کد خبر: ۶۹۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: سگ‌های بومی ایران بیشتر برای نگهبانی گله و مکان‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. سگ‌هایی که تا همین چند سال قبل قیمتی نداشتند و تهیه کردن آن‌ها در مواردی برای فرد هزینه‌ای به دنبال نداشت. اما حالا خرید و فروش سگ‌های نژدار ایرانی در پلتفرم‌ها افرایش قابل توجهی داشته است. به شکلی که تنها برای سگ سرابی یا ماستیف ایرانی در یک سایت مشهور خرید و فروش آنلاین، ۱۱۱ آگهی منتشر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فرارو،  سگ سرابی که با نام‌های سرابی ماستیف یا سگ چوپان ایرانی هم شناخته می‌شود، بین ۷۰ تا ۹۰ سانتی متر قد دارد و وزن آن به ۵۰ تا ۹۰ کیلوگرم می‌رسد. فروشندگان سگ سرابی مدعی اند که این حیوان ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می‌کند و به سایز بزرگ و فک قوی اش مشهور است. همچنین این سگ در تنوع رنگی زرد، قرمز، سیاه، کرم پررنگ و کم‌رنگ، خاکستری و قهوه‌ای دیده می‌شود.

برخی آگهی دهندگان در مورد ویژگی‌های خاص این سگ می‌گویند که سگ سرابی برخلاف دیگر نژاد‌های سگ ایرانی، توانایی تحمل شرایط سخت، سرما و کمبود غذا را دارد. برای همین میان دامدار‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

البته آن‌ها تاکید دارند که این نژاد از سگ مناسب نگهداری در آپارتمان نیست و به دلیل ویژگی‌های رفتاری خاص باید در فضایی خارج از محیط زندگی نگهداری شود.

سگ سرابی؛ ۹۰ میلیون تومان !

قیمت مشخصی برای سگ سرابی یا سرابی ماستیف وجود ندارد و فروشندگان از ۶۰۰ هزار تومان تا ۸۰ میلیون تومان قیمت می‌دهند. اما به شکل متوسط آگهی دهندگان یک بازه قیمتی ۷ تا ۱۵ میلیون تومانی پیشنهاد می‌کنند.

با این وجود همچنان گروهی از فروشندگان معتقدند که سگ سرابی اصیل قیمتی ندارد و قیمت‌های بالا نباید کسی را متعجب کند. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن شهر ملایر است، برای سگ سراب اصیل پرخون خود ۵۰ میلیون تومان طلب کرده است.

او گفته که سگ سرابی اش، درشت سروکله دار است. همچین پدری از کافر و مادری از سیتا اصالت دارد و نتیجه آن بز سرخاب شده است. احمد به ما می‌گوید که سگ سرابی به عنوان سگ نگهبان برای دامدار بسیار با اهمیت است. تا جایی که دامدار می‌تواند شب‌ها به خانه اش برگردد و گله را به این سگ بسپارد.

البته یک آگهی دهنده دیگر هم حرف او را تایید می‌کند و می‌گوید که ۷۰۰ راس گوسفند دارد و اگر سگ‌های سرابی نباشند، نمی‌توانند از یک مرغ هم نگهداری کنند. او تاکید می‌کند که بار‌ها گله را به سگ‌های سراب اش سپرده و برای انجام کارهایش ساعت‌ها دامداری را ترک کرده است. این آگهی دهنده که ساکن میاندوآب است، برای سگ اصیل سرابی خود قیمت ۳۰ میلیون تومان را تعیین کرده است. او گفته تعداد سگ هایش زیاد شده و باید تعدادی از آن‌ها را به فروش برساند.

فروشنده دیگری که ساکن محله آذربایجان در تهران است، سگ سرابی را ۳۵ میلیون تومان می‌فروشد. او گفته که سگ اش اصالت دارد و توله مستقیم پاشکن علی ویجی است. حسین در مورد ویژگی‌های این سگ هم گفته که خالص، استثنایی، سنگین وزن، دو و نیم ساله است.

در این میان برخی آگهی دهندگان هم مدعی اند که قیمت بالای برخی سگ‌های نژاد دار به خاطر جنگی بودن آن‌ها است. این فروشنده که ساکن ارومیه است، می‌گوید که مسابقه‌های جنگ سگ سراب وجود دارد و قهرمان‌های این مسابقات قیمت شان حتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. او سگ سرابی خودش را ۹۰ میلیون تومان می‌فروشد و تاکید می‌کند که سگ اش توله یکی از همین قهرمان‌های مسابقه سگ سراب است.

قیمت توله سگ سرابی چقدر است؟

قیمت توله سگ‌های نژاد سراب تفاوت چندانی با نوع بالغ خود ندارند. در واقع اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین بزنید، می‌بینید که فروشندگان بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون تومان قیمت می‌دهند.

آن‌ها در توجیه قیمت‌های شان می‌گویند که توله سگ سراب آن‌ها از یک نژاد اصیل است؛ بنابراین خریدار باید به خاطر اصالت سگ پول بیشتری بپردازد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن شهر صدرا در اطراف شیراز است، برای دو عدد توله سگ سرابی ۶ ماهه خود مبلغ ۵۰ میلیون تومان را تعیین کرده است. او تاکید کرده که سگ‌ها نرو ماده هستند و فقط آن‌هایی که این نژاد را میشناسند پیام بدهند. این فروشنده که نخواسته نام اش فاش شود، می‌گوید که سگ هایش اصیل هستند و قیمت شان بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام کرده است .

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
3
0
خوب
نظر شما
ادامه