کد خبر: ۷۱۴۸۸

حکیم مهر: یک مقام رسمی روسیه باتوجه به ادامه تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور به دلیل حمله به اوکراین به مردم توصیه کرد، ممکن است لازم باشد مصرف گوشت را کاهش دهند و به جایگزین‌های گوشت مانند حشرات و پروتئین گیاهی روی آورند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پول نیوز، «دنیس مانتوروف»، که وزیر صنایع و تجارت روسیه هم هست در نمایشگاه محصولات غذایی در سوچی گفت که به بررسی گزینه‌های جایگزین گوشت ادامه می‌دهد. او با معرفی که نشان تجاری محصولات پروتئین گیاهی هم گفت که «واقعا دشوار است طعمش را از گوشت حیوانی تشخیص بدهید».

روسیه در حال حاضر به کمبود منابع غذایی دچار نیست. اما شورای اتحادیه اروپا پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی
۱۱ درصد کاهش یابد و نرخ تورم به ۲۲ درصد برسد. به هر ترتیب روسیه، غرب را مسئول کمبود منابع غذایی معرفی می‌کند. اما آمریکا می‌گوید که تحریم‌ها منابع غذایی را هدف نمی‌گیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا روسیه را متهم کرده بود که با بستن بنادر اوکراین از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

وزیر صنایع و تجارت روسیه در ادامه با اشاره به منابع پروتئین موجود در برخی کرم‌ها، گفت، باید ذهنیت خود را تغییر دهیم، «شاید از طعمش خوشتان آمد.»


نظر شما
ادامه