کد خبر: ۶۸۲۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: دامداران دهستان فرومد گلایه‌مند از نبود دامپزشک در این منطقه هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، روستای فرومد به‌عنوان مرکز دهستان فرومد یکی از روستاهای لب مرزی استان سمنان است که در فاصله 130 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میامی واقع شده است. دامپروری در کنار کشاورزی یکی مشاغل اصلی مردم منطقه فرومد است و بنابراین نیاز به دامپزشک برای دهستان فرومد از ضروریات است.

با توجه به اینکه برای معالجه دام، مردم نمی‌توانند دام و طیور خود را از این شهر به آن شهر ببرند و دهستانی با این وسعت، برای مداوا دام و طیور به دامپزشک نیاز دارند.

مردم ساکن در دهستان فرومد از توابع شهرستان میامی از نبود دامپزشک در این منطقه گلایه دارند و این موضوع در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنان برای رسیدگی به دام‌های آن‌ها تبدیل شده است.

یکی از اهالی دهستان فرومد گفت: با توجه به اینکه شغل مردم اغلب کشاورزی و دامپروری است، نیاز هست پزشک دامپزشکی در این بخش حتماً استقرار داشته باشد و در دسترس اهالی باشد.

وی با بیان اینکه چرا 10 روستای منطقه فرومد حتی یک دامپزشک ندارد افزود: اگر دامی بیمار شود با توجه به نبود دامپزشک احتمال تلف شدن هست و ما از مسئولان می‌خواهیم برای این دهستان فکری کنند و پزشک برای این منطقه در نظر بگیرند.

دامداران و کشاورزان در خط مقدم جبهه اقتصادی و تأمین امنیت غذایی قرار دارند، بنابراین باید به این قشر توجه ویژه شود و اگر دامپزشکی نباشد که در اسرع وقت و به موقع بیماری دام‌ها را تشخیص دهد امکان سرایت بیماری به کل دام‌ها وجود دارد و این مهم علاوه بر خسارت به دامدار می‌تواند به کاهش تولید گوشت در منطقه نیز بیانجامد.

اما «دکتر حمیدرضا حسینی»، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در مورد علت نبود دامپزشک در دهستان فرومد این‌گونه توضیح می‌دهد: پست دامپزشکی دهستان فرومد عملیات پیشگیرانه واکسیناسیون دام انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 45 هزار رأس دام بر مبنای نوبت سر در دهستان فرومد واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در مورد به‌کارگیری دامپزشک در منطقه دهستان فرومد نیز گفت: فراخوانی در این زمینه اعلام کرده‌ایم و به‌زودی یک دامپزشک طرح نیروی انسانی را برای منطقه دهستان فرومد به‌کارگیری خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه مشکل به‌کارگیری دامپزشک دهستان فرومد رفع شود گفت: با به‌کارگیری یک دامپزشک مباحث درمانی ویزیت دام دامداران فرومد و روستاهای تابعه آن رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: تا زمانی که دامپزشک در این منطقه به‌کارگیری شود مردم می‌توانند به صورت موردی بر اساس تماس‌هایی ک ه مردم با مرکز دامپزشکی میامی می‌گیرند بحث ویزیت موردی و درمان دام‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: علیرغم تمام پیگیری‌های انجام شده اما تاکنون نتوانسته‌ایم از طریق بخش خصوص برای احداث کلینیک دامپزشکی را در حوزه دهستان فرومد اقدام کنیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
5
آخه گرمسار خودش دانشکده دامپزشکی داره اگه منطقه نیاز داشت الان پر از دامپزشک بود استان کویری سمنان دو تا گوسفند داره که اون هم برای دامپزشک که اون همه زحمت کشیده و با پول خودش عمر و چشم و وقتشو گذاشته صرف نمی کنه بیاد بره اونجا کلینیک بزنه.گوسفند رو دارخانه ها درمان می کنن.شتر هم باشه کسی آنچنان سر درنمیاره باز داروخانه ها زحمتشو می کشن.همه واقعیت ها گفته نمی شه.دامپزشک رو دولت له کرده بعد میگه بیا برو فلان جا طبابت کن ........................ یه قرون به پایان نامه ما پول نداد ولی کلی انتظارات بی خود داره.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
2
خب اونا پنج کیلومتر با داورزن فاصله دارن و دامپزشکای داورزن منطقه رو پوشش میدن
نظر شما
ادامه