کد خبر: ۶۸۸۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
هم اکنون با تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته های دامپزشکی روبرو هستیم که بیکارند، درحالی که در برخی از بخش ها با کمبود نیروی انسانی متخصص روبرو هستیم / علاوه بر حضور اعضای سازمان دامپزشکی باید شرایط حضور بخش خصوصی و دولتی بصورت توأم در شورای سلامت فراهم شود...

حکیم مهر - رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران از بیکاری تعداد زیادی از دانش‎آموختگان دامپزشکی خبر داد.

دکتر ناصر نبی پور در ابتدای نشست خبری خود گفت: در راستای ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، عضویت سازمان دامپزشکی در شورای عالی سلامت کشور یک ضرورت به نظر می رسد.  

این دامپزشک اظهار کرد: با توجه به اینکه دامپزشکی همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درسلامت جامعه نقش موثری دارد علاوه بر حضور اعضای سازمان دامپزشکی باید شرایط حضور بخش خصوصی و دولتی بصورت توأم در شورای سلامت فراهم شود.
وی اظهارداشت: با وجود بیش از 800 عامل بیماری مشترک انسان و دام، مبارزه و کنترل بیماری های دامی به منظور حفظ سلامت جامعه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
نبی پور تصریح کرد: به طور حتم ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه به همکاری و هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر ارگان های ذیربط نیاز دارد.

** بخش قرنطینه کشور با خصوصی سازی متحول می شود
رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان کشور گفت: در صورت مشارکت بخش خصوصی درانجام امور قرنطینه سازمان دامپزشکی، این بخش متحول می شود.
وی با بیان اینکه باید به وجود قرنطینه در کشور، اعتقاد داشته باشیم ، تصریح کرد: در زمان حاضر مجموع نیروها، مراکز و تجهیزات بخش قرنطینه ، سازمان دامپزشکی پاسخگوی کنترل و نظارت مستمر مرزهای کشور نیست.
نبی پور افزود: به دلیل گستردگی مرزهای کشور، قاچاقچیان با استفاده از مبادی غیرقانونی موجب ورود انواع دام و طیور آلوده به بیماری هایی نظیر تب برفکی، تب کریمه، کنگو به کشور می شوند که همین امر سلامت جامعه را تهدید می کند.
وی گفت: کمبود نیروی لازم در قرنطینه مهمترین معضل بخش دامپزشکی کشور است.

**دانش آموختگان رشته های دامپزشکی بیکارند
رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان کشور به یکی دیگر از مشکلات جامعه دامپزشکان کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون با تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته های دامپزشکی روبرو هستیم که بیکارند، درحالی که در برخی از بخش ها با کمبود نیروی انسانی متخصص روبرو هستیم.
وی از دولت خواست تا با برنامه ریزی های جامع به جذب نیروهای متخصص دامپزشکی و رفع مشکلات سازمان دامپزشکی کشور بپردازد. 

 

خبر مرتبط :

نشست مطبوعاتی و این بار انتقاد رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان از قرنطینه‎های سازمان دامپزشکی / تصور دکتر نبی‌پور : روز 14 مهر از تقویم حذف شده است!

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
توضیح حکیم مهر : این کامنت که اصل آن فارسی ولی با حروف انگلیسی نوشته شده بود به اشتباه حذف شد و ضمن پوزش محتوای آن نزدیک به مضمون اصلی با حروف فارسی منتشر می شود:

خوب شد یکی فهمید دامپزشک بیکار وجود داره و تازه اونایی هم که کار میکنن حقوق پایینی دریافت میکنن حالا هی دانشکده جدید ایجاد میکنن
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
دکتر نبی پور قرنطینه یکی از امور مهم و حساس میباشد حال بخاطر اینکه فارغ التحصیل زیاد میباشد ان را به بخش خصوصی که نظارتهایش مشخص نیست به چه صورتی بسپارند چاره کار را باید جای دیگر جست در قرنطینه نیروی انتظامی و دامپزشکی اکثر جاها در گلوگاهها شبیه هم کار میکنند حال ایا میتوان نیروی انتظامی را به بخش خصوصی سپرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دکتر خصوصی
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
دکتر نبی پور اگه سازمان بودجه و ردیفی داشت استخدامی اعلام میکرد
گلچین
|
-
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
اینها حرفهایی هستند که هر سال نزدیکی های روز دامپزشکی مطرح میشه ولی حدود یک هفته بعد اون چنان به خواب عمیقی میره که حتی بیماریهایی مثل تب کریمه کنگو و آنفولانزای طیور هم نمی تونه اونو دوباره بیدار کنه. همه ی مشکلاتمون به خاطره مسئولان ناتوان هستن.
veter
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
حتما رییس تحول هم ....
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
..... فکر کنم تو کرات دیگه زندگی کرده ............. سالها خوب زندگی کردی{د} ........فکری اساسی کن{ید} اگه راست میگی{د} 1 دانشکده ازاد را تخته کن{ید}
دامپزشک بی پول
|
-
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
.....دامپزشکا کارشون به جایی رسیده که بیایند تو بیابونا جلوی ماشینا رابگیرند واقعا چه فکررررری کردی دکتر نبی پور./کاری که تو نیروی انتظامی سرباز وظیفه ها انجام میدند نه بابا چاره درد ما بیکارا اونجایی که یکسری برای بالا رفتن بودجه دانشگاهها دانشکده تاسیس میکنند
سهیل ساجدی
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
0
من با دو سال سابقه مطب و هشت سال سابقه مسئول فنی در بخش خصوصی فعالیت دارم. پایه حقوق 450 تومن. مسئول فنی که حقوقشو صاحب کار بده چه تذکری میتونه به صاحب کار بده . حمایت کجا بود .عمرمونو گذاشتیم پایه تحصیل .حالا نشستن تو اداره تمومه فکرشونم ............ راست میگید دانشکده هارو جلوشو بگیرید.حقوقه بخش خصوصی رو تامین کنید. بدبختیه به خدا . منی که تمام فکر و ذکرم وامهای عقب افتادم هستش چطور میتونم تو کارم که هیچ تضمینی نیست دقیق باشم. ول کنید تورو خدا.
نظر شما
ادامه