کد خبر: ۶۷۳۱۷

حکیم مهر: رئیس اداره نظارت دامپزشکی دامپزشکی یزد گفت: طی بازرسی به عمل آمده مقدار ده تن انواع آلایش های دام سبک و سنگین کشف و طی سیر مراحل قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «سید مهدی موسوی پور» با اعلام این خبر تصریح کرد: در بازرسی انجام شده در شهرستان یزد یک واحد غیرمجاز متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی  و عرضه انواع آلایش های دام سبک و سنگین پس از هماهنگی با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

وی با اشاره آنکه واحد موجود اقدام به نگهداری و عرضه انواع آلایش های دام سبک و سنگین شامل: شکمه، کله و پاچه، دنبلان و ... می نموده است؛ اظهار داشت: این واحد غیر مجاز و کاملا غیربهداشتی بدون توجه به حضور حضور کارشناسان دامپزشکی در محل، تظاهر به خالی بودن مکان مورد نظر می نموده است. لذا کارشناسان طی مراحل قانونی و تهیه حکم ورود به محل و با هماهنگی کلانتری اقدام به بازرسی محل مورد نظر نموده و ضمن کشف و ضبط و معدوم سازی ده تن فراورده غیربهداشتی، متخلفین را جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی نمودند.

موسوی پور با بیان آنکه امنیت غذایی شهروندان خط قرمز دامپزشکی می باشد؛ گفت: اداره دامپزشکی با تمام توان و ظرفیت، وظایف نظارتی خود را دنبال می کند و با برخورد با افراد متخلف و سودجو از بروز آسیب به سلامت شهروندان پیشگیری می نماید.

وی در پایان از مردم خواست: گزارش فعالیت غیرمجاز مرتبط با حوزه دام، طیور و آبزیان را از طریق سامانه ۱۵۱۲ با کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در میان بگذارند تا با پیگیری به موقع از ایجاد آسیب به بهداشت عمومی جامعه پیشگیری شود.

 

نظر شما
ادامه