کد خبر: ۷۰۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور به این استان برای تکمیل، توسعه و تجهیز واحدهای فنی و آزمایشگاهی اداره کل دامپزشکی اختصاص یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمید رمضانی» روز یکشنبه اظهار داشت: تخصیص این میزان اعتبار از مصوبات سفر دوم تیرماه رییس جمهور به خراسان شمالی است که موجب خدمات بیشتر و ارتقای سطح ایمنی دام‌ها در استان خواهد شد و با ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه به سایر استان ها نیز خدمات می دهیم.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه اولین مرکز ایزوله مناسب در خراسان شمالی است که برای انجام آزمایش و کار بر روی اجرام، عوامل بیماری‌زا و مشکوک در حوزه دام و طیور کاربرد دارد که انجام این آزمایش ها در واحدهای فنی پیشرفته به دلیل احتمال فرار عامل بیماری زا و ایجاد خطر برای انسان‌ها یک ضرورت است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: تجهیز و تکمیل این آزمایشگاه، ما را قادر می سازد تا بیماری های ناشناخته و خطرناک و مشترک بین انسان و دام را در این مرکز بررسی کرده و در صورت مشاهده، از انتقال آن جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و ارتقای خدمات دامپزشکی در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رمضانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ واحد مرغداری در خراسان شمالی فعال است، ادامه داد: وجود دارد علاوه بر این؛ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی در این استان نگهداری و پرورش داده می شود که ارتقای خدمات فنی و دامپزشکی برای صیانت از سرمایه های دامی ضروری است

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
خیلی عالی، درودبرشما مدیر کاربلد و توانمند
نظر شما
ادامه