کد خبر: ۶۷۲۸۵
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی:
این برنامه بی‌تردید منجر به ایجاد یک بلبشو و طوفان در حوزه خدمات‌رسانی حوزه دامپزشکی به ویژه در بخش خصوصی شده و وضعیت معیشتی هزاران دانش‌آموخته دامپزشکی را در بخش درمان با خاک یکسان می‌نماید ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی گفت: برنامه این سازمان، راه‌اندازی ۵۰۰ کلینیک سیار دامپزشکی در کشور است!

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمدرضا جهانسوز» امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج  گفت: 8 سال پیش نخستین کلینیک سیار دام در کشور با قابلیت انجام سونوگرافی دام تا نمونه‌برداری در محل انجام شد.

وی افزود: برنامه سازمان برای راه‌اندازی ۵۰۰ کلینیک در کشور است که می‌تواند به اشتغالزایی دامپزشکان کشور کمک کند .

جهانسوز با مهم خواندن خودکفایی  در گوشت قرمز در کشور گفت: نیاز کمی به واردات است و این شکاف کوچک با یک اقدام جدی پوشش داده می‌شود .

به گفته وی این طرح قرار است 4 سال به صورت آزمایشی انجام و پس از آن وارد فاز اجرا شود .

به گفته وی 487 گروه جهادی دامپزشکی و دامپروری به روستاهای هدف در سال گذشته اعزام شد و 2 میلیون دام به صورت معاینه، درمان و یا ترکیبی از این دو توسط 10 هزار و 39 نفر از مربیان انجام شد که امیدواری به جهش تولید  را در افزایش می‌دهد .

پی‌نوشت حکیم مهر:

اظهارات عجیب رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی مبنی بر قصد این سازمان برای راه‌اندازی ۵۰۰ کلینیک سیار دامپزشکی در سطح کشور بی‌تردید منجر به ایجاد یک بلبشو و طوفان در حوزه خدمات‌رسانی حوزه دامپزشکی به ویژه در بخش خصوصی شده و وضعیت معیشتی هزاران دانش‌آموخته دامپزشکی را که در بخش درمان با مشکلات فراوان در حال انجام وظیفه هستند، با خاک یکسان می‌نماید!

از سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور انتظار می‌رود «از همین الان و نه پس از راه‌اندازی ۵۰۰ کلینیک سیار دامپزشکی» با جدیت با این برنامه مخالفت نموده و ریشه چنین برنامه‌ای را در نطفه خفه نمایند.
 
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
5
9
کلن سریع فوری انقلابی بسیجی وار بزنید چهار تا دامپزشک شاغل را هم بیکار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آره نگران نباشید اینا یا نمی دونن کلینیک چیه یا نمی دونند دامپزشکی چیه یا نمی دونن 500 جند تا صفر داره اما حتما می دونن سیار چیه!
شما خیلی جدی نگیر
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
هدف سرازیر کردن بسیج به زندگی شخصی مردم است تا ................
سالار
| Turkiye |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
افتتاح کلینیک سیار تاثیری در خودکفایی گوشت نداره.خودکفایی گوشت با ایجاد و تاسیس دامداری های صنعتی میسر می شه.در حقیقت اگه یک فارم پرورشی زیاد نیاز به درمان داشته باشه،دیگر سودده نخواهد بود و به آن دیگر فارم پرورشی نمیگن،بلکه تبدیل به بیمارستان دامپزشکی شده.من که دامپزشک هستم به تجربه فهمیده ام که وقتی فارمی سوددهی خواهد داشت که در مسیر پیشگیری و مدیریت صحیح حرکت کند.درمان برای زمانی است که کوتاهی انجام شده را فرصت جبران دهد و هر چقدر این درمان ها زیاد باشد نشانه ضعف یا نبود مدیریت هست.هر کاری در کشور می خواهید انجام بدید از مردم به صورت کلی نظرخواهی بخواهید مردم از دولت باسوادترند.دولت ترکیه حمایت همه جانبه و شدیدی از دامدارهای صنعتی خودش می کنه.دولت ایران همچنان مشغول حیف کردن بودجه در کشورهای درگیر منطفه هست.خودکفایی رو بی خیال،دست تو جیبمون نکنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
4
11
نگران نباشید این آقایون از این حرفا زیاد میزنن. هنوز جای مستعان ۱۱۰ شون درد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آره، مستعان منم درد می کنه! واکسن برکت نداری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
3
3
با سلام و عرض ادب
جناب آقای جهانسوز نزدیک به دو سال قبل با معاون شما آقای جعفری در خصوص هدفمند سازی بسیج جامعه دامپزشکی، مذاکره شده است و از آن زمان منتظر جلسه ای با خود شما می باشیم ولی متأسفانه کوتاهی در این رابطه کاملا محسوس است.
اگر این پیام را مشاهده می فرمایید لطفاً تماس حاصل نمایید


از حکیم مهر خواهشمند است درصورت ارتباط با بسیج جامعه کشاورزی پیام جامعه دامپزشکی را به گوش ایشان برسانند و یا تحت قالب یک خبر، درخواست‌ مذاکره مطرح گردد که دیگر شاهد اینگونه تصمیم گیری ها از سوی بسیج کشاورزی برای جامعه دامپزشکی نباشیم بلکه تصميمات اتخاذی، کاملا منطبق با شرایط فعلی کشور باشد و منافع تمام اقشار جامعه در آن مدنظر قرار گیرد.

دکتر خرمی

09127374458
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شما دنبال چی هستید؟ وضعیت فعلی کشور دسپخت همان ارگانهایی است که نام بردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
3
9
رئیس سازمان نظام دامپزشکی، و رئیس سازمان دامپزشکی کشور توان برخورد با رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی را ندارد و ندارند،
مخالفت با بسیج، جسارت و شهامت می‌خواهد، که در دامپزشکی وجود نداشت، ندارد و نخواهد داشت...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
3
6
۵۰۰ تا کلینیک سیار برای کدوم دام؟ دلار ۴۲۰۰ رو بردارید ببینیم دامداری اصلا چیزی ازش باقی می‌مونه
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اولا دلار ۴۲۰۰ خیلی وقته برداشته شده و ریالی نه به جیب تولید کننده رفته نه از مصرف کننده کم شده . اما منفعت بسیار خوبی برای برخی داشته که الان همسایه شما در کشورهای اروپایی اند .
در کشور بسیاری از مناطق وجود دارند که با تعداد قابل توجه دام کوچکترین امکانات دامپزشکی چه دولتی و یا خصوصی نیست و بسیاری از همکاران از فعالیت در این مناطق فراری هستند .
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
آقای حسینی اطلاعات غلط ندهید. دلار الان در کشور‌سه نرخ دارد. نرخ اول ۴۲۰۰ و برای نور چشمی‌هاست، نرخ دوم ارز نیمایی است که قیمتش همیشه ۲-۳ برابر اولی است و برای نزدیکان و خویشاوندان است و نرخ سوم دلار آزاد است که مردم با آن معامله می‌کنند. اگر ادعا می‌کنید دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شده لطفأ بفرمایید طبق کدام صورت‌جلسه و در چه تاریخی بوده است.
استاد دانشگاه
|
United States of America
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
2
5
هدف تربیت نیروی کم توان و تک بعدی است زیرا به راحتی می‌شه در هر عرصه‌ای آنها را بکار گرفت و این با هدف نهایی آقایان مطابقت دارد و برعکس اگر تعداد افراد متفکر زیاد باشد اجازه هرکاری را به راحتی نخواهند داد. بنده به عنوان ۳۰ سال استاد دانشگاه و تجربه کاری بارها متوجه این موضوع شدم که حتی سیستم آموزش پرورش و دانشگاهی ما نیز اینگونه طراحی شده که از دانش آموز و دانشجو قدرت تفکر را بگیرد و در عوض به آنها هیجان تزریق کند تا تصمیمات عقلی نتوانند بگیرند و در هر لحظه تصمیم افوری و هیجان بر رفتار آنها غلبه کند و برای این امر در هر رشته‌ای کلی انسان تربیت شده از مهدی ترابی‌ها گرفته، تا امیر تتلوها، تا گلزارها و مدیری‌ها، تا رائفی پورها و حتی بقیه عرصه‌ها و با هر سلیقه‌ای هر کدام را به سمتی هل دهند که از تجربه زندگی و تصمیمات عقلی به دور باشند و تصمیمات هیجانی بگیرند و فقط با یک بعد بالا بیایند. دانش آموزی که دیپلم گرفته و از موسیقی، هنر، ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، ستاره‌شناسی، تربیت بدنی، تاریخ، جغرافیا، از همه مهمتر نوشتن و خواندن و حرف زدن و حتی گوش دادن بی بهره باشد، یک انسان تک بعدی بدون قدرت تفکر است زیرا تجربه او انقدر کم است که نمی‌تواند یک تصمیم عقلی بگیرد و در نتیجه یا تسلیم تصمیمات هیجانی می‌شود که در بالا ذکر شد و مطلوب آقایان است و یا باید از یکی تقلید کند که باز ……. می رسد. جهت اطلاع: بالای ۹۵ درصد دانشجویان دکتری و phd بنده نوشتن، خواندن، گوش دادن، حرف زدن را نیاموختند و حاضرم به شما ثابت کنم که از ۱۰۰ دانشجو تنها یک یا دو نفر تنها توانایی نوشتن دارند و در نتیجه کنترل همچنین جامعه‌ای بسیار راحت است. ماجرای تربیت همین رشته که در این مقاله وصف شده نیز همین است تا انسان کم توان، با قدرت تفکر محدود به وجود بیاورند که کنترل آنها ساده باشد و در نتیجه دامپزشک را هم تهدید به بیکاری کنند که مجبور به تن دادن به هر خفتی بشود.
پاسخ ها
یک استاد دیگر
| Singapore |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
حدس شما درسته و من هم چند سال پیش به نتیجه مشابه رسیدم. افرادی که نام بردید و خیلی های دیگر شاید از لحاظ ظاهری و سخن‌هایی که می‌کویند خیلی متفاوت باشند ولی وجه مشترک همه آنها ایجاد هیجان و و جایگزینی هیجان بجای عقل سلیم است. هر کدام هم در یک بخش مختلف مشغولند که هر سلیقه‌ای را پوشش دهند از عاشق ورزش گرفته، تا عاشق فیلم و سینما، تا مذهبی، تا موارد دیگر را به سمت تصمیمات هیجانی ببرند و برای این کار هر بار باید دوز بیشتری از کلمات را به آنها تزریق کنند تا بتوانند شخصیتی در آنها شکل دهند که شخص نتواند براساس تجربه تصمیم بگیرد و هیجانات تبدیل به شخصیت اول آنها شود و اینگونه بشود آنها را در قعر نگه کرد. شخصأ فکر نمی کردم کسی دیگر بجز من به این نتیجه رسیده باشه ولی وقتی نظرت را دیدم خوشحال شدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
قشنگ بود و البته تخیلی و بسیااااار ساده انگارانه....اینکه دانشجوی phd و تتلو رو در یک متن حتی با فاصله چندین سطر میبینم حال تهوع بهم دست میده. متاسفم که شماها مدرس دانشگاه بودید و هستید .
مردم به اندازه و روش خودشون حرف زدن بلدن ولی امثال شما به شدت محتاج این هستید که به سبک شماها حرف بزنند !
مردم به قدر خودشون خواندن و نوشتن هم بلدند ولی شما خیلی بی شرمانه دست و پا میزنید که مثل شماها بخوانند و بنویسند !
اقای مدرس دانشگاه 30 سالش رو که به همین منوال گذروندید ...حد اقل 3 سال وقت بگذارید خودتون رو درست کنید! خفت واقعی اینه که .......... مثل شما بیاد به دست پخت خودش توهین کنه و بگه بلد نیست بخونه و بنویسه !
دکتر حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
جناب استاد ! یکی از آفاتی که نظام آموزشی و کلا جامعه ما رو تهدید میکنه همین نگاه بالا به پایین امثال جنابعالی است . بزرگوار به قول خودتان ۳۰ ساله که استادید ، بعد ۳۰ سال فعالیت در سیستم آموزشی نمی‌توانید از زیر بار محصولی که با تلاش اساتیدی مثل شما تولید شده است شانه خالی کنید . به قول معروف شما رو سر کچل همین ملت استاد شدید . قبول کنید در دنیا نسل عوض شده و دیگر نسل جدید نه تنها مثل شما فکر نمی‌کند بلکه برخی از رفتارهای شما برای این نسل نامفهوم است . در ضمن از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو زجو . اون زمانی که با افزایش کمی جمعیت دانشگاه ها برای شما اشتغال زایی می‌کردند ، امثال شما به غیر از منفعت خودتان به چیز دیگری اندیشیده اید . آموزش فله ای که شما هم جزئی از آن هستید فکر می‌کردید محصولی غیر از وضع موجود داره؟ بزرگوار شما و امثال شما آشپز این غذا هستید ، اگر آش اینقدر که شما میفرمایید شور شده ، شما نباید اعتراض کنید . وضع موجود آموزش را همه دارند می بینند ، لطف کنید راه حل بدید . برای استادی مانند جنابعالی زشته که مثل دانشجوی ترم اولی اظهار نظر کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
1
2
نگران نباشید، 500 کلینیکی در کار نیست، به اسم این پروژه وام های خوبی نصیب برخی خوبان می شه و دیگر هیچ!! بماند که از سال ها پیش تا همین الان متقاضیان واجد شرایط می توانند مجوز مراکز اشتغال به امور درمان را بگیرند که رسالت اصلیش ویزیت سیار هست!! دیگه به این بوق و کرناها نیاز نیست که! الا برای فعال نمایی!
دکتر حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
5
2
چرا دوستان هر پیشنهاد جدیدی مطرح میشه اول گارد می‌گیرند؟ کلینیک سیار مگه میخواد بیاد تهران و مناطق توسعه یافته خدمات ارائه بده که شما مخالفت میکنید . مگه این کلنیک ها در بخش پزشکی نیست؟ الان در بخش پزشکی بلبشو و طوفان راه افتاده؟ یک سر بلند شید بیاید کرمان ، سیستان بلوچستان ، هرمزگان ، خراسان جنوبی و ... متوجه میشید امکانات تقریبا صفره . یک دکتر تازه فارغ التحصیل بی تجربه در یک شهرستان دور افتاده با حداقل امکانات و در آمد داره به دامداران منطقه خدمات میده هم خود دکتر ناراضی است هم دامداران . از یک طرف شهرستان به طرف دیگه بخواهی بری حدود ۹۰ کیلومتر باید مسیر را طی کنی . دولت که قربانش برم که نیرو جذب نمیکنه ، نیروی بخش خصوصی هم که نیست اگر باشه هم براش نمی صرفه . با چه روشی میخواهید به این دامداران و عشایر خدمات بدید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اصلا به سپاه چه ربطی دازه این امور! بذارید هرکسی کار خودش را انجام بده! برای ....... هی ....... نشوید به نهاددنظامی هم اونو خراب کتید هم بقیه
ناشناس
|
Japan
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
4
دوست عزیز تو ظاهرا ازدامپزشکی چیزی اطلاع نداری تهران هستی از بقیه اطلاع نداری عمده فعالیت دامپزشکان در سایر استانها در زوستاهای دور افتاده و عشایری هست که به صورت سیاری داره انجام میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
1
2
جدی نگیرید اینها هم میخان آمار بدن دولتو ........ و بودجه بگیرن میخان بگن ما هم هستیم و گرنه بازگشت درمان و پیشگیری به دولت خلاف خصوصی سازیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
خیر اشتباه می‌کنید، هدف امنیتی کردن جو جامعه به بهانه سگ و چیزهای دیگر است تا در دراز مدت کشور را به سمت منزوی شدن کامل هل دهند و مردم را کامل کنار بزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
1
3
برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح است که به راستی منظور از نهاده های دامی چیست؟ هر خدمت، ابزار، تجهیز یا ماده مصرفی که جهت رشد، تکثیر و پرورش حیوانات مورد استفاده قرار بگیرد، جزء نهاده های دامی محسوب می شود. بین تولید محصولات کشاورزی و نهاده های دامی ارتباطی مستقیم وجود دارد.
دوست عزیز جناب آقای جهانسوز شما در ابتدا در حوزه خود که کشاورزی است فعالیت جهادی داشته باشید سپس در فیلدی که هیچ تخصص و تجربه ای ندارید ورود نمایید
مشکل فعلی دامپروری، خدمات دامپزشکی نیست.
به چه زبان دامدار باید بگوید که خوراک دام کافی وجود ندارد، آیا در این مملکت زندگی نمی کنید!!!
مجید
|
Canada
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
1
1
به نظر میرسد یک بودجه کلانی آمده آقایان برایش دندان تیز کردن فوقش چند تا کلینیک آن هم در همین دور اطراف میزنند ................ تا جمعیت دامی زیاد شود !
نظر شما
ادامه