کد خبر: ۶۸۲۲۷
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حسین حیدری» افزود: از ایشان خواستم که با این ادبیات صحبت نکند، چون ما به دنبال شر نیستیم. وقتی عملاً تخلفی را که انجام دادی در دفتر من به شکل مستقیم بازگو می‌کنی، یعنی اداره کل عرضه‌ی برخورد با شما را ندارد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نخستین دستورالعمل «نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی دامپزشكی» که در شهریور ماه سال جاری ابلاغ شد، حالا حاشیه‌ساز شده و به گفته برخی منتقدان باعث ایجاد انحصار در برخی استان‌ها شده است. این مساله منجر شد تا یکی از داروخانه‌داران استان کرمانشاه، داروخانه را تعطیل و آرزوی داشتن یک دکه فلافل‌فروشی کند!

دستورالعمل «نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی دامپزشكی» طبق تعریف به منظور تبیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی در زمینه انطباق عملکرد مراکز موضوع ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری و در جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی سازمان و رعایت اصول علمی و فنی در نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی و عرضه داروهای دامپزشکی و مانع‌زدایی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهره‌برداران در راستای تامین بهداشت دام و تضمین سلامت و امنیت فرآورده‌های خوراکی با منشاء دامی تدوین و جهت اجرا ابلاغ شده است و در چشم‌انداز اهداف آن ۲ مورد خاص به چشم می‌خورد؛ مستندسازی و ترویج رویه یکنواخت و صحیح در تجویز و فروش دارو و همچنین ثبت اطلاعات و آمار دارویی در سامانه خدمات دارویی سازمان دامپزشکی.

به زبان ساده، اگر یک داروخانه‌دار خارج از کانال تعریف شده که همان شرکت پخش استانی است، اقدام به دریافت دارو کند، تخلف کرده و قاچاقچی محسوب می‌شود. همچنین اگر فرد داروخانه‌دار داروی مورد نیاز خود را از استان دیگری غیر از استان محل فعالیت خود دریافت کند، باز هم قاچاقچی به شمار می‌رود؛ این در حالی است که بعضا استان‌های دیگر، شرایط وسوسه‌انگیزی برای فروش داروی خود پیشنهاد می‌کنند و تخفیف‌های بالا یا بازپرداخت‌های راحت‌تری را در نظر می‌گیرند.

منتقدان می‌گویند اجرای این دستورالعمل باعث ایجاد انحصار شده است. کمااینکه در برخی استان‌ها فقط یک شرکت پخش فعالیت می‌کند و دستورالعمل نسخه‌پیچی همه داروخانه‌ها را مجبور کرده که از او خرید کنند: «در سیستم شبکه توزیع سازمان دامپزشکی، در خیلی از استان‌ها به علت اینکه شرکت‌های پخش دارو و واکسن تک نماینده هستند، شرایط فروش متفاوت است و همکاران مجبورند از جاهایی که شرایط بهتری دارند، خرید کنند. اما دستورالعمل این امکان را سلب کرده و همکاران را قاچاقچی جلوه می‌دهد.»

اجرای دستورالعمل تصمیم قاطع ماست

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «پیش از این دستورالعمل برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی را به دوستان ارائه دادیم. خود من مدتی در اداره دارو و درمان کار کردم و با روحیات دوستان آنجا و نحوه ارتباط گیری با آنها آشنا هستم. به خاطر همین از معاون دارو و درمان خواستم که جلسه‌ای را با تمام شرکت‌های پخش، داروخانه‌ها، کلینیسین‌ها، انجمن‌های صنفی و... برگزار کند و در آن جلسه توضیح دادیم که قصد ورود جدی به بحث اجرای طرح نسخه‌نویسی را داریم و سازوکار اجرای دستورالعمل‌ها به این شکل است. از خود آنها هم نظرخواهی کردیم که چطور می‌توانند به ما کمک کنند. اینکه استان‌های دیگر این طرح را انجام می‌دهند یا خیر، برای ما مهم نبود و ما با توجه به مرزی بودن استان، تصمیم قاطع گرفته بودیم که آن را اجرایی کنیم؛ کمااینکه سازمان این دستورالعمل‌ را داده و جزئیات آن کاملا شفاف است، از صافی‌های نظارتی رد شده و برای اجرا آمده است.»

 «دکتر حسین حیدری» ادامه می‌دهد: «آنها برای کسب آمادگی ۲ ماه فرصت خواستند و ما هم این فرصت را به آنها دادیم. بعد از ۲ ماه دوباره جلسه گذاشتیم و منجر به این شد که بیش از ۴۰ داروخانه‌ را به هیات بدوی دادیم. در ادامه حاشیه‌هایی درست شد و تحصن کردند. دفتر نظارتی ورود کرد. دوباره جلسه گذاشتیم و گفتیم از این همه اقلام دارویی که در چرخش است، شما اولویت‌دارها را به ما بگویید که کدام را رصد کنیم؟ ما یک قدم جلو گذاشتیم شما هم یک قدم بردارید و بگویید آنهایی که حاشیه‌دار و اولویت‌دار هستند را مشخص کنید؛ یعنی تا این حد با آنها راه آمدیم. در ادامه با رئیس اتحادیه خودشان اختلاف پیدا کردند و رئیس صنفشان عوض شد. شخص با انرژی‌تری آمد و دستور صادر کرد که کسی آمار ماهانه به اداره کل ندهد.»

اقدام دکتر رستمی، مصداق بارز تخلف بود

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه درخصوص جزئیات بسته شدن داروخانه یکی از داروخانه‌داران استان، تصریح می‌کند: «زمانی که بنده در دفتر دارو و درمان بودم، آقای دکتر رستمی داروخانه خود را با هزار مکافات از ایلام به کرمانشاه انتقال داد. یک روز در دفتر نشسته بودم و دیدم یک لیست با خود آورد و با یک ادبیات خاص خودش اعلام کرد که من از شرکت پخش ایلام دارو آوردم، بگویید من را به عنوان خلاف‌کار بگیرند. از ایشان خواستم که با این ادبیات صحبت نکند، چون ما به دنبال شر نیستیم. مگر سامانه دارویی وجود ندارد؟ مبداء و مقصد دارو باید با هم هماهنگ شود و سازمان باید در جریان باشد. شما در ۳ مرحله این حجم زیاد دارو آوردید و در سامانه هم ثبت نکردید، تکلیف ما چیست؟ وقتی عملاً تخلفی را که انجام دادی در دفتر من به شکل مستقیم بازگو می‌کنی، یعنی اداره کل عرضه‌ی برخورد با شما را ندارد.»

وی می‌افزاید: «ایشان گفتند که من را به عنوان خلافکار تحویل دهید تا ببینم چه کسی می‌خواهد با من برخورد کند؟ در واقع قصد ایشان تحقیر ما بود که به همین دلیل من این مساله را از طریق تعزیرات پیگیری کردم. آنها ورود کردند و دیدند که داروها در سامانه نیست و هیچ‌کدام از داروها را که بالای ۳۰۰ میلیون تومان بودند، با هماهنگی اداره کل نیاورده است. طبق حکم تعزیرات برای هر ۳ مرحله‌ای که اقدام به خرید دارو کرده بود، پرونده تشکیل شد و در نهایت رأی به قاچاق آنها داده شد. حالا ایشان از این طرف بام افتاده و می‌گوید که می‌خواهم فلافل‌فروشی بزنم و این حرف‌ها... .»

آیا دستورالعمل نسخه‌نویسی انحصار است؟

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای دستورالعمل نسخه‌نویسی دامپزشکی باعث ایجاد انحصار می‌شود، پاسخ می‌دهد: «در این حوزه اگر کوتاهی شده است، ما ورود می‌کنیم. چه ایرادی دارد؟ اگر انحصار ایجاد شده، وظیفه ماست که ورود و از آن جلوگیری کنیم. ما حاکمیت هستیم و در دامن داروخانه‌ها و شرکت‌ها قرار نگرفته‌ایم. آن چیزی را که سازمان دامپزشکی به عنوان دستور به ما ابلاغ کرده، ما اجرا می‌کنیم. فرض کنیم که حرف ایشان درست باشد و به منظور مقابله با انحصار اقدام به این کار کرده باشند، اما نباید برای من توضیح می‌داد که این گرفتاری ایجاد شده است؟ از طرفی فقط همین یک داروخانه باید بگوید که انحصار ایجاد شده است؟ ما نزدیک به ۸۰ داروخانه داریم. ایشان یک مقدار خودش را تافته جدابافته می‌دید و گفته بود که من به اداره کل می‌روم و می‌گویم که این کارها را کرده‌ام، ببینم چه کسی می‌تواند با من برخورد کند؟!»

دکتر حیدری خاطرنشان می‌کند:‌ «اینکه داروخانه‌داران می‌گویند وقتی مجبور می‌شوند از یک حوزه خرید کنند، متضرر می‌شوند، صحیح است اما آیا نباید به اداره کل اطلاع دهند که با استان مبداء و مقصد هماهنگ کنیم؟ تا لیست بدهند و موافقت شود و دسترسی داده شود و در سامانه ثبت شود؟ چون ما استان مرزی هستیم و همواره ظن قاچاق وجود دارد. اگر کار قانونی انجام دهیم، کسی ضرر می‌کند؟ در سامانه خدمات دارویی هرگونه جابه‌جایی دارو باید ثبت شود که متاسفانه ایشان در آنجا ثبت نکرده و برگه قرنطینه هم ندارد. درواقع مجوز قرنطینه‌ای برای ایشان صادر نشده و ما نمی‌دانیم که داروها را در چه شرایطی جابه جا کرده‌اند؟ آیا اصلا با وانت آورده‌اند یا با خودرویی دیگر؟»
 
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
8
15
خیلی ی قضیه ساده رو بزرگش دارید میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
52
20
مرحبا دکتر حیدری
مجری قانون و البته همراه دامپزشکان بخش خصوصی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
7
34
خودتون رو به خواب نزنید دامپزشکی رشته ای نیست که بیشتر از یه برقکار ساختمان پول بده بچه های مردم رو بی خود علاف نکنید.این رشته مثل مواد مخدر خانمانسوز است.الان سیب زمینی تنوری بفروشی بهتر از آن است که تو آذربایجان غربی دامپزشک باشی.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
11
34
آقای دکتر تکلیف شما میدونی چیه ؟؟ اینه ک مبارزه کنی با گرون فروشی شرکت پخش ،اما چرا اینکارو نمیکنی ؟؟ هر دو نوع دارو کرمانشاه و شهر مجاور یک تاریخ تولید دارد اما چرا شهر مجاور ۷۰ درصد آف میده ؟؟؟ خیلی واضحه ،شرکت پخش کرمانشاه گران فروش است چرا مقابله نمیکنید؟
دامپزشک دولتی
|
United States of America
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
3
25
کل سیستم توزیع و فروش داروی دامپزشکی در ایران اشتباه است و در هیچ کشور دیگری نیست. اصلا وجود داروخانه دامپزشکی و تحویل این داروها به دامدار و مرغدار، چه معنایی دارد جز بازی با جان و سلامت مردم کشور که قرار است این داروها را در هر وعده ی غذایی نوش جان کنند.
یا کل جهان اشتباه میکند که داروی دامپزشکی فقط در دست دامپزشک است یا شما اشتباه میکنید که در هر دامداری یک اتاق پر از دارو های مختلف دارید که توسط کارگر ها و به سلیقه ی سرکارگرشان به وفور تزریق میگردد.
سازمان دامپزشکی کشور چرا به سلامت مردم بیشتر از منافع فروش شرکت های دارویی توجه نمیکند؟
چون جهادی که بالای سر ماست، از این حرف ها سر در نمیاورد. .................
پاسخ ها
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
بانظر شما کاملا موافقم . این داستان هم مثل بقیه امور که وقتی به مشکل جدی برمیخورن یه دستورالعمل براش درست میکنن . سیل عظیم فارغ التحصیلان ، احرای اصل ۴۴ و واگذاری به بخش خصوصی ، رانت و رشد قارچ گونه شرکتهای دارویی و هزاران دلیل دیگه همه رو بدبخت کرده . این سرنوشت خیلی از مادامپزسکاست و دکتر رستمی اولین و آخرین نخواهد بود. ................ بنظر ادامه ندادن این بحث خیلی خیلی بهتره
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
38
13
سلام
وقت بخیر
آقای دکتر حیدری شفاف مسئله را بیان کردید.
قانون حتی اگر اشتباه هم باشد، ملزم به رعایت آن هستیم، و باید اگر اشکال دارد، نسبت به پیشنهاد و رفع آن اقدام کرد.
درست گفتید، با توجه به یارانه ای که روی دارو بوده، امکان قاچاق آن به خارج از کشور زیاد است، و باید با جدیت رصد شود. و این امر در استانهای مرزی خیلی جدی تر است.
پاسخ ها
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
بله بحثی در این مورد و قاچاق و .. اینها نیست اولا این دارو یارانه ای نبوده و نیست دوما به مصرف رسیده توسط بهره بردار
بحث این این دارو دارو مجاز و داخل سیستم دارویی بوده فقط چون شرایط خریدش توسط شرکت دیگه تی بهتر بوده خریداری شده
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
دامپزشک محترم ظاهرا اطلاع ندارید . یارانه ای وجود ندارد والا آلبندازول ۲۸ هزارتومنی ۱۴۰ هزار تومن نبود .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
18
8
دکتر حیدری زمانی که دارو درمان بود بیشترین همراهی رو با بخش خصوصی داشت
همراه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
18
10
سلام
فرمایشات آقای دکتر حیدری مُر قانون است. مگر اینکه بخواهیم قانون را مثل آن شخص کنار بگذاریم. ضمنا برای صحبتها بایستی سند معتبر ارائه شود که آیا واقعا در استان کرمانشاه تخفیفات و مدت کمتری ارائه میگردد! این شانتاژ خبری لازم به روشنگری میباشد. گاها آن شخص مورد نظر متقاضی شرایط خاصی بود که بتواند داروخانه های اطراف خود را شکست دهد و موافقت نشد و باعث خصومت شخصی گردید.
ضمنا اگر که شرکت خاصی که همه آنرا میشناسیم مبادرت به ارائه محصولات به مصرف کننده و مرغدار میکند، و ککش هم از این قضایا نمیگزد! با خود ایشان برخورد نماییم. بقول معروف گنه کرد در بلخ مسگری ، به کرمان زدند گردن آهنگری. مثل اینکه تخلفی در یک داروخانه ای یا... نسبت به پخش صورت بگیره و بخواهیم با بقیه اون صنف مثل اون یک داروخانه برخورد شود! مساله بسیار واضح و مشخص است. مشکلات دامپزشکی را گم کرده ایم و فقط بدنبال حمله به قشری خاص افتاده ایم و مثلا حتی هیچکس توانایی جلوگیری از تحویل قانونی یا غیر قانونی دارو به مصرف کننده و مرغدار در برخی پخشهای خاص را ندارد و به همین راحتی بخش بزرگی از سفره صنف داروخانه و مایه کوبی در استانها را گرفته اند و ما چسبیدیم به اخبار کذب شخصی خاص!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
گنه کرد در بلخ آهنگری ، به کرمان زدند گردن مسگری
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
مرررررر قانون فقط همینجاست ؟
مررررقانون این نیست که پروانه های غیرقانونی صادر نکنن ؟ مررر قانون این نیست که شرکتهای معظم رو هم ممیزی کنن ؟ مرررر قانون نیست شرکت پخش بدون مسوول فنی باشه و ده ها مرررر دیگر . مشکل تفسیر شما و امثال شما از مرررر قانون ه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
1
8
....................
***اقای دکتر ایا فقط ایشان در استان ویا مملکت بنابر ان دستورالعمل شما ؛بنابر نظر شما تخلف(کلمه ایی که شما فرمودید) کرده اندپس برخورد لوکالی خود همان ظلم وبی اعتدالتی است
****اقای دکتر در ان دستور العملی که فرمودید ایا فقط یک بند وماده دارد ؛ایا فکر نمیکنید شما که خود را موظف به اجرا ی دستورالعمل میدانید،چرا به دیگر مواد عمل نمیکنید
...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
3
7
یکی از بزرگترین ایرادات سازمان دامپزشکی بنا بر یک ایده موهون اجرای اصل ۴۴است بدون فهم دقیق اصل ۴۴ وانهم در مورد مسایل بهداشتی وبهداشت ومخاطرات جامعه
به همین دلیل افزایش بی حد وحصر شرکتهای پخش کننده استانی است که متاسفانه در نهایت درراستای تامین مالی شرکت اجبار به فروش دارو به صورت بی ضابطه ومغایر با اهداف سازمان دامپزشکی را در بر خواهد داشت
پس اگر قرار است قانونی انجام شود(که قانون نیست)بایست جوانب را نیز در بر بگیرید
بنابر همان قانون اصل ۴۴که ایشان میفرمایند نیز کسی نمیتواند یک داروخانه را مجبور به خرید وفروش بر اساس موازین ایشان کند
دكتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
12
8
اقدام جدي مديركل استان كرمانشاه بسيار قابل تقديره. آيا داروخانه هائي كه تخفيفات آنچناني ميگيرند به هنگام فروش هم تخفيف آنچناني ميدن. اون فرد و افراد مشابه همون به كه فلافل بشن ببينيم تو فلافل هم ميتون مثل دارو ......... كنند.
پاسخ ها
دامپزشک
| France |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
دوست عزیز وقتی تفسیر و تحلیل مسائل بدست افرادی میفته که مثل شما دارن تفسیر میکنند خیلی راحت میشه تا ته این ماجرا رو خوند.
فقط صرفا جهت اطلاع جنابعالی عرض کنم که اول اینکه گذشت دورانی که شرکت ها تخفیف های آنچانی می دادند. دوما اون تخفیف اگه قرار بود برای مصرف کننده داده بشه از قیمت روی جلد کم میشد و با قیمت پایین تری عرضه میشد. بهتره در جریان باشید این تخفیفات که در حال حاضر خیلی جزییه بیشتر به عنوان مشوق داروخانه ها برای خریده نه برای لحاظ شدن در قیمت فروش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
8
5
شیر مادر و نان پدر حلالت
خیلی خوب جواب دادی بحثی توش نمونده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
5
12
شما که مثلا پدر مجموعه هستید چرا راهنماییش نکردید ؟!
..........‌.....
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
ای بابا این چه فرمایشه ی. قطعا ............... وگرنه خدایی دکتر حیدری اهل مشورت هستند و همیشه دوست دارن کار با خرد جمعی حل بشه. تا اونجایی که بخش خصوصی ها با هاش چه در شهرستان چه در دارو درمان ارتباط داشتیم.
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
2
10
یک سوال خیلی مهم

چرا اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از شرکت پخش استانی ایلام بخاطر توزیع دارو و تحویل دارو به داروخانه دکتر رستمی شکایت نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر بخشی از این تخلف توسط اون شرکت انجام نشده

این سوال خیلی مهم است تعریفی که از قاچاق داره گفته میشود شامل اون شرکت مگه نیست ؟؟؟؟؟؟
اون شرکت مگر اطلاع نداشته توزیع دارو در استان دیگر خلاف و قاچاق است ؟؟؟؟؟
بهتر است اداره کل استان کرمانشاه در اولین فرصت از اون شرکت با عنوان قاچاق شکایت کند
مگر اینکه ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
ایشون داروهای رو به اسم داروخانه های سابقش در ایلام خریده و مقصد فاکتور و سامانه خدمات دارویی داروخانه ایلام هست نه کرمانشاه پس اداره ایلام باید توضیح بده چرا شرکت ها به داروخانه آیی که وجود ندارد دارو فروختن
ناشناس
|
Luxembourg
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
3
10
....................
شما وظیفه دارید در آن اتاق بنشینید و به سخن مردم و ارباب رجوع گوش فرا دهید و مشکلاتشان را حل کتید حالا یکی خیلی با کلاس و با ادب سخن میگوید و یکی به اصطلاح کوچه خیابانی ولی شما باید همیشه به زبانی که دولت موظفتان کرده سخن بگویید یعنی زبان حل مشکل
.......................
و اما بقیه داستان یک دستورالعملی از سازمان دامپزشکی در زمان دکتر ماکنعلی می آید و بدون اینکه با ذینفعان و کسانی که باید آن را رعایت کنند مشورت بشود به آنها دو ماه وقت میدهید که خودشان را با دستورالعمل ناپخته ابلاغی رئیس سابق سازمان منطبق کنند چطور است که برای تاجران گوشت و مرغ و تخم مرغ هزاران ساعت جلسه تفاهم میگذارید ولی به دامپزشکان که میرسید فقط باید اجرای مر قانون را پیگیری کنید دامپزشکان از سیاره دیگری آمده اند یا مال این آب و خاک نیستند

مدیر کل بجای اینکه استقبال کند از این اعتراض و به دنبال این برود که چرا باید یک محصول از یک شرکت در دو استان تفاوت قیمتی شصت درصدی داشته باشد به دنبال درست صحبت کردن یک داروخانه دار است
...................
وقتی نحوه نگرش شما این است طبیعی است که تصور شما از بخش خصوصی نباید چیزی فراتر از کارکنانتان باشد خاطرتان باشد بخش خصوصی از دولت حقوق نمیگیرد مثل شما بلکه خودش وظیفه دارد معاش خود و خانواده اش را تامین کند و وقتی قانونی مثل قانون شما اشتباه باشد یا ناقص باشد باید بالاخره یکی اعتراض کند همین که اعتراض کرد تافته جدا بافته است؟ همین که اعتراض کرد تمام مساعی خود را بکار میگیرید تا وی را سر جایش بنشانید؟ لطفا تعریف غلط از حاکمیت ارائه ندهید وظیفه حاکمیت حفاظت و تامین منافع ملت است نه اجرای بدون چون و چرا و چشم بسته قانون بروید خدا را شکر کنید که اعتراض را پیش خودتان آورده خوب بود به نهادهای بالاتر میکشاند مثل انجمن تخم مرغ که زد تمام قانون مصوب سازمان دامپزشکی در مورد تخم مرغ را لت و پار کرد و شما هم عوض اعتراض تشکر هم کردید از آنها
..................
سال دیگر را که می‌داند حساب؟
یا کجا رفت آن که با ما بود پار؟
سلام جناب دکتر حیدری بنده همکار بخش خصوصی هستم
|
Spain
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
4
سلام مجدد. در استان کرمانشاه فاجعه در حال رخ دادن هست. داروخانه داروی قاچاق غیر بخش استانی پیش کش، غیر پخش کشوری بدون نسخه به دامدار میده، بدون ویزیت دامپزشک مثل نقل و نبات آنتی بیوتیک میدند. بنده در استان کرمانشاه درمانگاه دارم. اگر من در طول روز ۱۰ مراجعه کننده دارم پنج دارو خانه شهر هر کدام ۱۰۰ مراجعه کننده دارند. همکار داروخانه دار، راحت جلوی داروخانه درمان می‌کند. اعتراض میکنم شبکه و اداره و نظام می گویند مدرک بیارید. آیا میتونم کارم رو تعطیل کنم یک صندلی بگزارم رو به روی داروخانه ها و فیلم بگیرم. اصلا مگر رصد این موارد به عهده درمانگاه دار هست. پس وظیفه شما سه نهاد دولتی چیست. بنده از برخورد با این قاچاق چی داروخانه دار بسیار بسیار خرسند شدم. امیدوارم از درمانگران غیر مجاز خصوصا داروخانه ها هم چنین پیگیری بشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
2
5
من واقعا متوجه نمیشم دوستان از چی ناراحت هستند تخلف کرده باهاش برخورد شده خوبه دامدار های شهر دکتر رستمی و کلینیسین ها همه تصمیم بگیرن از یک استان دیگه داروها شونو تهیه کنند اونوقت خود رستمی شاکی نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
3
4
صحبت های آقای دکتر حیدری کاملا درست است و گاهی اوقات همکاران بخش خصوصی از خلا قانونی سوء استفاده می کنن و به کارکنان ادارات توهین هم می کنند.
اما یک ایراد اساسی به سازمان وارد است که دستورالعمل هایی که صادر میکنه بیشتر به درد خود تهران میخوره.
مثلا الان مسئول فنی مرغداری ها حتما باید مال همون شهر باشه و خارج از شهرستان به سامانه اون شهر دسترسی نداره و یک انحصار ایجاد شده و کل مرغداران شهرستان فقط باید به همون دکتر مراجعه کنن.
یا همین تهیه دارو که حتما باید از تنها مرکز پخش استانی باشه و اون مرکز پخش هرکاری که بخواهد میکند.
DVM
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
4
3
سلسله اتفاقات افتاده از نامه و رفتارهای مهدی رستمی و ازطرف دیگه صحبت های سوال برانگیز ............ ماجرا به نظر طرح چینی شده از طرف این افراد در ابتدا به قصد تخریب وجهه ی مدیریت ودارو درمان استان بعد از تغییر مدیر کل دامپزشکی کشور و بعد در جهت زیر فشار گذاشتن افراد محترم اداره برای باز کردن ورود دارو و واکسن به استان ............ هست که به امید خدا با هوشیاری بچه های دارو درمان ومدیریت محترم راه به جایی نخواهند برد.
ابراهیم مستجابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
4
با سلام به عزیزان همه راست می گویند منتها هرکس با دید خودش یکی میگوید مر قانون را باید اجرا کرد بنوعی درست میگوید ادیگری میگرید من این دارو رابا همان شماره بچ تولید وباهمان تاریخ تولیدوتوسط همان کارخانه یا شرکت را از استان دیگر ارزان تر می خرم این هم درست می گوید وخیلی مطالب دیگر بحث این است که اصل موضوع وروال کار ودستورالعمل ها و......نه با شرایط جهانی مطابقت دارد نه با دستو رالعمل های سازمان بهداشتی جهانی (o I E ) j مطابقت دارند و..........بلکه باستناد روال غلط برخی از کشور های غیر قابل استناد نظدر ارمنستان ادربایجان افغانستان عراق و......دستر العمل های غیر اصولی تنظیم کرده اند که در نهایت هم برای خودشان مشگل درست کرده اند هم تعدادی از دکترهای دامپزشک را باسم داروخانه داران دجار مشگل کرده اند وهم ایجاد مقاومت های مختلف دارویی را در دامها ودامداریها ومرغداری اشاعه می دهند وبهداشت انسانی رادچار مخاطره می کنند این بحث مفصلی رامیطلبد و تغییرات اساسی بنحوی که به هیچ کس وجامعه ضرری وارد نشود نیاز به اصلاحات اساسی دارد
پاسخ ها
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
با فرمایش دکتر مستحابی بعنوان یک تولید کننده با اخلاق کاملا موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
2
5
متاسفانه بعضی ها تا موقعی که قانون به نفع آنهاست سر و صداشون درنمیاد، ولی وقتی قانون و اجرای عدالت به ضررشون میشه نه اجرای قانون را برمی تابند و نه اجرای عدالت را!
موسی خانی حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
3
مشکل اساسی کشور قانون گریزی است خود قانون گزار در اجرای آن درمانده است دارویی که در فارماکوپه یک کشور ثبت شده چرا باید قاچاق محسوب شود این ترفند شرکتهای دارویی و پخش استانی است که در جهت منافع مالی خود بر سازمان عقاید خود را تحمیل میکنند سازمان بهتر بود برای فروش داروی بدون نسخه یک فکری بکند تا عین نقل و نبات در دامداریها و غیره مصرف و وارد زنجیره مصرف انسانی نشود در ضمن اغلب داروخانه های شهر ما در آذربایجان در ظاهر مسول فنی اشان دامپزشکه فروشنده ها اغلب مدرک دیپلم هم ندارند ضمنا .................................
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
0
3
مشکل اصلی اینه که شرکت پخش موصوف می تونه بدون مشکل بین دو استان همدان و کرمانشاه دارو منتقل کنه چون در هر دو استان شرکت پخش داره ، در ضمن جناب مهندس خزایی هم داروخانه داره و هم مرکز واکسیناسیون که داره ، داروها و واکسن ها بدون واسطه و با تخفیف بیشتری توزیع میکنه که می تونید آمار فروش داروخانه اش را مقایسه کنید با بقیه داروخانه ها و از همه بالاتر اینکه ...................
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
1
2
تنها راه چاره تجمیع هست . درحال حاضر هم درمانگاه ها بوفور داذو می فروشند و هم داروخانه ها درمان می کنند . چه مانعی برای تجمیع هست ؟ پاسخ کاملا روشنه ،قدرت ماورایی شرکت های تولید و وارد و پخش کننده . البته اونا هم از ابتدا این روز رو نمیدیدن چه بسا اگر میدونستن ورود نمی کردند . الان هم برای بقا باید بچنگند . ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف یعنی یا دامپینگ یا آب قاطی دارو کردن یا قیمت دارو غیر واقعی بودن
بهروز خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
باسلام
اگر دارویی مورد نیاز منه کرمانشاهی باشه باید قیمتش با استانهای دیگه فرق کنه؟؟این دارو که براساس نیاز تقسیم نشده که استانی دیگه اونقدر اضافه داره که به استان دیگه هم بتونه بده ...اینم خودش خلاف نیست؟تمام این موارد به خاطر عدم مدیریت توضیع مناسب نیست ؟؟این همون رانت هست که سیستم کل کشور درگیر اون هست ...اقای دکتر رستمی به کارت ادامه بده برادر من فلافل فروشی هم درگیرهمین پارتی بازی وزد وبندها هست سعی کن از همین سایه بان ها روی سره خودت بهره بگیری ....این موضوعات عمریه تو زندگی ایرانی هست وخواهد بود
نظر شما
ادامه