کد خبر: ۶۹۶۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شایعه بازگشت مرغ‌های خریداری نشده به چرخه عرضه این محصول بصورت منجمد و یخ زده نادرست است و مرغ‌هایی که در روزهای گذشته در بازار، خریداری نداشته و از فروشگاه‌ها بازگشت داده شده، امحا شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مجتبی دهقان پور» پنجشنبه در خصوص انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی درخصوص برگشت مرغ‌های خریداری نشده بازار با هدف عرضه یخ زده این محصولات به چرخه بازار افزود: مرغ‌های گرمی که در سطح بازار توزیع اما خریداری نشده بود، امحا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت بازار به روال عادی بازگشته است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و این آمادگی وجود دارد که نیاز بازار در هر سطحی تامین و روانه بازار شود.

وی توضیح داد: در برخی روزهای گذشته که عرضه مرغ بیش از تقاضا بود، تولیدکنندگان غافلگیر شدند و به همین دلیل بخشی از مرغ‌های روانه بازار شده امحا شد اما در حال حاضر میزان عرضه بازار برابر نیاز است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

پیش از این، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در آن ادعا شده بود، مرغ‌های گرم مازاد مصرف بازار در حال بسته بندی مجدد برای منجمد شدن و عرضه دوباره با بازار هستند.

خبر تکمیلی: مدیرکل دامپزشکی استان فارس منجمد کردن مرغ های گرم را تایید کرد!

مدیرکل دامپزشکی استان فارس توضیحاتی در خصوص منجمد کردن مرغ های برگشتی از بازار ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمیدرضا ناظمی» با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تعویض کیسه‌های بسته بندی مرغ تازه یکی از شرکت کشتارگاه‌های مرغ فارس اظهار کرد: پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله کارشناسان اداره کل دامپزشکی فارس به این مجتمع کشتارگاهی اعزام و مشخص شد که با توجه به عدم کشش بازار، بخش قابل توجهی (حدود ۱۰ تن) از مرغ‌های کشتار شده در شب قبل، از کشتارگاه خارج نشده و مدیریت کشتارگاه با هماهنگی و نظارت دامپزشک و مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه اقدام به خارج کردن مرغ‌ها از بسته بندی و منجمد نمودن آنها (بخشی به صورت مرغ کامل و بخشی پس از قطعه بندی) کرده اند.

وی افزود: با استناد به ضوابط و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به اینکه تاریخ انقضای محصولات مذکور سپری نشده است، بسته بندی مجدد و انجماد مرغ‌های مذکور، جهت مصرف صنعتی در کارخانجات تولید فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده و یا مصارف عمده بلامانع بوده و از نظر بهداشتی مورد تأیید است.

پینوشت حکیم مهر:

متاسفانه در گذشته بارها در نقاط مختلف کشور شاهد بودیم که به محض مطرح شدن یک موضوع غیربهداشتی در فضای مجازی، مسئولین بدون بررسی موضوع، بلافاصله اقدام به انتشار تکذیبیه می نمایند. اظهار نظرهای متناقض مسئولین در خصوص چنین موضوعاتی می تواند منجر به بدگمانی و از بین رفتن اعتماد مردم شهروندان به اظهارات متولیان امر شود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
3
0
این کلیپ زحمات دامپزشکی در سراسر کشور را زیر سوال برده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
چه اشتباهی توسط همکاران دامپزشکی صورت گرفته؟
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
1
0
خدا داند که چه شد...
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
0
متولی بحث بهداشت فرآورده های خام دامی دامپزشکی است. چرا رئیس‌جهاد یک استان باید درباره موضوعی که در آن دخالت ندارد صحبت کند. هر کس کمی آشنایی با روند کشتارگاه داشته با نگاهی به کلیپ متوجه می شود این مرغها از پالت خارج می‌شوند و این یعنی این مرغ از کشتارگاه خارج نشده. مرغ برگشتی به کشتارگاه همیشه درون سبد به کشتارگاه برمیگرده.
نظر شما
ادامه