کد خبر: ۶۹۰۲۹
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی اردبیل در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر بهزاد عباس‌وند» افزود: من سال گذشته در ۶ مصاحبه شغلی برای استخدام خودم شرکت کردم. اولین و آخرین چیزی که در این مصاحبه‌ها مطرح می‌شد، بحث دور زدن ماده ۱۹ بود. من آن را قبول نکردم و در هر ۶ مصاحبه رد شدم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «روند کنونی استخدام مسئول فنی اشتباه و نیازمند اصلاح است»؛ این را رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی دامپزشکی اردبیل به حکیم مهر می‌گوید: «ما یا اداره کل، یک نفر را به‌عنوان مسئول فنی به کارفرما معرفی می‌کنیم. کارفرما به بهانه مصاحبه تخصصی با مسئول فنی، او را دعوت و چانه‌زنی در مورد مبلغ را مطرح کرده و از انواع و اقسام شگردها را استفاده می‌کند تا مبلغ مصوب را به مسئول فنی ندهد.»

از نظر «دکتر بهزاد عباس‌وند» باید یک سازوکار امتیازبندی و رتبه‌بندی یا توسط اداره کل و شبکه نظام دامپزشکی طراحی شود یا این وظیفه را به انجمن‌ها تفویض کنند تا در فضای شفاف و عادلانه اولین مسئول فنی واجد شرایط در لیست متقاضیان اشتغال، به کارفرما معرفی شود. به این شکل کارفرما مجبور می‌شود که بدون فوت وقت، همان فرد را استخدام کند.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «من سال گذشته در حدود ۶ مصاحبه شغلی برای استخدام خودم شرکت کردم. اولین و آخرین چیزی که در این مصاحبه‌ها مطرح می‌شد، بحث دور زدن ماده ۱۹ بود. من این مساله را قبول نکردم و در هر ۶ مصاحبه رد شدم اما یک نفر جای من آمد، قبول کرد و استخدام شد. می‌خواهم بگویم که در این مصاحبه‌ها اصلا بحث علمی مطرح نشد و فقط بحث پول و دور زدن ماده ۱۹ انجام شد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی و دارویی دامپزشکی در سال ۱۴۰۱ تصویب و متعاقب آن حقوق ماهیانه دکتر دامپزشک از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. ارزیابی شما از این رقم افزایش چیست؟ آیا به نظر شما پرداخت آن عملیاتی است؟

در ابتدا جا دارد که سال جدید را خدمت شما و خوانندگان محترم تبریک عرض کرده و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان را دارم. بنده از تقریبا ۶ ماه پیش پیگیر این مساله هستم که روند استخدام مسئولین فنی تغییر کند. سازمان دامپزشکی در حالت کل به عنوان متصدی امر و مدیرکل دامپزشکی استان به عنوان رئیس کارگروه اجرای ماده ۱۹ و حَکَم در دعاوی مربوط به اجرای ماده ۱۹ می‌بایست سازوکاری را طراحی کنند که روند استخدام از حالت فعلی خارج شود.

حکیم مهر: روند استخدام مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در حالت فعلی چگونه است؟

به این شکل است که ما یا اداره کل، یک نفر را به‌عنوان مسئول فنی به کارفرما معرفی می‌کنیم. کارفرما به بهانه مصاحبه تخصصی با مسئول فنی، چانه‌زنی در مورد مبلغ را مطرح و از انواع و اقسام شگردها استفاده می‌کند تا مبلغ مصوب را به مسئول فنی ندهد. در مورد همین تعرفه‌های قبلی نیز متاسفانه موارد زیادی داشتیم که حقوق مسئول فنی پرداخت نمی‌شد. در مورد تعرفه جدید نیز تا این سازوکار اصلاح نشود بنده بعید میدانم که این مبالغ به دست مسئولین فنی برسد.

حکیم مهر: چگونه باید اصلاح شود؟

به این شکل که باید یک سازوکار امتیازبندی و رتبه‌بندی یا توسط اداره کل و شبکه نظام دامپزشکی طراحی شود یا این وظیفه را به انجمن‌ها تفویض کنند تا در فضای شفاف و عادلانه اولین مسئول فنی واجد شرایط در لیست متقاضیان اشتغال، به کارفرما معرفی شود. به این شکل کارفرما مجبور می‌شود که بدون فوت وقت، همان فرد را استخدام کند. بالاخره بیشتر وظایف این مسئول فنی، کار نظارتی است و اصلا بحث توافق با کارفرما، رسالت نظارتی را هم زیر سوال می‌برد. اگر ما بتوانیم بحث توافق قبل از عقد قرار داد با کارفرما را برطرف کنیم، خیلی راحت می‌توانیم پرداخت این مبالغ را اجرایی کنیم.

حجم مبالغ تعرفه نیز با در نظر گرفتن افزایش ۵۸ درصدی حقوق پایه صورت گرفته است و مبنای حقوقی دارد. در نهایت افزایش ۵۸ درصدی که ما هم روی آن تاکید می‌کنیم، نسبت به تورم و قدرت خرید مسئولین فنی، رقم خیلی بالایی نیست؛ اما متاسفانه ما از همین الان می‌دانیم که در برابر آن مقاومت صورت خواهد گرفت. علت این مقاومت هم به خاطر همان روند غلط و مریض نحوه استخدام مسئول فنی است. لذا اگر سازمان دامپزشکی قبول زحمت کرده و بخش روند استخدام مسئول فنی را اصلاح کند و کارفرما موظف باشد که عین مبلغ مصوب حقوق را به حساب نظام سبز سلامت ریخته و حقوق از آن حساب به حساب مسئولین فنی واریز شود (سازو کار طراحی شده برای پرداخت غیرمستقیم حقوق جهت استقلال مالی مسئولین فنی) مشکل حل می‌شود. اما چون این روند اشتباه است، کارفرما مسئول فنی را به بهانه مصاحبه استخدامی دعوت و در پشت پرده با او توافق می‌کند که این مساله باعث می‌شود هم رقم تعرفه محقق نشود و هم مسئول فنی استخدام و اخراج خود را در گرو جلب نظر مثبت کارفرما بداند.

اگر روند استخدامی مسئول فنی درست شود، حتما پرداخت حقوق مطابق تعرفه هم روی غلطک می‌افتد و هیچ مشکلی نخواهد بود. بحث نظارت هم بهتر انجام می‌شود چون مسئول فنی که اداره او را معرفی کرده است احساس مستقل بودن کرده و با اطمینان خاطر بیشتری در مواردی مثل دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های قرنطینه‌ای پافشاری خواهد کرد و در راستای اجرای قانون و حفظ و ارتقای بهداشت عمومی می‌تواند قدمهای موثرتری بردارد. کارفرما هم متوجه می‌شود که نمی‌تواند هر لحظه که خواست، مسئول فنی را تهدید به اخراج کند، چون اداره او را معرفی کرده و اگر با هر بهانه‌ای بتواند از تحت نظارت مسئول فنی موجود رها شده و درخواست یک مسئول فنی دیگر هم بدهد، نفر بعدی را هم اداره  معرفی می‌کند که او هم مشخص نیست چه رفتاری داشته باشد بنابراین هزینه ریسک در اخراج و استخدام مجدد مسئول فنی بالا می‌رود.

حکیم مهر: اینکه می‌فرمایید با امتیازبندی مسئولین فنی، کارفرما مجبور است با یک نفر کار کند، اما ممکن است که مثلا ۱۵ نفر در یک رده قرار گیرند و باز کارفرما بتواند از میان آنها انتخاب کند.

خیر، مثلا نظام مهندسی ساختمان همین کار را می‌کند. شما اگر بخواهید یک ساختمان بسازید، نمی‌توانید به نظام مهندسی بگویید که ۵ نفر مهندس ناظر به من معرفی کنید که از بین آنها یک نفر را انتخاب کنم تا بر فرایند ساخت ساختمان من نظارت کند؛ چنین چیزی نیست. البته مساله نحوه امتیازبندی و اینکه محدود به مسئول فنی باشد و یا کارفرما را هم شامل شود و اینکه دستوری باشد و یا پیشنهادی باشد و چندین اما و اگر دیگر نیاز به ساعتها کار کارشناسی و بررسی دارد ولی در این مورد می‌توان پیشنهاد داد حتی اگر در چند نفر مسئول فنی، امتیازها برابر داشته باشند، باز می‌شود شاخص‌های ارزیابی را در مورد میزان تجربه، مقالات مرتبط و کارهای انجام شده فرد ریزتر کرد و در آخر به یک نفر رسید.

من سال گذشته در حدود ۶ مصاحبه شغلی برای استخدام خودم شرکت کردم. اولین و آخرین چیزی که در این مصاحبه‌ها مطرح می‌شد، بحث دور زدن ماده ۱۹ و ماده ۱۸ بود. مثلا میگفتند نصف تعرفه را پرداخت می‌کنیم و حضور فیزیکی شما را هم در مجموعه نمیخواهیم. این یعنی نقض همزمان ماده ۱۸ و ۱۹ آییننامه دامپزشکی و چون من این مساله را قبول نکردم و در هر ۶ مصاحبه رد شدم اما یک نفر جای من آمد، قبول کرد و استخدام شد. می‌خواهم بگویم که در طی هفت ماه بیکاری خودم، این مصاحبه‌ها برگزار شد و اصلا بحث علمی مطرح نشد و فقط بحث پول و دور زدن ماده ۱۹ انجام شد که با لطف خدا بنده مقاومت کرده و درنهایت قرارداد منطبق با ماده ۱۹ نوشتم ولی بسیاری در شرایط گرانی و تورم فعلی نمی‌توانند حتی یک ماه بیکاری را تحمل کنند و مجبور می‌شوند به درخواست‌های کارفرما پاسخ مثبت دهند.

حکیم مهر: واکنش شما چه بود؟

تا کنون چندین بار در این خصوص با اداره نامه‌نگاری شده و تا جایی که اطلاع دارم جلساتی نیز با ریاست سازمان برگزار شده اما فعلا هیچ جوابی نگرفته ایم. فلسفه ایجاد ماده ۱۹ این بود که مسئول فنی مستقل باشد و بتواند نظارت کند اما متاسفانه در نحوه اجرا امروز ریش و قیچی دست کارفرماست.

حکیم مهر:‌ آیا سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی این قدرت را دارد که کارفرما را مجبور کند با همان شخصی که خودشان معرفی می‌کنند، کار کند؟

در حال حاضر تمام تلاش ما این است که دستورالعمل اجرایی ماده ۱۹ آیین‌نامه دامپزشکی را اجرا کنیم. ماده یک این دستورالعمل، هدف را اعمال نظارت بهینه بر فعالیت مسئولین فنی و عدم ایجاد وابستگی مالی آنها به صاحبان و متصدیان واحدها اعلام کرده است. یعنی هدف کل آییننامه این است که یک ناظر مستقل داشته باشیم که بتواند هم نظارت کند و هم وابستگی مالی نداشته باشد. اما در عمل ما به مسئول فنی می‌گوییم که درخواست را به کارفرما بده و با او جلسه بگذار. این جلسه درست برخلاف این هدف است. یعنی هماهنگی بین کارفرما و مسئول فنی قبل از عقد قرارداد و استخدام مستقیم مسئول فنی توسط کارفرما هم در نظارت اختلال ایجاد می‌کند و هم در پرداخت حقوق.

از طرف دیگر در همان قانون ماده ۱۹، مدیر کل دامپزشکی استان به‌عنوان رئیس کمیته هماهنگی اجرای ماده ۱۹ منتصب شده است. همه امور هماهنگی در زمینه استخدام، راهکارهای حل اختلاف و هر موردی در خصوص استخدام و حقوق وجود داشته باشد، به این کمیته مربوط است. در تبصره دوم ماده ۸ این آییننامه آمده که نظر اداره کل یا همان سازمان، فصل‌الخطاب و ملاک عمل در زمان بروز اختلافات است. اگر در متن این قانون صراحتا بحث لزوم امتیازبندی آمده بود، ما هیچ مشکلی نداشتیم و تا الان هم همه کارها روی غلطک افتاده بود، اما از روح این قانون این لزوم برداشت می‌شود که تا وقتی که سازمان جلو نیاید و این وظیفه را به عهده نگیرد و خودش مستقیما مسئول فنی را رتبه‌بندی و به کارفرما معرفی نکند، این هماهنگی‌های پشت پرده انجام می‌شود که نتیجه آن نظارت ضعیف، دور زدن ماده ۱۹ و ماده ۱۸ و ناکارآمد شدن این دو ماده می‌شود. متاسفانه این یک حلقه مهم مفقود از یک زنجیره است و بالاخره یک نفر باید جلو بیاید و زنجیره نظارت مستقل بر واحدهای وابسته به غذا و دام را تکمیل کرده و در جهت ارتقای بهداشت عمومی و سلامت و امنیت غذایی کشور گام بزرگی بردارد.

حکیم مهر‌: به‌عنوان حرف آخر...

آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما و خوانندگان محترم دارم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
12
3
سلام، بنده اصطلاحا کارفرما هستم و در همین زمینه فعالیت دارم، اوضاع اقتصادی واقعا به نحوی پیش نمیره که بشه به یه مسول فنی ماهانه ۱۲ میلیون و به یه کاردان دامپزشک ماهانه ۵ میلیون داد، واقعا خودم اینقدر در نمیاره این شغل ها با این شرایط.
اگه قصد حل کردن به صورت اساسی هست فکری به حال جمعیت دامی کنید، سال به سال کمتر از پارسال میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
بیشتر بنظر می آید حضرتعالی از حامیان!!! کارفرمایان باشید,به لحاظ استفاده از فیلترشکنتان عرض شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
سلام کارفرمای عزیز،مسئله اصلی این هست که شما به مسئول فنی بهداشتی بعنوان یک نیروی تحمیلی نگاه میکنید و اینطور فکر میکنید که بدون حضور این نیرو هم میتوانید بکار خود ادامه دهید،اگر واقعا نمیصرفه خوب تعطیل کنید چرا دستتون رو تو سفره مسئول فنی و خانواده ایشان دراز میکنید،من خودم سال گذشته چندین مصاحبه رفتم شرکتهای برند و بزرگ که ۱۲ تومان اصلا رقمی نبود در مقابل تولید و سود شرکت ولی زورشون میومد و فقط پیشنهاد قراداد داخلی و نصف مبلغ را میدادن،البته مطمئنم با درایت و توانمندی جناب دکتر آقامیری این معضل بزودی حل خواهد شد و سوء استفاده برخی از کارفرمایان سودجو از قشر زحمت کش جامعه و همکاران عزیزم به پایان می‌رسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
سلام، والا ایندفعه رو بدون فیلتر شکن اومدم اگه دوستان مورد پسندشونه.
عزیزجان والا تولید خوابیده.
دامداری جمعیت گوسفند نصف ۱۰ سال قبل شده.
دامپزشک هم تو منطقه هست، چرا باید یه نفر که به حضورش نیاز نیست و در صورت رخداد بیماری به دامپزشکی منطقه میشه مراجعه کرد پول داد.ماهی ۴ تا گوسفند حقوق دامپزشکه، مگه کلا چقدر درآمد داره پرورش گوسفند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
بنظر من يكي از راه حد ها اين هست كه كارفرماهايي مثل شما كه توان پرداخت حقوق نداريد كنار برويد تا شركت خاي با صلاحيت كه به نظام اقتصادي ضرر نميزنند وارد كار شوند. تعداد شركت هاي كوچك اينقدر زياد شده كه هر ادمي ادعاي بزرگي و كارفرمايي گرفته ولي به وقت دادن حقوق بضاعت ندارن
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
9
واحد فعال با مسئولیت مسئول فنی در حال تولید و ... هستش. اگر حقوق دادن برای کارفرما نمیصرفه در اون واحد رو تخته کنه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
وقتی میشه بدون نیروی اجباری هم تولید کرد، چرا باید نیروی اجباری بیاریم حقوق هم بهش بدیم؟؟؟؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
5
مقداری شجاعت وصداقت در مدیران کل وروسای نظام لازم است تا ماده 18 و19 به سرانجام برسد .............
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
مدیران از همه این مشکلات خبر دارن و متاسفانه کوچکترین اهمیتی نمیدن. اگر میدادن شرایط بهتر از این بود
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
5
یکی از دلایل مهمی که بیشتر دامپزشکا علاقه به احداث مطب دارن حقوق بسیار پایین مسئول فنی هست
البته در کل به جز برای یه سری افراد خاص در نظام و اداره کل پولی در دامپزشکی نیست
جوراب فروشی درآمدش بیشتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
7
4
تا وقتی که کارمند دولت اینقدر حقوق نگیره مسئول فنی نمیتونه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
شما هم می توانید قید زندگی کارمندی را بزنید و مسئول فنی شوید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
البته بهتر بود می فرمودید:نخواهیم گذاشت که بگیرند!
مجید
|
Canada
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
3
فروش مدرک دامپزشکی را (آزاد و سراسری) متوقف کنید ببینید مشکلات خود به خود کم میشوند وقتی دامپزشک بیکار نباشد رقابت منفی و گردن کلفتی کارفرمایان هم کم میشود . درد جای دیگری است درمان هم همان جاست.
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
6
افرادی که مبلغ کمتر از قانون میگیرن به کنار. اون سازمان دامپزشکی که با مبلغ کم و “غیر قانونی” قرارداد رسمی هم میبنده چی؟ مثلا سازمان استان .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
2
2
مسوول فنی پرورش ماهی نمیدونه آبزی پروری چیه مسوول فنی مرغ مادر و جوجه و تخمگذار و گوشتی هیچی بلد نیست و سازمان دامپزشکی هنوز که هنوز فکرمیکنه مسوول فنی کارمندشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
موضوع نظارت بهداشتی با موضوعات پرورش و درمان ، کاملا جدا هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
گفتن تخم بزار گفت من فلانم. گفتن پس بار بکش گفت نه من فلانم. بالاخره شما چی هستی ؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
برام جالبه چرا تو يه خبرنامه تخصصي اينقد كارفرماي بي سواد هست؟!!! هر كي با يه ديپلم با ديد و ادبيات بازاري مياد ميشه كارفرما. ميان تو گروه خا نظر ميدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
برام جالبه شما چرا این حرفهارو رو در رو به کارفرماها نمیزنید ؟
محمد
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
3
7
وقتی دکتردامپزشک با 32 سال سابقه در بخش دولتی حکم حقوقی آن 10 میلیونه طبیعی است که بخش خصوصی با توجه به بخش دولتی برای دکتر خود حقوق خواهد داد
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
حرف حساب ومنطقی..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
5
بابا جمع کنید رتبه بندی ، امتیاز بندی و غیره رو جز اینکه با کلاس های اموزشی جیب نظام رو پر کنه چه سودی داره عوض اینکه کلا حقوق مسوولین فنی از کارفرمامستقل باشه چرا به بیراهه میریم
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
3
5
کارفرمام به منافعش فک میکنه طبیعتا..درحالیکه کارمنددولتی بامدرک دکتری وسابقه 20سال تازه 10تومن بگیره چطور یک دکتر تازه کار وصفرکیلومتر در خواست حداقل 10تومن از کارفرما دارد ....در حالیکه دولت به کارمندش نمیده چطور از بخش خصوصی انتظار دارین.....
بدون قرارداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
1
دخترها چرا هیچی نمیگن
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
1
الان دارن قرار داد رو طبق تعرفه میبندن, ولی اداره با کارفرما هماهنگ میشن و مسئول فنی رو مجبور به عودت مبلغی از پول میکنن و فقط مقدار مورد توافق باقی میمونه, اداره دامپزشکی بیشتر از کارفرما حمایت میکنه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
2
به نام خدا.الان جالبه هرجا میری میگن دامپزشک عمومی می‌خوایم.جالبه تا وقتی میفهمن متخصصی سوالهای تخصصی هم میپرسن.به عنوان مثال که کسی دکترای عمومی داره و متخصص کالبد گشاییه بهترین مکان برای کارش معلومه کشتارگاه ها هستش چون در دوره دکترای عمومی بیماریها رو خونده توو تخصصم که تشریح.یکی از بهترین تخصصها برای کشتارگاه‌ها ولی آخر میگن نه دکتر عمومی حقوق میدیم که اونم نمی‌دن.واقعا طرف آنقدر زحمت کشیده تخصص گرفته نمیخوان که هیچ پول به دکتر عمومیم بهش نمیدن.میگن میخوای بخواه نمی‌خوای نخواه بعد متاسفانه یک همکار دیگه میاد با حقوق بسیار پایین قبول میکنه و کار همکارای دیگه رو هم خراب میکنه
عجله نکنید وقت هست!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
1
قضیه دور زدن ماده 19 توسط کارفرماها از بیست سال پیش برقرار بود،کسی از مسئولین مخصوصا مسئولین خیلی زحمت کش نظام دامپزشکی که حق عضویت ها رو زود زود می گرفتن،اهمیت نمی داد.حالا هم عجله نکنید وقت هست،وقتی یه کار رو تو ایران به عهده دولت و مسئولین باشه اصولا 40 سالی به درازا می کشونن شما چرا عجله می کنید!
نظر شما
ادامه