کد خبر: ۶۸۲۳۱

حکیم مهر: در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل که در محل پارک علم و فناوری انجام شد طرفین بر گسترش همکاریهای دوجانبه به منظور تعمیق روابط تاکید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، این دیدار که در ادامه سلسله دیدارهای مدیر کل دامپزشکی استان به منظور معرفی هرچه بیشتر خدمات دامپزشکی و نقش و جایگاه آن به مدیران دستگاههای اجرایی استان انجام شد دکتر بهلول تکلوی با تاکید بر نقش و اهمیت دامپزشکی به عنوان یکی از ارگانهای حوزه تامین سلامت  و تضمین امنیت غذایی جامعه به مغفولیت این دستگاه از دید عموم اشاره کرد و بر آمادگی دامپزشکی بر ضرورت  گسترش همکاریهای دوجانبه به منظور بهره گیری از ظرفیت بین بخشی تاکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد یکی از نقش های بسیار مهمی که دامپزشکی در بعد اقتصادی دارد اهمیت آن در تجارت محصولات دامی است و علیرغم اینکه این استان پتانسیل بالایی در تولید دام و طیور و فراورده های خام دامی دارد عدم وجود صنایع تکمیلی و خروج خام محصولات دامی  چالشی برای استان  بوده که از این حیث نیازمند همکاری و هم افزایی شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری هستیم.

«دکتر بهلول تکلوی» در عین حال گزارش مبسوطی از فعالیت های دامپزشکی در منطقه ارائه کرد و با یاد آوری اهمیت آن از مزرعه تا سر سفره غذایی گفت به منظور حل برخی از مسائل  حوزه کاری می توان  اطلاعات و داده های اولیه را در اختیار دوستان در پارک علم و فناوری قرار داد تا با همکاری و هم افزایی هم بتوانیم چالش های موجود را مرتفع نماییم.

این مقام مسئول دامپزشکی استان با بیان اینکه  پارک علم و فناوری با حضور جوانان نخبه، تحصیل کرده، متخصص و خلاق مایه فخر و مباهات است افزود ما آمادگی کامل همکاری با مجموعه های دانش بنیان از جمله پارک علم و فناوری در استان را داریم و با استفاده از ظرفیت های علمی که در این مجموعه ها نهادینه شده است می توان بسیاری از مشکلات حوزه دامی را با کمک متخصصان و نخبگان حل کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان ابراز امیدواری کرد این نشست نتایج پر باری داشته باشد.

در این دیدار و نشست مشترک که مهندس رنجبر رئیس صندوق پژوهش و فناوری نیز حضور داشت،

«دکتر ابراهیم پور» رئیس پارک علم و فناوری استان  ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه پارک علم و فناوری استان گزارشی از پیشرفت ها، فعالیت ها و دستاوردهای این مجموعه دانش بنیان ارائه کرد و افزود پارک علم و فناوری آماده است در زمینه همکاری های دو جانبه و فی مابین در حوزه های مختلف دامپزشکی،  علوم دامی و دامپروری همکاری نماید.

دکتر ابراهیم پور با اعلام محور های مورد نیاز برای همکاریهای مشترک اظهار کرد دامپزشکی در تامین و تضمین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار و نیز ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد و تلاش ما اینست که با تعمیق همکاریهای مشترک این سهم پر رنگتر و تاثیر گذار تر از قبل باشد.

رئیس پارک علم و فناوری در پایان سخنانش  خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین و همچنین ایجاد مرکز نو آوری تخصصی دامپزشکی در استان شد.

 
نظر شما
ادامه