کد خبر: ۶۹۷۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان

 

دکتر زیدآبادی : افزایش فرهنگ بسته بندی محصولات دامی ضروری است


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر لزوم گسترش فرهنگ بسته بندی محصولات دامی تاکید کرد.

دکتر غلامرضا زید آبادی اظهار داشت: از جمله اولویت های دامپزشکی استان کرمان در سال جدید افزایش فرهنگ بسته بندی محصولات است.
زید آبادی افزود: باید فله فروشی منتفی شود تا مردم برای استفاده از محصولات بهداشتی تشویق شوند و هم با استفاده از بسته بندی ها تمامی اطلاعات کالا در اختیار مسئولین باشد.
وی یادآورشد: فروش کالاهای فله ای مثل شیر فله ای منع قانونی ندارد اما باید به سمتی برویم که مردم کمتر تمایلی به استفاده از اقلام غیر بسته بندی داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: البته بسته بندی مرغ در استان کرمان به نسبت بسیاری استانها بهتر رعایت می شودو این نشان از توجه واحدهای تولید طیور در استان دارد.
وی یادآور شد: ظرفیت بسته بندی تمام فرآورده های دامی در کرمان وجود ندارد.

 

------------------------------

 

با هدف تکریم ارباب رجوع صورت گرفت : راه اندازی سیستم کارت خوان (pos) در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان


رئیس ارزیابی عملکرد و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان از راه اندازی سیستم کارت خوان (pos) در محل اداره کل دامپزشکی استان و 8 شهرستان این استان خبر داد .
دکتر سیده آزاده محسنی افزود : با توجه به مکاتبه مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بهینه سازی دریافتها به منظور تکریم ارباب رجوع از طریق سیستم کارت خوان این سیستم در محل اداره کل نصب و راه اندازی گردید .
وی اظهار داشت : این سیستم همزمان با اداره کل دامپزشکی در شهرستانهای رابر ، سیرجان، رفسنجان ، شهربابک ، بافت ، کرمان ، ارزوئیه و زرند به بهره برداری رسیده است .
دکتر محسنی در ادامه گفت : ارباب رجوع های محترم می توانند برای پرداخت فیشهای پرداختی بدون مراجعه به بانک از این طریق قبض خود را پرداخت نموده و این امر گام مهمی در صرفه جویی وقت خواهد داشت .

-------------------------------

 

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کرمان : تخم مرغ با بسته بندی مطلوب در استان عرضه می شود


رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: تخم مرغ به زودی در استان کرمان با بسته بندی مطلوب و استاندارد به بازار عرضه می شود.

دکتر مینا قاضی زاده در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تخم مرغ هم باید در بسته بندی های مناسب در بازار عرضه شود، گفت: درج تاریخ تولید ، انقضا و محل تولید بر روی بسته بندی ها الزامی است.

وی در ادامه به شرایط نگهداری تخم مرغ در مراکز فروش اشاره و تصریح کرد: نگهداری تخم مرغ توسط مراکز عرضه فراورده های خام دامی در خارج از یخچال خلاف مقررات بهداشتی است.

مشاور مدیرکل دامپزشکی کرمان اظهار داشت: تخم مرغ باید در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری شود و قرار دادن آن در ویترین یا در معرض نور خورشید تخلف محسوب می شود.

قاضی زاده بر پخت کامل تخم مرغ تاکید و تصریح کرد: مصرف تخم مرغ نیمه پخته موجب بروز بیماری سالمونلوزدر افرد می شود که ایجاد مسمومیت غذایی دو تا سه روزه می کند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان در ادامه به عرضه مرغ با بسته بندی مناسب، اشاره و تصریح کرد: استان کرمان از معدود استانهایی است که مرغ را با بسته بندی همراه با تاریخ تولید و انقضاء در اختیار متقاضیان ارایه می کند.

وی اظهار داشت: بوقلمون های کشتار شده نیز باید در بسته بندی های مناسب با درج تاریخ تولید انقضا در مراکز فروش عرضه شود.

مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: امسال(2011) به سال جهانی دامپزشکی نامگذاری شده و شعار آن با عنوان دامپزشکی برای غذا، سلامت و کره زمین است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: اداره کل دامپزشکی در صدد ارایه سبد غذایی مطلوب به همه افراد جامعه است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: نظارت بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره توسط دامپزشکی انجام می شود تا بتواند محصولات سالمی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

قاضی زاده در ادامه به نظارت های دامپزشکی اشاره و تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در کرمان نیز باید همکاری لازم را با اداره دامپزشکی داشته باشند و چنانچه با موارد غیر بهداشتی و هر تخلفی روبرو شدند گزارش دهند.

 

نظر شما
ادامه