کد خبر: ۶۷۴۶۶

حکیم مهر: معاون سلامت دامپزشکی کردستان در مورخه 15 آذر 1400 از بازدید تیم کارشناسی سازمان دامپزشکی در معیت کارشناسان اداره کل دامپزشکی از کارخانه شیر پاک آرا سنندج خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، معاون سلامت دامپزشکی کردستان از بازدید تیم کارشناسی سازمان دامپزشکی در معیت کارشناسان اداره کل دامپزشکی از کارخانه شیر پاک آرا سنندج خبر داد‌.

«دکتر ناصر مخدوم» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان اعلام کرد در این بازرسی که جهت صدور کد IR در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آذر ماه انجام شد وضعیت کارخانه ارزیابی و الزامات GMP و فرآیندی بطور کامل بررسی شد.

وی عنوان کرد جهت صدور کد IR فرآیند تولید شیر خام از دامداری تا کارخانه و محصول نهایی نظارت و ارزیابی بر اساس الزامات اتحادیه اوراسیا انجام می شود.

مخدوم افزود از آنجائیکه اتحادیه اوراسیا سازمان دامپزشکی کشور را به عنوان مرجع ذیصلاح برای صدور گواهی صادرات فرآورده های لبنی می شناسد لذا کلیه کارخانجات لبنی جهت صادرات فرآورده های لبنی باید کد IR را از سازمان دامپزشکی بگیرند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت قبل از اعزام تیم کارشناسی سازمان دامپزشکی ، کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در طول ۹ ماه اخیر در چندین مورد از کارخانه بازدید ، نواقص شناسایی و اقدامات اصلاحی لازم انجام شده است

مخدوم اظهار امیدواری کرد با دریافت کد IR توسط کارخانه علاوه بر رونق اقتصادی ، کمک به اشتغال و افزایش رقابت ، با تشدید نظارت و  رعایت الزامات بهداشتی صادراتی ، سلامت محصولات تولیدی تضمین و گامی در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه برداشته شود.

گفتنی است که سخت گیرانه ترین ممیزی برای صادرات در صنعت لبنیات داشتن کد IR است

در ادامه تیم کارشناسی سازمان دامپزشکی کشور در تاریخ ۱۵ آذر از گاوداری شیری دشت گل واقع در شهرستان قروه که تامین کننده اصلی شیر چندین کارخانه لبنی  در سطح کشور می باشد بازدید بعمل آورد و راهکارهای لازم و توصیه های بهداشتی به مسئول فنی بهداشتی و مدیریت گاوداری ارائه و بر همکاری گاوداری با کارخانجات لبنی بر اساس الزامات اتحادیه اوراسیا تاکید شد.


 
نظر شما
ادامه