کد خبر: ۶۷۷۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: سال‌های اخیر بودجه‌های پژوهشی مشکل‌ساز شده و اختصاص بودجه برای فرصت‌های مطالعاتی پژوهشگران ایرانی کمرنگ‌تر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر افشین جوادی» متولد ۱۳۵۰ شهر ارومیه، متخصص بهداشت مواد غذایی و دانشیار پایه ۲۴ در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد تبریز بوده و به‌تازگی اغلب در زمینه باقیمانده داروهای دامپزشکی در مواد غذایی، طراحی یا توسعه روش‌های مناسب برای جست‌وجو و اندازه‌گیری باقیمانده داروها و سموم در مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی و بهداشت و صنایع مواد غذایی با منشأ دامی فعالیت پژوهشی دارد.

وی که از سال ۱۳۷۵ تدریس در دانشگاه را آغاز کرده و راهنما یا مشاور بالغ بر ۱۵۰ عنوان پایان‌نامه و حدود ۸۰ مقاله بوده است در هفته پژوهش ۱۴۰۰ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحدتبریز از او تجلیل شد.

جوادی، چاپ مقالات در مجلات معتبر خارجی و داخلی را دلیل اصلی انتخابش به‌عنوان پژوهشگر برتر و برگزیده عنوان و درباره تازه‌ترین فعالیت‌ها و موفقیت‌های علمی و پژوهشی خود توضیح داد: بیشترین علاقه‌ام به تحقیقات در زمینه مواد غذایی است و تازه‌ترین تحقیقاتم بیشتر در زمینه کنترل کیفی مواد غذایی و باقیمانده داروهای دامپزشکی در گوشت و فرآورده‌های دامی است و طراحی روش‌های مناسب برای جست‌وجو و اندازه‌گیری باقیمانده داروها و سموم در مواد غذایی از عمده‌ترین تحقیقات این‌جانب بوده است.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد تبریز در پاسخ به این پرسش که نقص‌ها و کمبودهای کنونی عرصه پژوهش و فناوری کشور و بایدها و نبایدهای این حوزه را چه می‌دانید؟ بیان کرد: بودجه‌های پژوهشی کم و مبالغ ناکافی و بوروکراسی‌های اداری برای استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی ازجمله موانع بر سر راه پژوهشگران است به‌ویژه در سال‌های اخیر بودجه‌های پژوهشی مشکل‌ساز شده و اختصاص بودجه برای فرصت‌های مطالعاتی پژوهشگران ایرانی کمرنگ‌تر شده است.

دانشیار پایه ۲۴ در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره انتظارش به‌عنوان پژوهشگر از مسئولان بالادستی به‌ویژه دولتمردان عنوان کرد: تأمین مالی و معشیتی اعضای هیئت علمی و افزایش بودجه پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به محدودبودن منابع مالی دانشگاه و وابستگی آن به شهریه دانشجویان ازجمله انتظارات هر پژوهشگری از مسئولان است.

جوادی درباره شاخص‌های رشد و توسعه عرصه پژوهشی کشور و انتقادها و پیشنهادهای سازنده در این زمینه متذکر شد: برای تحقیق و پژوهش مثمر نیازمند انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بین‌المللی هستیم و باید در زمینه مبادله دانشجو و استاد و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای آشنایی با تکنیک‌های جدید آزمایشگاهی و دستگاهی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بین‌المللی همکاری داشته باشیم.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد تبریز اضافه کرد: برای پژوهش نیاز به آرامش فکری و روانی است؛ بنابراین تأمین این شرایط حداقل خواسته پژوهشگران از مسئولان مربوط است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
3
سلام استاد عزیز خسته نباسید ارزوی موفقیت دارم برای حضرتعالی عادل بصیری اسداباد
آشنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
0
سلام
خدمت استاد ارجمند باید دست مریزاد گفت که علی رغم‌ مشغله های فراوان کاری و هنری همچنان در تحقیقات سرآمد هستند. محض اطلاع استاد در آواز پاپ دستی بر آتش دارند و صاحب سبک. احسنت مجدد.‌پیروز و سربلند باشید
دکتر مهدی زینالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
0
استاد گرامی اقای دکتر جوادی عزیز ، خوش اخلاق و باحوصله دلسوز و باسواد . یاد دوران دروس کشتارگاه صبح ساعت ۵ بخیر با ایشون میرفتیم بازرسی گوشت
نظر شما
ادامه