کد خبر: ۷۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید محمد آقامیری» افزود: از رؤسای سازمان‌های دامپزشکی جهت بازدید از پارک‌ها و شرکت‌های فناوری نانو در حوزه دامپزشکی دعوت شود و نماینده تام‌الاختیار از طرف سازمان‌ها مدل اولیه پیشنهادی خود را در کارگروه صدور مجوز ارائه کند...

حکیم مهر: رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: صدور مجوز تایید محصولات حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مبنی بر فناوری نانو بررسی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «مجتبی خیام نکویی» در نخستین نشست فنی و تخصصی کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی هدف از این نشست را برنامه‌ریزی برای تدوین دستورالعمل واحد در خصوص صدور مجوز محصولات نانویی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع غذایی دانست و ابراز امیدواری کرد: تصمیمات و مصوبات این جلسه برای شناسایی محصولات نانویی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و تسریع در اعطای مجوزها راهگشا باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اهمیت کاربرد فناوری نانو در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را از ظرفیت‌های مغفول در وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: اگر به نحو مطلوب به حوزه نانو پرداخته شود شاهد ورود فناوری نانو به مفهوم واقعی در عرصه کشاورزی کشور خواهیم بود.

وی افزود: رسوخ این فناوری نوین در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ضرورت افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش نانو کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: لازم است با رفع موانع زمینه برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش نانو کشاورزی فراهم شود و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در این راستا، مهم‌ترین عامل در راه توسعه فناوری نانو در این حوزه را تسهیل در صدور مجوزها  و دانش‌بنیان کردن شرکت‌های نوپا می‌داند.

به گفته وی، دو سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات و موسسه‌های تحقیقات گیاهپزشکی و تحقیقات خاک و آب می‌توانند از توانمندی سایر مراکز پژوهشی از جمله پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به‌عنوان مراکز فعال در صدور مجوزها، استفاده کنند.

رییس کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: ورود دستاوردهای فناوری نانو در بخش کشاورزی اولویت مهم وزارت جهاد کشاورزی است و لازم است دانش فنی این فناوری و پژوهش‌هایی که پیش از این توسط دانشگاه‌ها و یا بخش خصوصی تولید شده و قابلیت استفاده در بخش کشاورزی را دارد، گردآوری شود و اگر قابلیت کاربردی  و ورود به عرصه در حل مشکلات بخش را دارند از آن استفاده شود.

وی مفاد سند راهبردی کمیته فناوری نانو را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر این که این نسخه اولیه است از سازمان‌ها، موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی  با ماموریت مرتبط خواست موارد اصلاحی را جهت بازنگری سند مذکور ارائه کنند.

«جهانشاهی نایب» رئیس و دبیر کمیته راهبردی فناوری نانو کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این نشست، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سند، اساسنامه و شیوه‌نامه کمیته راهبردی فناوری نانو بیان داشت: جهت تسهیل و تسریع در امر صدور مجوز می‌توان تمهیداتی در نظر گرفته شود که مواردی مانند خط تولید، جواز تاسیس، بازدید از شرکت‌های متقاضی صدور مجوز و  شرکت‌های استارتاپی که از الزامات صدور مجوز هستند، به نحو مطلوب ارزیابی شوند.

همچنین «علایی مقدم» رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: از فناوری نانو می‌توان در استفاده صحیح از کیفیت آفت‌کش‌ها، حسگرها در شناسایی عوامل خسارت‌زا در مزارع، ظروف بسته‌بندی در بخش آفت‌کش‌ها، فیلتراسیون در محصولات کشاورزی و غیره استفاده کرد که این فناوری  برای کاهش هزینه و پروسه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و غذایی مفید خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز ضمن اشاره به ماموریت‌ها و ساختار کمیته فناوری نانو سازمان دامپزشکی بیان داشت: رسوخ فناوری نانو اقدامی در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت است و برای تشخیص تفریقی محصولات نانویی از محصولات غیرنانویی لازم است پیوست اقتصادی برای نانو در نظر گرفته شود.

«دکتر سیدمحمد آقامیری» از تولید و ثبت ۵ محصول نانویی در حوزه محصولات دامی خبر داد و افزود: پیشنهاد می‌کنم نشستی با حضور شرکت‌ها، نخبگان و هسته‌های فناور در کل کشور برگزار شود و از رؤسای سازمان‌های دامپزشکی جهت بازدید از پارک‌ها و شرکت‌های فناوری نانو در حوزه دامپزشکی دعوت شود و نماینده تام‌الاختیار از طرف سازمان‌ها مدل اولیه پیشنهادی خود را در کارگروه صدور مجوز ارائه کند.

در ادامه این نشست، معاون پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به تشکیل کارگروه آفتکش‌ها بر پایه نانو و تدوین گردش کار با حفظ چارچوب‌های قانونی اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت باید برای تسهیل قوانین صدور مجوز استفاده شود.

به گفته جعفری، صدور گواهی محدود و مصرف آفت کش‌ها که بعد از تایید تست‌های تاکسولوژیک به مدت یک سال، تولید به‌صورت محدود  که هم منبع درآمد و هم توسعه بیشتر و نظارت بر آفت‌کش‌ها باشد از مواردی است که جهت کمک به شرکت‌های درخواست‌کننده ثبت مجوز محصولات نانویی استفاده کرد.

گفتنی است؛ نخستین نشست فنی و تخصصی کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صدور مجوز تایید محصولات حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مبنی بر فناوری، با حضور خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی، آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، جهانشاهی نایب رئیس و دبیر کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی، جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان و سایر اعضای جلسه روز دوشنبه ۳۰ خردادماه سال جاری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. 

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
3
1
این یه کاره با ارزشه شرکتهای مستقر در پارک ها رو امیدوار کردید احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
3
دقت کنید
مصرف مواد ضدعفونی کننده و حتی ظروف بسته بندی نانویی در اتحادیه اروپا ممنوع است.
چرا برای مواد ممنوعه ، تبلیغ هم می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
دقت کنید : یک دروغ سر هم بندی شده رو از این همکار نما بشنوید. شما مشکلت رو با خودت حل کن ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
دروغ نیست. پس چرا در اروپا مصرف نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
2
تو دو سال کروتا هزار تا از این خبرا شنیدیم از ساخت واکسن و صادراتش تا ویروسیاب و تولید الکل از ذرتهای الوده و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
جالبه که ما هیچ خبری از شما نشنیدیم. خوده شما کجا بودی این مدت ؟ اصلا جایگاه و اندازه علمیت در چه حدیه که طرح های علمی حتی ضعیف رو نقد کنی؟ با این میزان اعتماد به نفس کاذب جنابعالی حتما 10 تاطرح قوی و کاربردی ارایه دادی دیگه ؟ اها قایم شده بودی که کرونا نگیری ؟ افرین قایم شو
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
زیاد برات جالب نبلشه ما فنی بکدیم و همه جا هم بودیم تو چشم و گوشت رو بستی حتی از ترس تلویزیون خودمونم نگاه نکردی ویروس نگیردت مشکل خودته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
2
فن آوری نانو ، بدلیل ناشناس بودن عوارض جانبی بلند مدت آن ، اجازه تولید انبوه در غرب را ندارد و این علم را مثل موش آزمایشگاهی تقدیم ما می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
4
این عزیز ناشناس که به همه حمله می کند و متهم به همکار نما می کند ، لطف کند و مقاله اخلاق و فناوری نانو در فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری را مطالعه کند.

http://ethicsjournal.ir/article-1-1100-fa.pdf
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
استفاده مستیم از مواد نانویی ، و تاثیرات ناشناخته آن بر بدن موجب شده تا در اروپا و امریکا ، این علم را در صنعت نمای ساختمان و "غیر خوراکی" استفاده می گردد.
احتیاط شرط عقل است
ناشناس
|
Singapore
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
0
از این ادمایی که چشم و گوش بسته فقط برای پست جلو هنه تعطیم میکنن نگران نشو
نظر شما
ادامه