کد خبر: ۶۹۶۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط زیست:
«دکتر بهرنگ اکرامی» در پاسخ به انتقادهایی در مورد تحصیلات تیمارگر توله یوزپلنگ گفت: حرفه تیمارگری تجربی است؛ تیمارگر یوزپلنگ ظرافت و اصول کار را رعایت می‌کند و قبلاً هم سابقه این کار را داشته است ...

حکیم مهر: توله یوزپلنگ سوم در مهمانسرای مدیران سازمان حفاظت محیط زیست است و تیمارگر بالاسر آن قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این گفته دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط زیست در نشست نمایندگان مجلس با کارشناسان محیط زیست است که آن را فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای بررسی مرگ توله یوزپلنگ های ایرانی برگزار کرده است.

به گفته دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست، یک تیمارگر از این توله یوزپلنگ نگهداری می‌کند و وضعیت شیر خوردن، نتایج رادیولوژی، درمان این حیوان ارسال می‌شود.

این دامپزشک در پاسخ به انتقادهایی در مورد تحصیلات تیمارگر توله یوزپلنگ گفت: «حرفه تیمارگری تجربی است، تیمارگر یوزپلنگ ظرافت و اصول کار را رعایت می‌کند و قبلاً هم سابقه این کار را داشته است.»

دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست: اجازه ندادند صحبت کنیم

دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست گفته «اولین توله یوزپلنگ ایران، به علت «شیردهی اشتباه» تلف شد. روابط عمومی سازمان محیط زیست با سکوت رسانه‌ای، تولد توله یوزپلنگ هارا به حاشیه کشاند و سازمان محیط زیست به ما اجازه صحبت کردن نداد.»

دکتر بهرنگ اکرامی توضیح داده «طرح باروری یوزپلنگ که ۲ سال زمان برد، با بی‌تفاوتی سازمان محیط زیست به پایان رسید. وظیفه من باروری ایران بود، وظیفه نگهداری و تیمار توله‌ها بر عهده‌ی تیمارگر سازمان محیط زیست بود و پس از تحویل توله‌ها به تیمارگر، توران را ترک کردم.»

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: توله یوزپلنگ نباید در مهمانسرای سازمان محیط زیست نگهداری شود

در نشست امروز نمایندگان فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، برخی کارشناسان زیست محیطی و دامپزشکی گفته‌اند «ایران نباید سزارین می‌شد.»

به گفته آنها «یوز در طبیعت منقرض شده، فرصت بقا ندارد و فقط می‌توان ژن آن را حفظ کرد.»

رئیس فراکسیون محیط زیست گفت «کارهای انجام شده برای زایمان و نگهداری یوزپلنگ‌ها را زیر سؤال نمی‌‌بریم اما بدسلیقگی و بی‌دقتی در مدیریت پروژه زیر سؤال است.»

سمیه رفیعی گفت: «حتی شنیدم یوزپلنگ شاید بیش از یک بار بیهوش شده، توله دوم عدد بر اثر تناسب نداشتن درست کردن شیر خشک تلف شده و فضای نگهداریشان نامناسب بوده است.»

او تأکید کرد که «توله یوزپلنگ نباید در مهمانسرای سازمان محیط زیست نگهداری شود.»

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
4
نحوه مدیریت پروژه تکثیر یوز در واقع نمونه کوچکی از پروژه های بزرگ کشوره! بی برنامگی و بی مسئولیتی و عدم بهره گیری از خرد جمعی و ....
برای همینه که اوضاع اینقدر نابه سامانه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
دقیقا آفرین
نظر شما
ادامه