کد خبر: ۶۸۲۳۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: بانوان در دامپزشکی پا به پای مردان در شرایط سخت کاری حضور فعال دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، به مناسبت  ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن مراسمی باشکوه به همین منظور در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

در این مراسم «دکتر محمد اصغرزاده» مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک به مناسبت این روز فرخنده ،حضور کارکنان خانم در اداره دامپزشکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بانوان دامپزشک و کارشناسان سایر رده ها در بخش های فنی و اداری حضور فعال دارند و با تلاش و جدیت پا به پای سایر همکاران وظایف محوله را به نحو احسن انجام میدهند.

 وی در بخش از سخنان خود احادیثی از امامان معصوم را بیان کرد و گفت: بانوان شاغل علاوه بر کار بیرون از منزل وظیفه بسیار سنگین خانه داری و تربیت فرزندان را نیز عهده دار میباشند و علی رغم این وظیفه سنگین  همیشه در محیط کار پر توان و با جدیت خاصی وظایف شان را انجام میدهند که این شایسته تقدیر و تشکر است .

در این مراسم «حجت الاسلام و المسلمین حیدری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان و مهندس معراجی معاونت پشتیبانی نیز ضمن تبریک این روز بزرگ مطالبی را در خصوص مسایل مربوط به حوزه فعالیت خود بیان نمودند .

سپس ناصح مسئول امور بانوان اداره کل دامپزشکی استان نیز ضمن تشکر از برگزاری این مراسم مطالبی را در خصوص مسائل مربوط به همکاران خانم  مطرح نمود.

پس از این مراسم  همکاران خانم  شاغل در دامپزشکی استان در جلسه ای که به همین منظور از طریق ویدئو کنفرانس  و به ریاست دکتر آقامیری ریاست سازمان برگزار شد شرکت کردند و پس از آن نیز  در دوره آموزشی آسیب شناسی تربیت کودکان با تدریس دکتر جمشیدی حضور داشتند.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
3
5
متاسفم که با این صراحت ،حقیقت رو کتمان میکنیذ ،یه استان نام ببرید که خانما تو تست سل،واکسیناسیون و.. شرکت دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
واکسیناسیون که اصلا کار دکتر دامپزشک نیس
اما در بقیه موارد با افتخار استان گیلان با فرهنگ
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
2
5
کلا از این استان نمیدونم چرا خیلی خوشم میاد، همکارای با صفایی باید داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
استان یزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
2
5
...............؟!!!! کدام خانم جز موارد استثنا جرات داره طرف گاو و اسب بره ؟! هنوز تایم اداره ام تمام تشده آی بچم موند شوهرم طلاقم میده وووو
جالب اینکه همون حقوق آقایون رو هم میگیرن
ادامه چکیده مقاله 1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
4
0
همچنین دو متغیر نگرش های فرهنگی مولد و مانع خشونت بیشترین شدت رابطه را با متغیر شاخص خشونت داشته اند. به علاوه شکل گیری نگرش های فرهنگی در زنان، رابطه معنی داری با متغیرهای سن، تحصیلات، توسعه فرهنگی محل سکونت و محل تولد آنان دارد؛ اما بین قومیت زنان و نگرش های فرهنگی مولد و مانع خشونت در آنان رابطه معنی داری دیده نشد.
نتایج مقاله 1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
4
0
یافته ها با توجه به نتایج پژوهش 8/82 درصد زنان حداقل یکی از انواع خشونت را در دوران بارداری تجربه کرده اند. در مورد ابعاد خشونت، خشونت مالی با 66/29 درصد شایع ترین نوع خشونت و خشونت جسمی با 43/13 درصد کم ترین میزان خشونت را به خود اختصاص داده اند. هم چنین نتایج حاکی از آن است که با سطح معنی داری 5 درصد، افزایش تحصیلات زن و مرد عاملی موثر در کاهش خشونت های جسمی، مالی و اجتماعی است. به علاوه هرچه محل تولد مردان از محیط های کوچک روستایی به شهرهای بزرگ نزدیک تر شده، میزان خشونت (به جز بعد مالی خشونت) نیز کاهش یافته است. زنان با خواستگاه روستایی یا شهر کوچک، بیشتر مورد خشونت واقع شده اند و نیز با افزایش سطح توسعه فرهنگی محل سکونت، میزان خشونت اعمال شده در ابعاد مالی، جسمی و اجتماعی کاهش یافته است. میزان خشونت مردان فارس از خشونت مردان کرد، ترک و سایر قومیت ها کم تر بوده است. همچنین دو متغیر نگرش های فرهنگی مولد و مانع خشونت بیشترین شدت رابطه را با متغیر شاخص خشونت داشته اند. به علاوه شکل گیری نگرش های فرهنگی در زنان، رابطه معنی داری با متغیرهای سن، تحصیلات، توسعه فرهنگی محل سکونت و محل تولد آنان دارد؛ اما بین قومیت زنان و نگرش های فرهنگی مولد و مانع خشونت در آنان رابطه معنی داری دیده نشد. نتیجه گیری با توجه به یافته های پژوهش، افزایش سطح تحصیلات زنان و مردان، توسعه ی فرهنگی محله ها و اصلاح نگرش های فرهنگی در سطح خانواده ازجمله عوامل موثر بر خشونت علیه زنان باردار هستند.
چکیده مقاله 2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
4
0
خشونت علیه زنان در محیط کار، واقعیت تلخ و آزار دهنده ای است که با توجه به افزایش روز افزون اشتغال زنان رو به گسترش است. خشونت علیه زنان در محیط کار، در سازمانهایی که باید مورد وثوق و اعتماد مردم باشند، اعتماد عمومی را خدشه دار و در کارکردهای عمومی این سازمان ها اختلال ایجاد کرده، نظام اداری را دچار خدشه نموده، تولید را کاهش داده و کیفیت تولید و خدمات را با مشکل مواجه ساخته، مشکلات اقتصادی برای زنان به وجود آورده، دولت‌ها را متحمل هزینه‌های سرسام‌آور کرده و مانع از توسعه کشور می‌شود. هدف این پایان نامه بررسی عوامل مرتبط با خشونت علیه زنان در محیط کار در ادارات دولتی شهر یزد است. روش پژوهش پیمایشی و جامعه آماری را زنان ادارات دولتی شهر یزد در سال 1393 تشکیل داده اند که تعداد آنها 8000 نفر است و حجم نمونه 321 نفر، که از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده که از پایایی و اعتبار مناسب برخوردار بوده است. پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ و اعتبار آن به روش محتوایی سنجیده شده است.
یافته های تحقیق نشان میدهد که میانگین خشونت علیه زنان در محیط کار، 40/14 است که در سطح پایین قرار دارد. همچنین میانگین سه بعد آن، خشونت از طرف ارباب رجوع، خشونت از طرف همکاران و خشونت از طرف مدیران به ترتیب 50/14، 89/11 و 97/16 است که در سطح پایین میباشد. همچنین میانگین نگرش به نقش جنسیتی، رضایت شغلی و پایگاه اقتصادی – اجتماعی به ترتیب 40/68، 91/53 و 76/63 است که در سطح متوسط قرار دارد. بین تعهد سازمانی، عزت نفس، رضایت شغلی با خشونت علیه زنان در محیط کار رابطه معنادار و معکوس وجود دارد. از طرفی نتایج پژوهش نشان میدهد که بین سن پاسخگویان، وضعیت تاهل، نگرش به نقش جنسیتی با متغیر وابسته رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین بین پایگاه اقتصادی- اجتماعی با خشونت از طرف ارباب رجوع و همکاران رابطه معنادار وجود دارد اما با خشونت از طرف مدیر و خشونت (شاخص کلی) رابطه معنادار وجود ندارد. نتایج مدل رگرسیونی نشان میدهد سه متغیر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عزت نفس 6/14 درصد از متغیر خشونت علیه زنان در محیط کار را تبین میکند.
چکیده مقاله 3
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
4
0
خشونت محل كار عليه پرستاران زن در حال افزايش است و در بيشتر موارد پرستاران زن وقايع خشونت آميز را گزارش نميكنند، لذا هدف از ايـن مطالعه بررسي خشونت محل كار عليه زنان پرستار و ديدگاه آنها در ارتباط بـا بـروز خشـونت محـل كـار و دلايـل عـدم گـزارش دهـي مـوارد خشـونت آميـز در بيمارستانهاي آموزشي شهر ايلام در سال 1391 بوده است.
روش بررسي: در يك مطالعه توصيفي با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، تجارب يك نمونه تصادفي شامل 53 نفر از زنان پرستار شاغل در بيمارسـتانهـاي آموزشي شهر ايلام در مورد خشونت بيماران در سال 1391 انجام شد.
يافتهها: 48 نفر (6/90 (%مورد خشونت كلامي بيمار و 8 نفر (1/15 (%مورد خشونت فيزيكي بيمار و 49 نفر (5/92 (%مورد خشونت كلامي همراه بيمـار و 6 نفـر (3/11 (%مورد خشونت فيزيكي همراه بيمار قرار گرفته بودند. بيشترين علت عدم گزارش دهي موارد خشونت آميز به علت بي فايده بودن اين كار بـوده اسـت. بـين خشونت فيزيكي بيمار با سن پرستار و همچنين بين وضعيت تأهل با خشونت كلامي بيمار ارتباط آماري معناداري مشاهده گرديد (05/0
نظر شما
ادامه