کد خبر: ۷۰۳۳۶

حکیم مهر: اولین واکسن کووید-۱۹ با استفاده از فناوری‌های جدید برای حیوانات، از جانب مرکز تحقیقات ملی در هاریانا هند ساخته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، این واکسن در انتظار تایید صلاحیت برای مصرف است. این یک واکسن غیر فعال دلتا برای حیوانات است و مصونیت آن هر دو نوع دلتا و اومیکرون ویروس کرونا را خنثی می‌کند.

بر اساس این گزارش، این واکسن ممکن است برای حیوانات در باغ وحش‌ها و پارک‌های ملی استفاده شود. با توجه به گزارش‌های جمع آوری شده شکارچیانی مانند ببر و شیر نیز به کویید-۱۹ مبتلا شده اند که دانشمندان سعی کردند با ساخت واکسن، این حیوانات را از خطرات این بیماری مصون کنند.

این واکسن ساخته شده روی سگ‌های اهلی و ولگرد و حیوانات آزمایشگاهی بررسی شده و این واکسن می‌تواند برای سگ ها، شیرها، پلنگ ها، موش‌ها و خرگوش‌ها تجویز شود. توزیع گسترده واکسن می‌تواند وسیله‌ای برای کسب سود اقتصادی باشد.

اکثر دانشمندان در زمینه ارتباط با حیوانات مبتلا به این بیماری پیشنهاد کرده اند آن‌ها را همانند انسان در نظر بگیریم و تمام نکات ایمنی را که فرد در جهت عدم انتقال ویروس رعایت می‌کند، در مورد حیوانات هم رعایت نماییم. به طور کلی، سلامت و رفاه حیوانات برای اکولوژی و اقتصاد انسانی ضروری است.

باغ وحش‌ها نیز در سامانه اکولوژیکی نقش قابل توجهی دارند. بسیاری از باغ وحش‌ها تحقیقاتی را روی گونه‌های جانوری انجام می‌دهند که می‌تواند زمینه‌ای برای تلاش‌های حفاظتی فراهم کند. نه فقط کویید-۱۹، بلکه دیگر بیماری‌های حیوانات نیز می‌تواند به محیط زیست و همچنین محصولاتی که مصرف می‌کنیم، آسیب برساند. بنابراین، برای بهبود عملکرد محصولات و تضمین امنیت غذایی، باید از سلامت حیوانات محافظت شود.

 

نظر شما
ادامه