کد خبر: ۶۷۳۰۳
اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور:
بر اساس نمونه‌های استاندارد جمع‌آوری شده از تلفات رخداد توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، رخداد جدید بیماری در تالاب میقان اراک شناسایی و تایید تشخیص گردید ...
 
 

حکیم مهر: اطلاعیه شماره ۱۴۰۰۰۹۰۵ سازمان دامپزشکی کشور در مورد رخداد جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در چارچوب برنامه ملی رصد و پایش تشدیدی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  (HPAI) در کشور و شناسایی بالینی رخدادی مبنی بر تلفات در چند بال غاز در تالاب میقان واقع در استان مرکزی طی امروز جمعه ۵ آذر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس آزمایشات تشخیصی انجام گرفته بر روی نمونه های استاندارد جمع آوری شده از تلفات رخداد توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، رخداد جدیدی از بیماری در آن منطقه شناسایی و تایید تشخیص گردید و متعاقب آن عملیات مهار انجام و رصد و پایش بیماری در مناطق اطراف کانون آلوده آغاز گردیده است .

با توجه به‌ اهمیت راهبردی منطقه از لحاظ وجود تعداد بسیار قابل توجهی از واحدهای پرورش مرغ مادر و تخمگذار تجاری، سازمان دامپزشکی کشور از کلیه پرورشدهندگان طیور صنعتی در تمام سطوح و روستاییان عزیز درخواست مینماید ضمن ارتقای سطح هوشیاری و موازین امنیت زیستی، هر گونه کاهش تولید، کاهش مصرف آب، کاهش مصرف دان و تلفات غیرمتعارف را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره دامپزشکی گزارش نمایند .

 

نظر شما
ادامه