کد خبر: ۶۹۵۴

حکیم مهر - رییس انجمن هلشتاین ایران گفت: ایران رتبه دوم در پرورش «گاو هلشتاین» و تولید شیر را در خاورمیانه دارد.

"محمدرضا سنجابی" در جمع خبرنگاران در کرج با بیان این مطلب اظهار کرد: پتانسیل و توانایی ایران در پرورش دام ویژه‌ است که با بسته‌های حمایتی بخش دام کشور پس از هدفمندی یارانه‌ها، پیش بینی می‌شود جایگاه مناسب‌تری را در این زمینه کسب کند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت علوفه در کشور باید شرایطی فراهم شود که دامدار ناگزیر از کاهش هزینه‌ها و کاهش کیفیت موادغذایی علوفه نشود.

رییس انجمن هلشتاین ایران خاطرنشان کرد: انجمن هلشتاین تاکنون فعالیت‌های مناسبی را در زمینه بررسی، تحقیق و شناسایی راه‌های مناسب‌تر پرورش گاو هلشتاین در ایران انجام داده است.

سنجابی با بیان اینکه انجمن هلشتاین ایران پس از ژاپن دومین انجمنی بود که به عضویت انجمن جهانی هلشتاین درآمد، گفت: هم‌اکنون انجمن هلشتاین ایران چهار حق رای در این انجمن دارد.

وی هدف از تشکیل این انجمن را افزایش توان علمی و عملی کشور در زمینه پرورش گاو هلشتاین برشمرد و افزود: این انجمن متشکل از 5 عضو هیئت علمی دانشگاه و 2 گاودار متخصص است که می‌کوشند شرایطی را فراهم کنند که دانشجویان حین و پس از فارغ‌التحصیلی، درخصوص نگهداری از گاو و فعالیت مفید در گاوداری آموزش ببینند وافراد متخصص و صاحب نظری در این حوزه باشند.

رییس انجمن هلشتاین ایران با تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره گاو در کشور گفت: متاسفانه به علت پیش‌بینی نشدن فضای دائمی برای برگزاری این جشنواره از این‌رو جشنواره گاو فقط 2 بار در کشور برگزار شده است.

سنجابی برگزاری جشنواره گاو را راهی برای انعکاس بهتر فعالیت‌های گاوداران، آشنایی مردم با فرآورده‌های لبنی و ترویج مصرف شیر برشمرد و پیگیری مسوولان برای برگزاری مجدد این جشنواره را خواستار شد.

 

خبر مرتبط :

تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش انجمن هلشتاین ایران

نظر شما
ادامه