کد خبر: ۶۹۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح و بهره برداری ۷ طرح پرورش ماهی در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «جعفر کاویانی» اظهار کرد: در سال جاری طرح های قابل بهره برداری سطح استان شناسایی شده که در همین رابطه ۷ طرح با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۲۲ نفر در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی عمده ترین این طرح‌ها را پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان زینتی برشمرد و افزود: اقدامات دیگری نیز در سال جاری در دست پیگیری بوده که ایجاد واحد شهرک ماهیان زینتی در سطح شهرستان‌های استان همدان از جمله این برنامه‌هاست که در همین رابطه این طرح از شهرستان همدان آغاز  و سپس به سایر شهرستانها تعمیم داده خواهد شد.

اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به حوزه شیلات 

کاویانی دلشاد در ادامه از اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به حوزه شیلات استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: با باز شدن سایت در چند روز آینده پرداخت این تسهیلات شروع می‌شود و کلیه تولیدکنندگان و بهره‌برداران این حوزه از این محل می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی تعداد آموزش پرورش دهندگان ماهی سطح استان همدان را ۱۵۰ نفر روز اعلام کرد و گفت: در سه ماه گذشته ۶ واحد از واحدهای پرورش ماهی تعطیل و راکد سطح استان همدان با ظرفیت ۱۲۰ تن دوباره راه اندازی و دوباره به چرخه  تولید بازگشته‌اند و به پرورش ماهی قزل آلا خود ادامه می‌دهند.

کاویانی دلشاد همچنین با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه شیلات استان تصریح کرد: تعداد ۶ واحد پرورش ماهی در سطح استان همدان برای دریافت تسهیلات جمعا به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳۵ نفر به بانک معرفی شده‌اند که این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده‌اند.

وی طرح پرورش ماهی مداربسته ۲۰۰ تُنی را از جمله طرح‌های معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلاتی افزون بر ۵ میلیارد تومان دانست و یاد آورشد: شرکت قزل دانش نهاوند از شرکت‌های عمده و مهم کشور با ظرفیت  تولید ۲۰۰  میلیون تخم چشم زده و تولید ۲۰۰ تن ماهی پرواری بوده که  این تسهیلات می‌تواند در راه اندازی این واحد مهم و عمده کشور گام اساسی بردارد .

کاویانی دلشاد در ادامه بیان کرد: با توجه به تاکید دولت در تسهیل صدور مجوزها   پیگیریم در بحث ماهیان زینتی  بهره برداران مشاغل خانگی حداقل بتوانند مجوز پروانه مشاغل خانگی خود را دریافت کنند.

پیگیری راه اندازی کلینیک دامپزشکی آبزیان در سطح استان همدان

وی با اشاره به اینکه در بحث مشکلات امکانات و نیرو در سطح شهرستان‌ها در حوزه شیلات پیگیر مشکلات هستیم، گفت: ایجاد کلینیک دامپزشکی آبزیان در استان و شهرستان‌ها از برنامه‌های امسال در دست پیگیری بوده که این کلینیک‌ها می‌توانند در صادرات ماهی و نیز ناظر فنی کمک بزرگی باشند.

کاویانی دلشاد اضافه کرد: در بحث شیلات امسال پیگیر بودیم مشکلات واحدها را شناسایی و برخی از مشکلات را حل کنیم که نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اساسی برخی از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری سطح استان است و با توجه به بالا رفتن قیمت خوراک ماهی می طلبد که این مشکلات تولیدکنندگان این واحدها با سرمایه در گردش مرتفع شود.

وی ناظر فنی و ناظر بهداشتی را یکی دیگر از مشکلات واحدهای پرورش ماهی استان دانست و یاد آور شد:با توجه به بالا بودن حقوق کارشناس ناظر و سنگین بودن این مبلغ برای هر یک از واحدها به تنهایی ،جلساتی با دامپزشکی و نظام‌پزشکی برگزار خواهد شد و طی صحبتی که با وزارت جهاد انجام شده پیشنهاد خواهیم داد تا چند واحد پرورش ماهی با یکدیگر یک ناظر را انتخاب کنند تا به این واسطه به واحدهای فوق فشار مالی نیاید.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
United States of America
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
0
1
اینجانب از استان های مجاور اماده همکاری میباشم در صورت نیاز ایمیل ارسال فرماید
vet12875@gmail.vom
نظر شما
ادامه