کد خبر: ۶۷۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت که ما در این مدت سخنی نگفتیم، چراکه حق هر مجلسی است یک زمانی را در آرامش به سر ببرد تا بتواند برنامه‌هایش را عملی کند اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که خروجی‌ها برای مردم مشکل ایجاد کرده و می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آفتاب‌‌نیوز، «سهیلا جلودار زاده» درباره این‌که مجلس یازدهم بارها روی مسئله وظایف حرفه‌ای نمایندگی تاکید کرده و نمایندگانش شعار حل مشکلات معیشتی و اقتصادی داده‌اند اما بعد از گذشت یکسال ونیم از روی کارآمدن این مجلس چیزی جز طرح‌ها و لوایح مشاهده نشده است که آن‌ها هم تاکنون به سرانجام نرسیده، گفت: متاسفانه از آنجایی که اساس کار این مجلس با شعارهای غیرواقعی و غیرمتناسب با مشکلات مردم آغاز شد، امروز نمایندگان در یک حالت گمگشتگی قرار دارند. به همین دلیل است طرح‌هایی که می‌آورند، ایجاد مشکل می‌کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌هایی که مجلس می‌آورد، با شعارهایی که داده‌اند متناسب است اما نمی‌تواند مشکلات را حل کند؛ یعنی اسم با شعار مناسب است اما برای مردم ایجاد هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: به طور مثال مجلس طرحی درباره فضای مجازی آورد درحالیکه بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شده‌اند و یا در مورد فرزندآوری و حیوانات خانگی طرح‌هایی مطرح شده است که مشکل مردم نیست؛ چراکه بارها مشاهده کردم بسیاری از مردم برای این‌که از مشکلات‌شان فرار کنند حتی ممکن است به یک حیوان خانگی پناه ببرند پس این اقدامات راه حل نیست.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم مردم کشورمان که یک کشور اسلامی است و با یاد خدا دل‌هایشان آرام می‌گیرد، مانند مردم بسیاری از کشورهای دنیا در آرامش زندگی کنند و دغدغه‌ای نداشته باشند، اما مشاهده می‌کنیم این‌گونه نیست و عده‌ای یک دغدغه فکری دیگری دارند. حال ممکن است یک عده بگویند شما که چندین سال سر کار بودید چرا یک فکری نکردید، ما یک فکری کردیم و در مسیر موفقیت هم بودیم اما هر بار یک سنگی جلوی پای‌مان انداختند و مسائلی را به وجود آوردند.

وی تاکید کرد: ما در این مدت سخنی نگفتیم، چراکه حق هر مجلسی است یک زمانی را در آرامش به سر ببرد تا بتواند برنامه‌هایش را عملی کند اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که خروجی‌ها برای مردم مشکل ایجاد کرده و می‌کند.

برخی طرح‌های نمایندگان برای مردم مشکل‌آفرین است/مجلس با شعارهای غیرواقعی دچار گمگشتگی شده است/ خانواده‌های کارگری با وجود افزایش حقوق‌ها باز هم درگیر معیشت هستند

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من به عنوان یک خواهر مسلمان این مسائل را مطرح می‌کنم؛ مثلا در مورد کارگران مشاهده می‌کنیم که امروز مشکلاتی وجود دارد، آنان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم ریال افت ارزش پیدا کرده است که با این شرایط هر چقدر هم حقوق را اضافه می‌کنیم، باز هم خانواده کارگری درگیر معیشت هستند. امروز اگر کارگری بخواهد یک خانه بگیرد با حقوق ماهی ۴ میلیون تومان نمی‌تواند، چه برسد به اینکه کل هزینه‌های زندگی‌اش را بخواهد تقبل کند.

وی با بیان اینکه بهتر است نمایندگان هرچه زودتر به این مسائل اساسی بپردازد چراکه دیگر وقتی نمانده است، عنوان کرد: ما در مجلس دهم بسیاری از مسائل را در برنامه ششم دیده بودیم، به طور مثال اگر همان بحث تامین اجتماعی را در این برنامه پیگیری می‌کردند و از دولت می‌خواستند که آن‌ها را عملی کند می‌توانست به جاهای خوبی برسد زیرا بودجه و برنامه‌اش دیده شده بود.

جلودارزاده درباره بحث شفافیت آرای نمایندگان گفت: ابتدا باید مشاهده کنیم کارکرد یک مجلس خوب و مردمی به چه شکلی است؟ یک نماینده مردمی چه کاری باید انجام دهد؟ بعد درباره این طرح سخن بگوییم، توجه داشته باشید هنگامی که یک کشوری چالش دارد و هر روز دشمنان جدید پیدا می‌کند، یکسری مسائلش محرمانه است و باید در سکوت رأی داده شود و یا در جلسه غیرعلنی مسائل‌اش بررسی شود.

وی تاکید کرد: بعضی‌ها صلاح می‌دانند به دور از هیایو و به دلیل این‌که رقابت‌های منطقه‌ای اذیت‌شان نکند تا کارشان خراب نشود، رأی‌شان مخفی باشد و همه مجلس‌های دنیا هم این را دارند و این امر ضرورت کار نمایندگی است به همین دلیل است نمی‌شود آن شفافیتی که برخی آقایان مورد نظرشان است عملی کرد، مگر این که برای هر مورد خاصی که بخواهند آرا شفاف باشد، یک رأی‌گیری جدا کنند و اگر اکثریت مجلس موافق بود، علنی رأی‌گیری کنند اگرنه غیرعلنی باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
نظر شما را لازم نداریم. شما دوره خودتان چکار کردید؟
نظر شما
ادامه