کد خبر: ۷۰۸۵۲

حکیم مهر: رسانه‌های محلی فرانسه اعلام کردند: تلاش‌ها برای بازگرداندن نهنگ گمشده‌ای که در رود "سن" در این کشور گرفتار شده، ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مقامات فرانسوی که برای نجات نهنگ چهار متری که در رودخانه سن به دام افتاده در تلاش هستند، استراتژی جدیدی را ارائه کرده‌اند و آن هم خوراندن یک کوکتل ویتامین به این پستاندار است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است: امدادگران امیدوارند بتوانند به این نهنگ گمشده کمک کنند تا اشتهای خود و انرژی لازم را برای بازگشت به دریا به دست بیاورد.

این پستاندار که دچار سوءتغذیه شده اولین بار سه شنبه هفته پیش در رودخانه سن و در حدود ۷۰ کیلومتری شمال پاریس مشاهده شد. پس از تلاش‌های ناموفق برای تشویق این نهنگ به شنا کردن، دانشمندان نگران سلامتی او شدند.

تلاش امدادگران برای خوراندن ماهی به این نهنگ تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام محلی گفته که این نهنگ بسیار لاغر است و به نظر می رسد که در خوردن مشکل دارد.

مقامات امیدوارند که تزریق ویتامین به این حیوان باعث تحریک اشتهای او شود و به او کمک کند تا سفر طولانی ۱۶۰ کیلومتری برای خارج شدن از رود سن و بازگشت به کانال مانش را انجام دهد، جایی که می‌تواند از آن جا به زیستگاه خود در قطب شمال شنا کند.

رود سِن (Seine) پر آبترین رودخانه فرانسه است که در شمال غربی فرانسه جریان دارد و از میان شهر پاریس می‌گذرد.

به گزارش بی بی سی، کارشناسان متحیر هستند که چگونه این نهنگ توانسته تا این حد از زیستگاه طبیعی خود یعنی آب‌های سرد قطب شمال دور شود.


نظر شما
ادامه