کد خبر: ۶۷۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

حکیم مهر: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمایندگان مجلس بضاعت علمی و سیاسی را ندارند که درباره مسائل معیشتی تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «سید مصطفی هاشمی‌طبا» درباره این‌که به نظر می‌رسد مجلس و دولت که مدتی هم از روی کار آمدن‌شان می‌گذرد برنامه‌ای برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی ندارند، مجلس که درگیری سیاسی‌کاری با دولت قبل و شخص روحانی است و دولت هم تا امروز نقشه راهی برای ارائه نداشته است، گفت: از ابتدا هم مشخص بود نباید امیدی نسبت به این‌که این مجلس راه حلی  برای مسائل کشور دارد، داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس آن بضاعت علمی و سیاسی را ندارند که درباره مسائل معیشتی تصمیم‌گیری کنند، آنان درباره سگ‌گردانی و ماهواره صحبت می‌کنند برای این‌که نمی‌توانند به مسائل اقتصادی کشور ورود داشته باشند .

وی ادامه داد: مجلسی‌ها برای این که به مسائل اقتصادی ورود کنند، باید توان علمی و قدرت ریسک‌پذیری را داشته باشند که این مهم در آنان وجود ندارد و اگر بخواهند به این مسائل ورود کنند، باید تصمیمات بزرگ بگیرند که این‌گونه نیستند.

هاشمی‌طبا با اشاره به اقدامات دولت نیز عنوان کرد: برای این‌که یک کشور را اداره کنیم باید ببینیم چه موضوعاتی مملکت را تهدید می‌کند و آنها را در اولویت مدیریت خودمان قرار دهیم، چراکه اگر این کار را انجام ندهیم و اولویت‌ها را رعایت نکنیم، زمین‌گیر خواهیم شد. از همین رو معتقدم دولت امروز در یک بکسواد (درجا زدن) قرار دارد .

وی ادامه داد: امروز دائما از معیشت گفته می‌شود مسئولان حرف‌های اقتصادی می‌زنند در حالی که تهدید مملکت چیز دیگری است و تقریبا گوشه‌هایی از آن را خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری مشاهده کردیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که تهدیدات امروز کشور ما آب و خاک است، عنوان کرد: به اعتقاد من رئیس‌جمهور باید به گفتمان حفظ ایران بازگردد زیرا اگر ایران حفظ نشود، معیشت هم روی هوا خواهد رفت .

وی تاکید کرد:‌ گفتمان اصلی دولت باید حفظ ایران باشد و مسائلی همچون آب، خاک، مشکلات کشاورزی و پسماند حل شود و یک نهضت صرفه‌جویی در کشور راه بیفتد که اگر این اتفاق بیفتد، ممکلت به خوبی اداره خواهد شد .

هاشمی‌طبا درباره این‌که امروز مشاهده می‌کنیم برخی از نمایندگان زبان انتقاد خودشان را نسبت به دولت گشوده‌اند آیا این روند ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: به آن صورت که بخواهیم بگویم نمایندگان منتقد دولت خواهند شد، این اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: برخی از نمایندگان احساس وظیفه می‌کنند و تذکرات لازم را می‌دهند اما به نظر من نه آن طور که بخواهند مخالفت کنند اما مجبور می‌شوند تذاکراتی را بدهند .
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
ما گل های خندانیم . فرزندان ایرانیم و ...... .
نظر شما
ادامه