش را رحمت كند با اين فرزند برومندش كه جلوي زورگوئي هاي خيلي ها هم ايستاد و آلان نوبت ماست كه پاسخ زحمات ايشان را بدهيم و اجازه ندهيم كه كسي در انتخابات صنفي ما دخالت كند. غيرت صنفي ما كجا رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دامپزشک تیز
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
منظورم دوره سوم بود
ناظر
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
برادر ..... بزرگ شدی با وزیر و نیروی انتصابی ایشان (ان شاءا... رییس) بیعت نموده ای ؟! ... مبارک است !!!
ناظر
|
-
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
آقای دکتر لطفی زاده پس چرا ........ را نقطه چین واز پیام زیر حذف کردی ؟ حقیقت تلخ است نه ؟! (برادر آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند. حضرت علی(ع) ).
نظر شما
ادامه