کد خبر: ۶۷۳۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی زنجان و خراسان رضوی

 

رئیس دامپزشکی زنجان خبر داد:

اجرای 24 پروژه در زنجان توسط بسیج سازندگی

 

رئیس دامپزشکی زنجان گفت: 24 پروژه مختلف در سطح شهرستان زنجان در سال جاری توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود. 
بهرامی شامگاه دوشنبه در جلسه طرح هجرت شهرستان زنجان با تقدیر از حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: در طرح‌های دامپزشکی بسیجیان همکاری تنگاتنگی با این اداره دارد.
وی با اشاره به اینکه دو قرنطینه در زنجان فعال است، ادامه داد: دو قرنطینه دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود.
بهرامی با بیان اینکه آنفلوانزای حاد پرندگان در سال گذشته در استان‌های همسایه وجود داشت اما با وجود قرنطینه در استان زنجان موردی مشاهده نشد، یادآور شد: هر گونه دام و فرآورده‌های دامی که وارد استان می‌شود از طریق قرنطینه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا آلوده نباشد.
بهرامی با اشاره به اینکه در دو قرنطینه فعال شش نفر بسیجی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: این بسیجیان آموزش‌های تخصصی لازم را گذرانده‌اند.
وی با بیان اینکه تا آبان ماه با بسیج سازندگی قرار بسته شده است، ادامه داد: تاکنون یک هزار و 350 نفر روز کار انجام شده است.
رئیس دامپزشکی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از بسیجیان در سم پاشی محل‌های نگهداری دام نیز استفاده می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه به طور متوسط سه نفر روز کار انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر بسیج سازندگی بتواند بسیجیان متخصص در این زمینه جذب کند کار ما نیز راحت‌تر خواهد شد.
در ادامه مسئول بسیج سازندگی شهرستان زنجان اظهار داشت: 24 پروژه مختلف در سطح شهرستان در سال جاری توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.
بیگ محمدی با اشاره به اینکه روستاهای با جمعیت کم دستگاه‌ها برنامه‌ای ندارند اما بسیج سازندگی در این روستاها نیز خدمات ارائه می‌کند، یادآور شد: با مرکز بهداشت شهرستان در زمینه پایگاه‌های سلامت همکاری داریم.
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات این پروژه‌ها از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء تامین می‌شود.
گفتنی است بسیج سازندگی در سال جاری در طرح هجرت 3 بهسازی و مرمت و همچنین زیباسازی مدارس مختلف را برعهده دارد.

-------------------------------

 

دیدار مدیر کل و مسئولین دامپزشکی خراسان رضوی با نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی


 طی دیدار مسئولین و مدیر کل دامپزشکی استان با نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی مطالبی در خصوص نقش و اهمیت دامپزشکی در سلامت جامعه بیان شد.
در این دیدار، دکتر ناصر مرگان ازغدی با اشاره به نقش دامپزشکی در حوادث غیر مترقبه از جمله بروز برخی بیماری ها، سیل و ... از حضور اکیپ های مختلف دامپزشکی از مرکز استان، شبکه های دامپزشکی مشهد، چناران و قوچان به مناطق خسارت دیده وامدادرسانی یاد کرد.

وی بر حساسیت و مخاطره آمیز بودن کار دامپزشکی در تمامی عرصه های فعالیت این شغل تاکید کرده و افزود: دامپزشکی از جمله مشاغلی است که آثار زیانبار صدمات ناشی از فعالیت در این شغل در صورت بروز تا مدت های مدیدی پرسنل دامپزشکی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح نمود: چنین صدمات و وقایعی باعث شده تا حتی نیروهای تحصیل کرده در این رشته رغبتی به انجام طرح نیروی انسانی در دامپزشکی نداشته باشند.

دکتر آریان منش و دکتر قاضی زاده نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت عمومی و امنیت غذایی اشاره داشته و بر حمایت نمایندگان مجلس از فعالیت های دامپزشکی در عرصه بهداشت عمومی تاکید نمودند.

در حاشیه دیدار دکتر قاضی زاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آزمایشگاه تخصصی کشوری مواد غذایی در مشهد بازدید کرد.

همچنین در دیدار مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با شریعتی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر زیان آور بودن محیط های کاری پرسنل دامپزشکی تاکید شد.

 دکتر ناصر مرگان ازغدی به کار و فعالیت دامپزشکی در اماکنی نظیر؛ کشتارگاه های دام طیور، آزمایشگاه ها، کالبدگشایی، دامداری ها و ... اشاره کرده و حرفه دامپزشکی از جمله مشاغل سختی دانست که حضور در محیط های کاری آن باعث مخاطرات جسمی و روحی و روانی خاص برای پرسنل فعال در آن می گردد.

وی از ابتلای 95 درصد کارکنان دامپزشکی به تب مالت خبر داده و افزود: بیماری های مشترک زیادی از جمله؛ سل، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو و ... در کمین پرسنل دامپزشکی است که این عوامل و کم بودن مزایای حضور دراین حرفه، باعث شده تا رغبت زیادی در بین دانش آموختگان این رشته برای حضور در دامپزشکی وجود نداشته باشد.

خانم دکتر شریعتی، نماینده مجلس نیز دراین دیدار بر حساس بودن حرفه دامپزشکی تاکید داشته و از آمادگی خود برای دفاع از فعالیت های دامپزشکی و پیشبرد امور مربوط به این حرفه در مجلس شورای اسلامی یاد کرد.

 

 

نظر شما
ادامه