کد خبر: ۷۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در حال حاضر واردات تخم مرغ از کشور ترکیه به صورت مداوم و یک مورد نیز از کشور بلژیک انجام شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: برای واردات تخم مرغ از کشورهایی همچون آلمان، هلند، بلژیک، اسپانیا و روسیه پیشنهاداتی ارائه شده است که سازمان دامپزشکی در حال بررسی ضوابط و اصول بهداشتی کشورهای فوق است.

دکتر سید محسن دستور افزود: تاکنون تنها مجوزهای صادرشده برای واردات تخم مرغ از کشور ترکیه بوده و یک مورد نیز مجوز واردات از کشور بلژیک صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز درخواست کشور هند برای واردات تخم مرغ در حال بررسی است.

دستور ادامه داد: سه کشور اروپایی برای واردات تخم مرغ از نظر سازمان دامپزشکی مشکل خاصی ندارند، اما نیاز به بررسی نهایی داریم.

وی تصریح کرد: درباره مرغ نیز با توجه به میزان مناسب تولید در کشور هیچ گونه وارداتی انجام نمی شود و در زمینه صادرات نیز هر کشوری که ضوابط بهداشتی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، می تواند صادرات انجام دهد.

عرضه مرغ بسته بندی به صورت فراگیر در کشور

این مقام مسئول از گسترش فراگیر عرضه مرغ بسته بندی در کشور خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی مسئولان استانی، تهران استانی است که عرضه این محصول پروتئینی به صورت بسته بندی را آغاز کرده و در آینده کل مرغهای تولیدشده در این استان بسته بندی شده عرضه می شود.

دستور تاکید کرد: تنها در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط ویژه ای که وجود دارد، مرغ غیر بسته بندی عرضه می شود که در حال بررسی برای حل مشکلات موجود هستیم.

وی اظهار داشت: عرضه مرغ بسته بندی در کشور تخلفات را کمتر کرده و اگر هم تخلفی وجود داشته باشد قابل پیگرد خواهد بود.

دستور همچنین گفت: از مرحله تولید تا رسیدن در دست مصرف کننده اگر شکایتی وجود داشته باشد، قابل پیگیری خواهد بود.

وی در پایان افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان و سرمای هوا اعلام می شود که واحدهای صنعتی مرغ در کشور از لحاظ بیماریهای تنفسی و به خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همچنان در شرایط پاکی قرار دارد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
saeeid
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
0
0
حتما بايد شيوع آنفلوانزاي پرندگان در سال گذشته تكرار شود چرا راههاي رفته و شكست خورده تكرار ميشود شايد به اين نتيجه رسيده اند كه آنفلوانزا اندمي شده است
نظر شما
ادامه