کد خبر: ۶۷۳۹۲

حکیم مهر: علت مرگ حواصیل در اطراف یکی از آبگیرهای نهبندان، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محسن آهنی» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از اطلاع رسانی همکاران اداره حفاظت محیط زیست در خصوص مشاهده لاشه یک قطعه حواصیل در اطراف یکی از آبگیرهای شهرستان، اکیپ واکنش سریع شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان به محل اعزام شد.

آهنی افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان پس از استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و رعایت اصول امنیت زیستی، اقدام به جمع آوری و حمل لاشه حواصیل تلف شده به شبکه دامپزشکی شهرستان نمودند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: اکیپ ضدعفونی و شعله افکنی شبکه دامپزشکی شهرستان پس از اعزام به محل نسبت به ضدعفونی کلیه سطوح در اطراف محل تلف شدن حواصیل اقدام نمودند.

آهنی یادآور شد: پس از نمونه گیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان نتیجه آزمایش این حواصیل تلف شده به لحاظ آلودگی به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی اعلام شد.

وی در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده هر گونه تلفات در پرندگان مهاجر و تلفات غیر عادی در طیور بومی مراتب را هرچه سریعتر به نزدیکترین واحد دامپزشکی که در شهر نهبندان، روستای دهک و روستای بندان مستقر هستند اطلاع‌رسانی نموده و یا با شماره تلفن 32622357 تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما
ادامه