کد خبر: ۷۰۱۹۱

حکیم مهر: نشست مشترک سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار با ریاست اداره محیط زیست شهرستان و رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد گرمسار پیرامون همکاریهای مشترک برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان سمنان، «دکتر سید مهدی خاتمی» سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار با اعلام این خبر افزود: در این نشست دکتر مهدی پور رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد گرمسار به نقش دانشکده دامپزشکی در تربیت کادر مورد نیاز دامپزشکی کشور اشاره کرد و گفت این دانشکده آماده هرگونه همکاری با اداره دامپزشکی شهرستان در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کاربردی و عملیاتی برای کارکنان دامپزشکی و پرورش دهندگان دام، طیور و آبزیان می باشد. همچنین مشارکت در اجرای پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه درمان حیات وحش آسیب دیده و بیمار ارجاعی از محیط زیست به دانشکده و یا اداره دامپزشکی گرمسار نیز از طرف دکتر قندالی رئیس محیط زیست شهرستان مطرح شد.

دکتر خاتمی گفت: با توجه به توان تجربی و علمی کارشناسان و دامپزشکان شاغل در بخش دولتی در زمان تعطیلی دانشکده بویژه در ایام تابستان، اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار آماده کمک به درمان و تیمار موارد اضطراری حیات وحش با استفاده از مشاوره اساتید دانشکده می باشد.

وی افزود با نگاه توسعه علمی به پتانسیل های شهرستان گرمسار از جمله جمعیت دام، کشتارگاه های صنعتی، کارخانجات بسته بندی فرآورده های خام دامی، کارخانجات خوراک و سایر صنایع دامی فعال در شهرستان، هدایت پایان نامه ها و دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه های شهرستانی مثل بررسی سقط جنین در دام سبک، ارتقاء کیفیت محصولات استحصالی و تولیدی واحدهای صنعتی وابسته به دام و حتی پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ضمن کمک  به پیشرفت دامپزشکی و صنعت دامپروری، موجب افزایش توان علمی دانشجویان و کادر دامپزشکی شهرستان می گردد.

نظر شما
ادامه