کد خبر: ۶۹۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: برخی آگهی دهندگان نیز قیمت‌های عجیب مطرح می‌کنند، که گاه به ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن رشت است، برای سگ ژرمن تربیت شده وارداتی خود ۱۰۰ میلیون تومان پیشنهاد کرده است. او گفته که این یک سگ معمولی نیست و پتانسیل شدید گارد شدن را دارد. او تاکید دارد که سگ اش بسیار باهوش و با شخصیت است و با سه زبان فارسی، انگلیسی و اشاره تربیت شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فرارو، سگ‌های ژرمن شپرد یا همان سگ چوپان آلمانی جز پرطرفدارترین نژاد‌های سگ در جهان هستند. سگ‌هایی که احتمالا همراه با گروه‌های پلیس و هلال احمر، در عملیات‌های مواد مخدر و جستجو و نجات دیده اید. این نژاد در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و همین مسئله باعث افزایش خرید و فروش آن‌ها در پلتفرم‌های آنلاین شده است.  

به گزارش فرارو، سگ‌های ژرمن انواع مختلفی دارند که شامل ژرمن شولاین، ژرمن شولاین، شولاین آمریکایی/کانادایی، شولاین آلمان غربی، ژرمن ورک لاین، ژرمن ورک آلمان شرقی، ژرمن ورک آلمان غربی، ژرمن ورک چک و ژرمن ترکیبی می‌شوند. تفاوت آن‌ها نیز در اندازه، رنگ و فیزیک بدن است.

این سگ‌ها به شکل معمول مناسب نگهبانی، حفاظت و ردیابی هستند. بیشتر زیر گونه‌ها نیز در میان آگهی‌های موجود در ایران دیده می‌شود. ژرمن شپرد‌ها با رنگ سیاه و خامه ای، سیاه و قرمز، سیاه و نقره ای، سیاه و برنزه، خاکستری جگری و سفید دیده می‌شوند. اما محبوب‌ترین آن‌ها سیاه و قرمز است که در پوشش بدن سگ رنگ نارنجی به قرمز نزدیک می‌شود. همچنین زین و ماسک روی صورت حیوان نیز مشکی است.

البته در ایران ژرمن‌های سیاه هم پرطرفدار هستند و قیمت به نسبت بالایی دارند. اما اگر قصد خرید این سگ را دارید، اول در پلتفرم‌ها به دنبال واگذاری بگردید. در واقع برخی از آگهی دهندگان قصد واگذاری آن را به دلیل نداشتن جا دارند؛ بنابراین اگر خوش شانس باشید می‌توانید بدون پرداخت هزینه، صاحب یک ژرمن شپرد شوید.

 

قیمت سگ ژرمن شپرد؛ ۱۲۰ میلیون تومان!

کمترین قیمت برای یک سگ ژرمن شپرد را یک آگهی دهنده از شیراز پیشنهاد کرده است. او حاضر است سگ ژرمن ورک نر خود را ۷۰۰ هزار تومان به فروش برساند. متوسط قیمت ارائه شده از سوی فروشندگان نیز بین ۲ میلیون تومان تا ۱۳ میلیون تومان است.

در این رابطه یک فروشنده که ساکن تهران سر است، برای سگ  ژرمن نر شولاین موبلند نگهبان خود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان طلب کرده است. او گفته که سگ اش اصیل و از مولدین بسیار زیبا است. این سگ طبق گفته او واکسیناسیون شده و شناسنامه  دارد. این آگهی دهنده تاکید کرده که خودش پول بیشتری برای خرید این ژرمن شپرد صرف کرده است، اما به دلیل نداشتن جا مجبور است که با قیمت کمتری آن را به فروش برساند.

اما یک آگهی دهنده دیگر برای یک سگ با همین مشخصات ۲۷ میلیون تومان طلب کرده است. محمد حسین که ساکن بوشهر است به ما می‌گوید که ژرمن شولاین او بسیار زیبا و از بهترین خط خونی دنیا است. از او می‌پرسیم که چرا نسبت به دیگر فروشندگان قیمت بیشتری اعلام کرده است.

محمد حسین می‌گوید که آموزش یک سگ ژرمن شپرد را ارزشمند می‌کند. شما ممکن است در بازار این سگ را به هر قیمتی، حتی مفت خریداری کنید. اما اگر سگ آموزش دیده باشد، هیچ کس مفت و ارزان آن را نمی‌فروشد. او سپس تاکید می‌کند که زمان بسیاری صرف آموزش سگ نژاددار و اصیل اش شده است، به همین دلیل ۲۶ میلیون تومان عدد بالایی نیست.

البته در این میان برخی آگهی دهندگان نیز قیمت‌های عجیب مطرح می‌کنند، که گاه به ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن رشت است برای سگ ژرمن تربیت شده وارداتی خود ۱۰۰ میلیون تومان پیشنهاد کرده است. او گفته که این یک سگ معمولی نیست و پتانسیل شدید گارد شدن را دارد. او تاکید دارد که سگ اش بسیار باهوش و با شخصیت است و با سه زبان فارسی، انگلیسی و اشاره تربیت شده است. همچنین فرمان پذیری این حیوان بالا است.

توله سگ ژرمن شپرد چند؟

توله‌های نژاد ژرمن شپرد نیز همچون نمونه بالغ شان قیمت ثابتی ندارند و فروشندگان کف قیمت شان را از ۴۰۰ هزار تومان شروع کرده اند، ولی اعتباری به ترکیب نژادی آن‌ها نیست. اما به شکل متوسط توله‌های خالص ژرمن شپرد از سوی آگهی دهندگان یک میلیون تومان تا ۶ میلیون قیمت خورده اند.

هر چند مواردی از قیمت‌های بالا و تا حدود ۲۰ میلیون تومان هم وجود دارد. اما تعدادشان انگشت چندان زیاد نیست.

برخی آگهی دهندگان نیز می‌گویند که سن توله‌ها در قیمت آن‌ها تاثیر گذار است. مثلا توله‌های بین ۵ تا ۱۰ ماهه به اندازه یک سگ ژرمن بالغ قیمت دارند. اگر هم آن‌ها آموزش دیده باشند که ارزش بیشتری دارند. اما توله‌های کمتر از ۴ ماه، چون به سن آموزش نرسیده اند، قیمت بسیار کمتری دارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
2
2
قیمت ژرمن شولاین مو بلند از پرورش دهنده های معروف حداقل ۱۵ الی ۳۰ میلیون هست، ۱ الی ۶ میلیون ژرمن نداریم
نظر شما
ادامه