کد خبر: ۶۷۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: وجود سگ های گله و ولگرد در مناطق حفاظت شده باعث فرار و شکار گونه های در معرض خطر انقراض ایران شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کشور ایران در گذشته دارای  ۱۰ گونه گربه سان بوده که به مرور زمان  ۲ گونه از آنها یعنی شیر ایرانی و ببر هیرکانی را از دست داده و اکنون فقط ۸ گونه از آن ها در ایران زیست می کنند .

کاراکل ها از گونه های کمیاب و باارزش ایران به شمار میروند که در معرض خطر انقراض قرار دارند، این موجودات زیبا اگر متوجه حضور یک شکارچی در اطراف خود شوند فرار را بر قرار ترجیح میدهند و بلافاصه اقدام به ترک محل می کنند .

شب گذشته یک قلاده کاراکل در منطقه سبزوار به دست سگ های گله به قتل رسید، دامپزشکان پس از بررسی لاشه کاراکل علت مرگ آن را استرس و ترس اعلام کردند، بنابراین کاراکل موفق به فرار از دستان سگ های گله شده اما استرس ناشی از حمله سگ ها جان این گونه با ارزش را از او گرفته است.

حضور گله های دام و سگ های گله در مناطق حفاظت شده یکی از بلاهای محیط زیستی این روز های کشور است  و تا نسل گونه های با ارزش ایران از بین نرفته نیاز به فکری برای گله داران است .





 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
نکته : آیا طبق گزارشات مردم محلی این سگ ها مال گله بودن؟ پس یعنی شاهد یا شاهدانی برای این موضوع وجود داشته درسته ؟
((محیط زیست درباره گونه های در حال انقراض و نوع رفتار مردم محلی با اونها تا بحال آموزشی به روستاییان و عشایر داده یا نه فقط بلده بیاد شعار بده و ابراز نگرانی کنه ؟!))
- سگهای گله رو صاحب گله باید جلوشون رو میگرفته چرا نگرفته ؟! کجا بوده صاحب گله ؟!چیزی که منه دامپزشک میدونم اینه که صاحب سگهای گله توی بدترین شرایط نزاع میتونه سگهای خودش رو آروم کنه تا حیوان وحشی فرار کنه چرا اینکار رو نکرده ؟ دوست داشته جنگ سگها رو تماشا کنه ؟ یا اصولا براش اصلا مهم نبوده ؟؟!!
لطفا کسانی که فرهنگ روستایی و عرف اون منطقه رو می شناسن پاسخ بدن.
نظر شما
ادامه