کد خبر: ۶۷۳۴۹

حکیم مهر: رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از تولید گوشت با منشا گیاهی در گروه شیلات و صنایع غذایی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سید حسین گلدانساز» به تولید گوشت با منشا گیاهی اشاره کرد و گفت: در گروه شیلات و صنایع غذایی همکاران در حال تولید گوشت از مواد گیاهی هستند و نمونه‌های اولیه آن نیز تولید شده است.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ادامه داد: با استفاده از برگ چغندر قند که تقریبا دورریز است و برخی گیاهان دیگر تولید این پروتئین انجام شده و چیزی شبیه به گوشت با منشا گیاهی به عنوان پایلوت تولید می‌شود. در گروه شیلات نیز با برخی جلبک‌ها اینکار در حال انجام است. این اقدام بسیار ارزشمند است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی در یک تا دو سال آینده شاهد تولید انبوه گوشت با منشا گیاهی باشیم. با اینکار حداقل بخشی از نیاز پروتئین کشور تامین می‌شود.

وی تامین خوراک دام را یکی از مشکلات دامپروری‌ها دانست و گفت: در دنیا برخی حشرات یا لاروها را پرورش می دهند که برای تغذیه طیور و ماهی و دام استفاده می‌شود. در آمریکا هلدینگ‌های بزرگ و در هشت کشور دیگر حشره مگس سرباز و دو حشره دیگر پرورش داده می‌شود که از ضایعات کشاورزی و غذاهای رستوران‌ها تغذیه می‌کنند. به این صورت پروتئین مناسب خوراک دام‌ها تولید می‌شود. به تازگی تحقیقات در این زمینه هم آغاز شده و امیدواریم تا دو سال آینده آماده تولید انبوه باشد.

 
نظر شما
ادامه