کد خبر: ۶۸۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: جلسه ساماندهی وضعیت بهداشتی واحدهای نگهداری و پرورش اسب و باشگاه های سوارکاری استان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در جلسه ساماندهی وضعیت بهداشتی واحدهای نگهداری و پرورش اسب و باشگاه های سوارکاری استان که با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، «دکتر فیروزی» معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولین هیأت سوارکاری استان برگزار شد، «دکتر امیر حسین بهداد» مدیر کل دامپزشکی استان بر ضرورت جلوگیری از رشد قارچ گونه مراکز نگهداری و باشگاه های سوارکاری غیرمجاز و لزوم برخورد با مراکزی که بدون پروانه قانونی از مراکز ذیربط اقدام به نگهداری اسب می نمایند تاکید کرد و افزود: این مراکز نگهداری غیرمجاز می‌توانند به ‌عنوان کانون خطر بیماری مشمشه برای بهداشت عمومی جامعه کاملاً خطرساز باشند، از این رو دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به ساماندهی این مراکز و تعطیلی و پلمب مراکز غیر بهداشتی و غیر مجاز اقدام نمایند.

در این جلسه مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان نسبت به تهیه لیست مراکز و باشگاه های سوارکاری مجاز اقدام نمایند و معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان نیز لیست مراکز پرورش مجاز استان را احصاء و به این کارگروه اعلام نمایند و مسئولین هیأت سوارکاری و مسئولین صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز نسبت به ترویج و پیگیری امورات بیمه مربوط به باشگاه‌ها و مراکز پرورش اقدامات عملیاتی لازم را انجام دهند.

از دیگر مصوبات مهم این جلسه در خصوص مسئولین بهداشتی دامپزشکی بود که در آن تاکید شد، ادامه فعالیت کلیه مراکز پرورش و نگهداری اسب و باشگاه های سوارکاری در استان منوط به حضور دائمی مسئولین بهداشتی دامپزشکی در این مراکز خواهد بود و واحدهای غیرمجاز نیز باید در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع قانونی اقدام نمایند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
در استان آذربایجان شرقی همچین اتفاقی نیست و حتی باشگاه های استان از همکاری سر باز می‌زنند. بجای تهیه خوراک رسانه ای که اتفاقا فرداها بلایی برای دامپزشکی خواهدشد بهتر است بدنبال عملکرد باشیم. و در عالم واقعیت این ایده بسیار عالی را به کرسی بنشانیم نه اینکه صرفا حرفی در فضای مجازی و رسانه ای گفته باشیم.
نظر شما
ادامه