کد خبر: ۷۰۷۷۰

حکیم مهر: بر اساس آزمایشات تخصصی در مرکز استان خوزستان، تاکنون هیچ گونه عامل بیماری در مزارع پروش میگو چوئبده آبادان مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنار کوهی» مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان عنوان نمود: در هر واحد پرورش از آبزی پروری و دامپروری بصورت طبیعی دارای تلفاتی هستند، که این امر جز موارد اجتناب ناپذیر صنعت پرورش است.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به این موضوع که علت بیماری یا تلفات چنانچه مربوط به بیماری خاصی باشد، از وظایف سازمان دامپزشکی کشور و بالطبع آن ادارات کل و ادارات دامپزشکی شهرستانها می باشد که نسبت به انجام مراقبت های فعال و غیر فعال اقدام نمایند، که در همین راستا از ساعات اولیه گزارش تلفات محدود که  از سوی پرورش دهندگان و مسئول فنی بهداشتی مستقر در سایت به اداره دامپزشکی آبادان اعلام گردید، کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان از مرکز استان و شهرستان در مزارع پرورش میگو حضور پیدا کرده و موارد را بصورت کامل رصد و پایش کردند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت میکرد گفت: آنچه که تا کنون براساس مشاهدات بالینی و نمونه های اخذ شده و یک مرحله آزمایش در مرکز استان صورت گرفته هیچ گونه عامل بیماری در مزارع پرورش مشاهده نگردیده است، که در همین راستا و برای انجام آزمایشات تخصصی تر نمونه ها به مرکز تشخیص سازمان کشور ارسال گردیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه توصیه های بهداشتی و قرنطینه ایی به پرورش دهندگان داده شده است گفت، در طبق آخرین گزارشات واصله و بازدید میدانی صورت گرفته شاهد توقف تلفات در استخرهای پرورش میگو هستیم که در همین راستا و تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی برخی از پرورش دهندگان فرآیند صید را آغاز نموده اند.

وی ضمن تاکید به رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ایی توسط پرورش دهندگان تاکید نمود، در صورت بروز مجدد تلفات، سریعا گزارش را به اداره دامپزشکی آبادان جهت بررسی های تخصصی اعلام نمایند

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در پایان اعلام نمود: جواب آزمایشات تکمیلی ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده آماده میگردد و به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

 

نظر شما
ادامه