کد خبر: ۷۰۷۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: یک استارت‌آپ ایرانی متشکل از گروهی از متخصصان صنایع غذایی و بیوتکنولوژی و فیتوشیمی اقدام به تولید گوشت گیاهی بر پایه ایزوله‌های پروتئین کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری آنلاین، به گفته این استارت‌آپ، این گوشت گیاهی که با ضریب شباهت بالای ۸۰ درصد نسبت به گوشت قرمز در قالب گوشت تکه‌ای، چرخ‌شده و برگر عرضه می‌شود، نه تنها طعم و بافت گوشت حیوانی را دارد، بلکه با بهره‌مندی از چندین منبع پروتئینی گیاهی پروفایل کاملی از اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن را نیز ارائه می‌کند.

از این رو این محصول در مواد مغذی با گوشت قابل رقابت است و به‌دلیل نداشتن عناصر غیرسودمند موجود در گوشت قرمز همچون کلسترول، جایگزین مناسبی برای انواع گوشت حیوانی به حساب می‌‏آید.

«فرشید شریفیان»، دیر پروژه این استارت‌آپ می‌گوید: «مهم‌ترین مزیت گوشت گیاهی قیمت عرضه ارزان در کنار ارزش تغذیه‌ای تقویت‌شده بر پایه پروتئین‌های گیاهی در رقابت با گوشت و محصولات مشابه است.»


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
سریع از ایران برو بیرون و طرحت رو هیچ جا توی ایران ارایه نکن ! بهت قول میدم همین الان این خبر رو هر کسی میخونه ناخوداگاه داره دنبال نقاط ضعف و ایراداتش میگرده به جای اینکه کمک فکری بهت بده ! به هیچ ارگان دولتی مخصوصا مخصوصا دامپزشکی هم مراجعه نکن حتی برای مقایسه کیفیت با گوشت واقعی چون قطعا دامپزشکی تورو توی این تله شبه علمی خواهد انداخت . چون توی دامپزشکی کار دانش بنیان و صاحب ایده رو با تبر از ریشه میزنن !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
یکی از بی اخلاق ترین و بدبین ترین ارگانها در مواجهه با فعالیتهای دانش بنیان سازمان خودمونه ! دامپزشکی
نظر شما
ادامه