کد خبر: ۶۹۶۱۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
انتقاد دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط زیست:
«دکتر بهرنگ اکرامی» افزود: در روز چهارم توله‌ها، از معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست درخواست کردم توله‌ها به تهران منتقل شوند، اما این اتفاق تاخیر افتاد...

حکیم مهر: دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست گفت: روابط عمومی سازمان محیط زیست با سکوت رسانه‌ای، تولد توله یوزپلنگ‌ها را به حاشیه کشاند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر بهرنگ اکرامی» گفت: در مرحله زایمان پس از ۴۸ ساعت زور زدن یوز ماده و ۲ بار استفراغ زدن، توله به دلیل چرخیدن در دهانه رحم مادر و وارد شدن از ناحیه کمر در رحم مادر گیر کرد، که تصمیم به سزارین آن گرفتیم.

دکتر معتمد سازمان محیط زیست گفت: پروژه باروری یوزپلنگ که ۲ سال زمان برد با بی تفاوتی سازمان محیط زیست به پایان رسید، وظیفه من باروری ایران بود، وظیفه نگهداری و تیمار توله‌ها بر عهده‌ی تیمار گر سازمان محیط زیست بود، من پس از تحویل توله‌ها به تیمارگر، توران را ترک کردم و پس از آن به دلیل شیر دهی اشتباه توله اول تلف شد.

او گفت: چندین فرمول شیر برای یوزپلنگ‌ها در دنیا وجود دارد که شنبه هفته گذشته شیر مخصوص توله یوزپلنگ‌ها توسط یک حامی در کشور آمریکا خریداری شده و به دست سازمان محیط زیست در ایران رسیده است، اما تازه امروز این شیر را به توله‌ها داده اند.

اکرامی گفت: در روز چهارم توله‌ها، از دکتر اکبری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست درخواست کردم توله‌ها به تهران منتقل شوند، اما این اتفاق تاخیر افتاد، امروز به صورت تلفنی به من اطلاع دادند که توله دوم در راه تهران تلف شده است، توله سوم اکنون در تهران است و توسط دانشگاه تهران بررسی شده است، اگر سازمان محیط زیست همچنان نسبت به توله یوزپلنگ‌ها بی تفاوت باشد، توله سوم هم تلف می‌شود.

به گفته‌ی اکرامی، روابط عمومی سازمان محیط زیست با سکوت رسانه‌ای، تولد توله یوزپلنگ هارا به حاشیه کشاند، سازمان محیط زیست به ما اجازه صحبت کردن نداد، و کار را به جایی رساند که یک نماینده مجلس بدون علم کافی به خودش اجازه میدهد در مورد سزارین توله‌ها صحبت کند، عدم برنامه ریزی درست در مدیریت رسانه‌ها، دفاع فنی ارائه مستندات فنی برای کاری که انجام شد باعث شد، هیچ اطلاع رسانی درستی صورت نگیرد.

او درباره پروژه زایمان توله یوزپلنگ‌ها گفت: سازمان محیط زیست متولی توله یوزپلنگ‌ها است و باید پاسخگو باشد، اما وقتی یوزپلنگ برایش اهمیتی ندارد، من به عنوان دکتر باید تمامی هماهنگی هارا انجام دهم و از سایر همکارانم خواهش کنم تا برای معاینه توله یوز‌ها به توران بروند، اکنون باید بهترین دامپزشک‌های کشور در اختیار این سازمان باشد، اما هنوز به دنبال یک متخصص تولید مثل هستند.

به گفته‌ی سازمان محیط زیست، اکنون فقط ۱۲ قلاده یوزپلنگ آسیایی درجهان و ایران موجود است، که فقط ۲ قلاده از آن‌ها ماده هستند.


انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
2
16
بابا تو که گفته بودی چسبندگی ریه داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
تازه در مصاحبه دیگری مدت زور زدن زایمانی را از شروع روز اول تا عصر همان روز اعلام کرده، اما الان در این مصاحبه می گه 48 ساعت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
10
5
دکتر اکرامی عزیز،
کار شما در نوع خودش شایسته ی تقدیره،
جای شما بودم بعد از اتمام پروژه، کار رو به متولی واگذار و یه مصاحبه میکردم و خودم رو از بقیه ی داستان رها.
آقا موفق باشید.
دامپزشک دولتی مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
8
3
چسبندگی ریه میتواند باشد بعلت فشار در کانال زایمانی در اثر پرزنتیشن عرضی جنین یا بعلت بلع ترشحات کیسه امونیون در اثر تاخیر در خروج از کانال زایمان وعدم خروج ترشحات کافی در بعد از زایمان ویا ضربه دیدن نوزاد در هنگام خروج به توسط مادر ویا سقوط در موقعیت ایستاده
همکلاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
14
آقای دکتر اکرامی و دکتر باستانی عزیز:

به عنوان کسی که تا حالا از تصمیمات و عملکرد شما دفاع کردم، این قسمت از صحبت شما واقعا دردناک بود:

"وظیفه من باروری ایران بود، وظیفه نگهداری و تیمار توله‌ها بر عهده‌ی تیمار گر سازمان محیط زیست بود"

آخرین بازمانده های چنین گونه باشکوهی، شایسته این بودند که چند هفته کار و زندگی خود را رها می کردید و ۲۴ ساعته در کنار توله ها مستقر می شدید و با وسواس از این توله ها و مادرشان مراقبت می کردید...

واقعا غم انگیزه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
دایه ی مهربونتر از مادر!
خب همکلاسی خوش نویس، شما کار زندگیت رو رها میکردی. اکرامی بنده خدا که کار خودش رو انجام داد، اونم بی نقص.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
2
11
از اول نوع کالبدگشایی شما در یوز اول جای سوال داشت چرا که شما صلاحیت لازم را نداشتید
و این کار شما حمله روبه جلو جهت فرار است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
1
8
اقای دکتر اکرامی این صحبت شما که میگویید وظیفه من فقط باروری بوده و رشد و پرورش توله ها به من ارتباطی ندارد خیلی مایه تاسف هست،شما باید به خاطر وجدان و به خاطر کارتون هم که شده نگران وضعیت توله ها میبودید و از اونها در اوایل تولد تا مدتی مراقبت میکردید نه اینکه اینگونه بگویید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
3
4
درست گفتند واقعا برای محیط زیست اهمیت نداشته چراکه اگر اهمیت داشت
مطمئنن متخصص واقعی دارای تجربه انتخاب میشد. نه متخصص داخلی دامبزرگ.
..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
6
این موضع گیری به دور از اخلاقه که حالا که کار خراب شده فقط محیط زیست به عنوان متولی امر معرفی بشه!! ولی تا اوضاع خوب بود جناب دکتر با تجربه و با مهارت و به عبارتی آن موقع متولی خودش بود!!
تازه خیلی خوب می شد که تصویر مستندی از گیر کردن جنین از ناحیه کمر را ارائه می کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
5
1
بنظر بنده عملكرد دكتر إكرامي در مورد سزارين صحيح و به موقع بوده است. از آنجاييكه پارك ملي توران فاقد امكانات و تحهيزات كافي و حتي محل نگهداري مناسب بوده، ايشان بدرستي توصيه به انتقال توله ها به تهران را كردند كه متاسفانه بدليل ناآگاهي و تعلل در اين امر موجب مرگ توله دوم شدند و شايد هم موجب مرگ سومي هم بشوند. سازمان محيط زيست در اين سال ها بدون برنامه بوده كه مي توانسته در اين سال ها دامپزشكان مجرب و دوره ديده در زمينه حيات وحش را به تعداد كافي استخدام نمايد و تعامل خوبي با دانشكده هاي دامپزسكي داشته باشد كه در اين امر هم كاري نكردند. همانطور كه خود دكتر إكرامي هم اشاره داشتند وظيفه شان را بدرستي انجام داده اند و از اين جهت تقصيري متوجه ايشان نيست بلكه ناكارآمدي سازمان محيط زيست موجب مرگ اين دو توله شده است!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
4
جای تاسف است که به این راحتی یرمایه های ملی بلکه بین المللی ما بعد از کلی ماجرای مشقت بار پرپر می شوند.خدا را شکر که همه ما ملت توجیه گری و فرافکنی را خوب یاد گرفته ایم.نه شرایط نگهداری مادر و توله هایش مناسب بوده نه از نظر بهداشتی نکات لازم رعایت شده است.روش پرستاری و نگهداری از نوزادان هم که حرفه ای نبوده است.نه مشاور تغذیه نه مشاور بیماریهای داخلی نه امکانات اورژانسی و نه و نه ونه لااقل اخرین توله را نجات دهید!وقتی ایرانیها یک قلاده یوز تسیایی را با ببر سیبری معاوضه کرده بودند شخص پوتین امده بود به استقبالش لااقل فرهنگ حمایت از محیط زیست جانوری را یاد بگیریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
5
صحبتهای شما فرار رو به جلو هست،شما از لحاظ وجدانی و اخلاقی و کاری میباست تا مدتی از توله ها مراقبت میکردید،حداقل نحوه شیر دهی صحیح را اموزش میدادید،نوع شیر مناسب را تهیه و سفارش میدادید،متاسفانه شما توله ها رو رها کردید و میگویید ارتباطی به شما ندارد،هر کسی ذره ای وجدان داشته باشد اینگونه نمیگوید،متاسفانه شما مقصر در کشته شدن پلنگ قائمشهر هم بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
1
1
دکتر معماریان یک شامپازه نارس رو سه سال نگهداری کرد.
اونوقت این افراد جدید سه توله یوزپلنگ را یک ماه هم نتوانستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
0
آقای دکتر اکرامی شما برای شخص من قابل احترام هستید ولی دفاعیات شما در پست اینستاگرامی در جواب دکتر معماریان با عرایض فعلی شما مغایرت دارد.
بنظرم یا قبول تقصیر فرمایید یا اینکه بفرمایید چرا در مقابل اتهامات دکتر معماریان جوری واکنش دادین که همه چیز تحت کنترل شماست!
نظر شما
ادامه