کد خبر: ۶۸۲۹

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: به مناسبت روز ملی دامپزشکی کلینیک مرجع دامپزشکی استان با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور افتتاح می شود.
دکتر غلامرضا زید آبادی با اعلام این خبر افزود: این کلینیک مرجع ،نقش کلیدی در شناسایی دقیق بیماریهای دام، طیور و آبزیان دارد.
وی با تاکید بر اینکه اولین گام در کنترل بیماریهای دامی و مشترک شناسایی صحیح و به موقع آن بیماری می باشد، گفت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان کرمان طی سالهای اخیر اقدام به راه اندازی آزمایشگاه مرجع و منطقه ای نموده است که افتتاح کلینیک مرجع می تواند گام بزرگی در تکمیل این پروسه باشد.
مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص شرح و وظایف این کلینیک گفت  این کلینیک مرجع  تایید کننده نهایی بیماریهای مختلف دامی و مشترک در جمعیت دام ، طیور و آبزیان استان می باشد که نقش راهبردی در شناسایی دقیق بیماریها در کنار آزمایشگاه مرجع جنوبشرق این اداره کل را دارا می باشد.
وی افزود: روند کار کلینیک مرجع بر اساس بررسی موارد ارجاعی از بخش خصوصی ، شبکه های دامپزشکی شهرستانها و ادارات ستادی می باشد.
در ادامه دکتر زید آبادی از افتتاح آزمایشگاه سم شناسی در اداره کل دامپزشکی استان  با حضور ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و گفت: در ادامه روند تکمیل مرجع جنوبشرق دامپزشکی استان کرمان اقدام به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی نموده است.
وی این اقدام دامپزشکی را در استان رفع نیاز استان به یک مرکز مجهز شناسایی سموم و مواد شیمیایی و فرآوردهای خام دامی دانست و اظهار امیدواری کرد: بااین اقدام گام مهمی در افزایش بهداشت و سلامت فرآوردهای خام دامی در سطح استان گردد.

 

نظر شما
ادامه