کد خبر: ۷۰۲۶۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی:
با پیگیری‌ دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی و مساعدت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی در لیست دانشکده‌های مورد تأیید انجمن دامپزشکی آمریکا (AVMA) قرار گرفت ...

حکیم مهر: با پیگیری‌ دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه رازی و مساعدت مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی در لیست دانشکده‌های مورد تأیید انجمن دامپزشکی آمریکا (AVMA) قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «شهاب مرادخانی» مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه رازی با اعلام این خبر اظهار کرد: انجمن دامپزشکی آمریکا یکی از معتبرترین انجمنهای دامپزشکی جهان و از حامیان برجسته این حرفه است که بیش از ۹۷ هزار عضو در کشورهای مختلف دارد.

وی ادامه داد: این انجمن ضمن ارائه آموزش‌های لازم در جهت ارتقاء سطح سلامت حیوانات، از دامپزشکان سراسر جهان نیز حمایت می‌کند.

مدیر دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه رازی آغاز فعالیت های انجمن دامپزشکی آمریکا را از سال 1863 اعلام کرد و گفت: این انجمن با هدف ارائه خدمات پزشکی و درمانی به حیوانات و ترویج حفاظت و نگهداری صحیح و درمان بیماریهای حیوانات فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر یکی از مراکز پیشرو در این زمینه است.

به گفته مرادخانی یکی از مراحل اعتبارسنجی مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی که متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌باشند، قرار گرفتن نام دانشکده محل تحصیل آنها در لیست AVMA است.

مرادخانی با بیان اینکه این انجمن علاوه بر فعالیتهای پژوهشی خود در زمینه آموزش و ارائه گواهینامه‌های معتبر آموزشی نیز فعالیت دارد، افزود: مجلات منتشر شده توسط این انجمن که به صورت دسترسی آزاد و اشتراکی در دسترس کاربران قرار دارد از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

وی از Journal of the American Veterinary Medical Association که مقالات آن به صورت دسترسی آزاد موجود هستند و در زمینه پیشرفت و ترویج علم دامپزشکی منتشر میشود  و American Journal of Veterinary Research که به صورت اشتراکی و دسترسی آزاد منتشرمی شود و پژوهشهایی را که در زمینه ارتقای سلامت و عملکرد حیوانات باشند، منتشر می کند به عنوان دو مجله مهم و معتبر این انجمن نام برد.

این مسئول در پایان از پیشنهاد دانشکده دامپزشکی و پیگیری های آن مبنی بر عضویت دانشگاه رازی در این انجمن تقدیر کرد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
1
4
بنده سرچ کردم list of AVMA accredited veterinary schools و در قسمت آسیا فقط دانشکده Seoul National University از کره جنوبی عضو آن بود و اسمی دیگری در قسمت آسیا نبود. این هم لینکش از خود وبسایت AVMA

https://www.avma.org/education/center-for-veterinary-accreditation/accredited-veterinary-colleges
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
بله، accredited !
یعنی اعتبار دارد. پس فارغ التحصیلان این دانشکده نیاز به دادن آزمون تطبیق مدرک ندارند. این با لیست دانشکده های مورد تایید جهت ارائه ی مدرک فرق دارد. یک لیست دیگر است که مراکز جهانی ارائه ی مدرک دامپزشکی را نوشته. الان این دانشکده به این لیست اضافه شده. یعنی وجود چنین مرکزی را آمریکایی ها به رسمیت میشناسند. و به فرد فارغ التحصیل آن اجازه ی شرکت ور آزمون های تطبیق مدرک بالینی را میدهند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
جناب ۲۰:۰۸، بنده معنی کلمه accredited را می‌دانم وگرنه سرچ نمی‌کردم. همه این چیزهایی که فرمودید یک مشت توهم است وگرنه خودتان می‌دانید هیچ خبری نیست.
بیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
1
4
مستحضر هستید که این انجمن دو لیست ارائه میکند.
1- لیست دانشکده های دامپزشکی دنیا
2- لیست دانشکده های دامپزشکی مورد تایید AVMA

دانشکده رازی در لیست اول قرار گرفت یعنی به عنوان یک مرکز آموزش دامپزشکی توسط این انجمن شناخته میشود و قطعا به معنی مورد تایید بودن آموزش دامپزشکی در این دانشکده توسط AVMA نیست.
قابل ذکر است که دانشکده های مورد تایید AVMA هر 7 سال یکبار مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.
این دو لیست از سایت AVMA به آدرس زیر در دسترس است:

Directory of AVMA ECFVG®-listed veterinary colleges of the world

https://www.avma.org/education/ecfvg/directory-avma-listed-veterinary-colleges-world


Accredited veterinary colleges

https://www.avma.org/education/center-for-veterinary-accreditation/accredited-veterinary-colleges
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
بیطار عزیز، مورد اول که کفتی فقط یک لیست است و به غیر از آن ارزشی ندارد. من و شما هم می‌توانیم لیست سوپرمارکتهای شهر را تهیه کنیم. این که نشانگر چیز خاصی نیست و فقط یک لیست است.
بیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
بله مورد اول فقط یک لیست است و اهمیت آن جهت تطبیق مدارک ایران با آمریکای شمالی است. همکارانی که قصد مهاجرت به آمریکای شمالی را دارند برای ثبت نام در امتحان های مربوطه باید از دانشکده ای که در لیست AVMA قرار دارد فارغ التحصیل شده باشند. در غیر اینصورت نمیتوانند برای امتحانهای مربوطه ثبت نام بکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
1
3
بعنوان یک دامپزشک عرض کنم که همه اینها تبلیغی بیش نیست پر واضح است که دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که مادر تمامی این دانشکده ها میباشد خود از نظر استاندارد های جهانی دز وضعیت مناسبی قرار ندارد چه رسد به این دانشکده های تازه تاسیس. دانشکده ای از نظرAVMA استاندارد است که دارای تمام ملزومات آموزش دامپزشگی باشد یعنی دارای بیمارستانهای مجهز، فارمهای آموزشی، آزمایشگاهای استاندارد، فضای آموزشی مناسب و خیلی چیز های دیگر. هیچکدام از دانشکده های دامپزشکی ایران دارای فارمهای آموزشی که مهمترین فاکتور آموزش است نمیباشند.متاسفم برای این تبلیغات نا درست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
کسی که بخواهد به آمریکای شمالی مهاجرت کند باید بگوید در یک دانشکده ی دامپزشکی درس دامپزشکی خوانده! تا تازه آن ها قبول کنند که او مدرک دامپزشکی دارد، حالا میگویند ما دانش شما را قبول نداریم و باید خودتان را در آزمون های تطبیق مدرک و مهارت بالینی، اثبات کنید.
اوکی؟
حالا وقتی اسم دانشکده ای اصلا در لیست avma نباشد، آن فرد نمیتواند بگوید من دامپزشکی خوانده ام! آن ها اصلا میگویند موسسه ای که تو در آن بوده ای اصلا جزء مراکز دانشگاهی دامپزشکی دنیا نیست. پس اصلا نمیتوانی وارد پروسه تطبیق مدرک با آزمون بشوی. یعنی هیچ راهی برایت ممکن نیست حتی اگر علامه ی دهر باشی و فقط یک دیپلم تجربی در آنجا خواهی بود!!!
مجدد اوکی؟؟؟
نظر شما
ادامه